کور خوانده‌اید؛ مجتبی و شمش طلا؟

نویسنده
نیما فرح آبادی

» دفاع دوباره حدادعادل از دامادش

غلامعلی حدادعادل هم خروج یک کامیون شمش طلا توسط مجتبی خامنه ای از کشور را تکذیب کرد و هم به دنیا آمدن نوه رهبر جمهوری اسلامی در انگلستان را. حدادعادل که پدرزن مجتبی خامنه ای است، با دفاع قاطع از داماد خود، هدف از طرح این مسائل درباره او را “زیر سوال بردن شأن ولایت فقیه” عنوان کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که نقش مشاور ویژه علی خامنه ای را بازی می کند، جمعه شب در اصفهان ابتدا توضیح داد که “در سال های اخیر دشمن عمود خیمه انقلاب را هدف گرفته” و سپس افزود: “دشمن بسیار برای خراب کردن ولایت فقیه سرمایه گذاری کرده است تا جایگاه و شان رهبری را در ذهن مردم متزلزل کند که البته کور خوانده است.”

حدادعادل بر این مبنا افزود: “بی بی سی در فتنه 88 می گفت یک کامیون شمش طلا مربوط به آقا مجتبی خامنه ای می خواسته از مرز خارج شود که ترکیه آن را بازداشت کرده است.”

او گفت: “باید از خود بپرسیم چرا این حرف مطرح می‌شود؟”

در مردادماه ۱۳۸۸ و در اوج ناآرامی ها که به علت اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری روی داده بود، خبرهایی منتشر شد مبنی بر این که یک کامیون طلا و ارز به ارزش هجده و نیم میلیارد دلار از ایران به ترکیه رفته و در گمرک این کشور توقیف شده است.

پاییز یک سال پیش از آن، رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور از ورود هجده و نیم میلیارد دلار ارز به ترکیه خبر داده بود آن هم در اوج بحران جهانی، اما هرگز سخنی از منبع این پول به میان نیاورده بود.

در آن هنگام شایعه شد که عامل پشت پرده این مبلغ هنگفت، مجتبی خامنه ای که از او به عنوان بانفوذترین فرزند رهبر جمهوری اسلامی در ساختار قدرت ایران نام برده می شود، بوده است.

حداد عادل علاوه بر تکذیب این مسئله، این شایعه را هم تکذیب کرد که نوه اش با هزینه‌ای هنگفت در لندن متولد شده است.

او توضیح داد: “گفته شد برای این که آقا مجتبی خامنه‌ای صاحب فرزند شود او و همسرش در یکی از بیمارستان‌های لندن یک میلیون پوند خرج کرده‌اند، ولی من به آنها می‌گویم فرزند آقا مجتبی نوه بنده هم هست و برای به دنیا آمدن نوه من نه کسی به خارج رفته و نه پول زیادی خرج کرده است.”

به گفته آقای حداد عادل، فرزند مجتبی خامنه‌ای در بیمارستانی در تهران و با هزینه ۵۰۰ هزار تومان به دنیا آمده و مرضیه وحید دستجردی، وزیر پیشین بهداشت، که متخصص زنان و زایمان است پزشک او بوده است.

 

در انگلستان

پیش از این در یکی از گزارش‌های سفارت آمریکا در لندن که توسط سایت افشاگر ویکی‌لیکس منتشر شده بود، گفته شده بود که مجتبی خامنه‌ای چهار بار برای درمان ناباروری خود به لندن سفر کرده بود.

فهیمه دری، همسر سعید امامی، مقام ارشد اطلاعاتی ایران که در پی بازداشت به اتهام دخالت در قتل‌های زنجیره‌ای پاییز ۷۷ به طرز مشکوکی درگذشت، در مصاحبه با مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفته بود که سعید امامی در سال ۶۹ “خانواده آقای خامنه ای را برای کاری برده بود لندن و دو ماه تمام با این خانواده زندگی کرد.”

حدادعادل در اصفهان گفت که “می خواهند القا کنند که آقازاده ها کامیون طلا از مملکت بیرون می برند و بدین سان شان ولایت فقیه را زیر سئوال ببرند.”

پدر همسر مجتبی خامنه ای، با دفاع قاطع از دامادش، تمام شایعات و اخبار غیر رسمی درباره او را که در افکار عمومی و برخی محافل خبری و سیاسی وجود دارد، “دروغ” خواند.غلامعلی حدادعادل این اخبار و شایعات را کار “دشمنان انقلاب و اسلام و ایران” دانست که “سعی می کنند چهره های پاک را در نظر مردم زشت جلوه دهند.”

پیش از این و در تابستان 1389 نیز حدادعادل در گفت و گو با نشریه “پاسدار اسلام” دفاع تمام قدی از داماد خود کرده بود و گفته بود که کار او فقط فقاهت و عبادت است.

به گفته رئیس پیشین مجلس “من بعد از آنکه با آقازاده‌های مقام معظم رهبری و مخصوصاً با آقا مجتبی از نزدیک آشنا شدم، به حکم «تعرف الاشجار باثمارها» ارادتم به آیت‌الله خامنه‌ای بیشتر شد و فهمیدم که ایشان فرزندان خود را بسیار خوب تربیت کرده‌اند و آن صداقتی که عملاً بر زندگانی ایشان حاکم بوده در تربیت فرزندانشان تأثیر کرده‌است.”

 

کار مجتبی فقط فقاهت و عبادت است

پدر همسر مجتبی خامنه ای درباره اموری که فرزند آیت الله خامنه ای به آنها اشتغال دارد، گفت: “جسته و گریخته می‌دانم که سالهاست در قم درس خارج تدریس می‌کند و اوقات خود را در منزل یا به مطالعه فقه و فقاهت می‌گذارند یا به عبادت. من طی سیزده‌سال گذشته که با او نسبت پیدا کرده‌ام هنوز صدای بلند او را نشنیده‌ام و گناهی از او ندیده‌ام. وقتی می‌بینم که دشمنان انقلاب و اسلام و ایران، چطور سعی می‌کنند چهره‌های پاک را، در نظر مردم، زشت جلوه دهند احساس می‌کنم اگر سکوت کنم گناه کرده‌ام.”

حدادعادل سپس به قرار ملاقات خود با جوانی که به گفته او “در تظاهرات، اعتراضات و کارهای پشت صحنه حوادث پس از انتخابات بسیار فعال بود” اشاره کرد و افزود: “یک روز با او قرار گذاشتم و به دفتر من آمد و با او صحبت کردم و گفتم: این حرف‌هایی که زده می‌شود و این ادعای تقلب در انتخابات، کلاً دروغ است و من اگر مطمئن نبودم، وارد میدان نمی‌شدم. از میان این حرف‌هایی که در سایت‌ها و خیابان‌ها و تلویزیون‌های خارجی می‌زنند، دروغ بودن یکی را خیلی راحتتر می‌توانم به تو اثبات کنم و آن حرف‌هایی است که راجع به آقا مجتبی می‌زنند.”

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه سخنانش، به پیشنهادی اشاره می کند که به آن پسر داده بود تا دروغ بودن شایعات درباره دامادش را به او اثبات کند: “گفتم می‌خواهی همین الآن و بدون قرار قبلی، دست تو را بگیرم و به منزل دخترم ببرم و بگویم مهمان دارم و تو ببینی که آقا مجتبی با ۴۰ سال سن چه طوری زندگی می‌کند؟ بیا برویم تا ببینی که زندگی ایشان به مراتب از زندگی یک کارمند متوسط شهرستانی ساده‌تر است و آپارتمانی که ایشان دارد با هیچ یک از خانه‌های این آقایانی که خودشان را وسط انداخته‌ و ادعای تقلب را ساخته‌اند قابل مقایسه نیست. «

پدر همسر مجتبی خامنه‌ای سپس خود به برخی از شایعاتی که درمورد دامادش وجود دارد، اشاره می‌کند و می‌گوید:» شما حتماً این شایعه را شنیده‌ای که ۵.۱ میلیون پوندی که بانک‌های انگلیس مسدود کرده‌اند، متعلق به آقا مجتبی است!‌ یا داستان کامیون پر از شمش طلا را که به ترکیه رفته و گفتند متعلق به ایشان بوده است، حتماً شنیده‌ای. اثباتش کاری ندارد. سرزده و همراه هم می‌رویم و زندگی آقا مجتبی را ببینی.”

حدادعادل در ادامه سخنانش می گوید “آن جوان چون من را می شناخت حرفم را قبول کرد و گفت: می دانم این حرف ها دروغ است.”

آنگونه که رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تعریف کرده، پس از آنکه پسر جوان متوجه شده تمام این حرف ها درباره مجتبی خامنه ای دروغ است، خطاب به او گفته: “پس بقیه حرف‌ها را هم به همین شکل قیاس کن. خارجی‌ها چون می‌دانند مردم ایران نسبت به زندگی رهبرانشان حساس هستند، این دروغ‌ها را جعل می‌کنند تا بین مردم و نظام فاصله بیندازند.”

پدر همسر مجتبی خامنه ای در پایان دفاعیات از دامادش، افزوده: “در این 13 سالی که آقا مجتبی و دخترم با هم زندگی کرده‌اند، هیچ وقت مساحت آپارتمان‌هایشان 100 متر نشده! خانه‌ای که الان در آن زندگی می‌کنند، حول و حوش 70 متر است. آقا چهار تا پسر دارند که با ایشان زندگی می‌کنند و آنها هم زندگی‌هایی مشابه مادر و پدرشان دارند. جای آنها هم محدود است. داماد بنده یک وقت که می‌خواهد ما را دعوت کند، باید حواسمان باشد که بیشتر از ده دوازده‌ نفر نشویم، چون برای پذیرایی مشکل جا پیدا می‌کنند.”

حدادعادل تمام این سخنان را پس از آن بیان کرد که گفت: “می‌دانم که آقا مجتبی هرگز راضی نیست من درباره او صحبتی بکنم و سخنی بگویم و خودش هم هرگز درباره خودش کمترین سخنی به زبان نمی‌آورد و از خود در برابر تهمت‌ها و اهانتها، دفاعی نمی‌کند.”

از غلامعلی حدادعادل به عنوان یکی از گزینه های اصلی بخشی از طرفداران رادیکال رهبر جمهوری اسلامی برای نامزدی در انتخابات آینده ریاست جمهوری نام برده می شود و گفته می شود او که خود را “غلام علی” به معنی غلامی علی خامنه ای نام برده، مورد توجه شخص رهبر هم قرار دارد.