شکایت از لاریجانی به خامنه ای

نویسنده
نازنین کامدار

» واکنش حامیان دولت به شکست در مجلس

پس ازشکست محمود احمدی نژاد در برابر نمایندگان مجلس که با همراهی علی لاریجانی، درخواست اختصاص 40 هزارمیلیارد تومان برای اجرای لایحه هدفمندسازی یارانه ها را رد کردند، هواداران رئیس دولت در پارلمان، حملات تازه ای را بر علیه علی لاریجانی آغاز کرده و از جمله خبر داده اند که در دیدار با آیت الله خامنه ای از نحوه مدیریت او در مجلس به شدت انتقاد کرده اند.

محمود احمدی نژاد شامگاه سه شنبه برای جلب نظر نمایندگان مجلس درمورد اختصاص 40 هزار میلیارد تومان برای اجرای هدفمندسازی یارانه ها، به جلسه  غیر علنی آنها رفت و پس از تهدید مجدد به عدم اجرای لایحه هدفمند سازی، به خواندن دعا و نیایش روی آورد اما سرانجام با رای مخالف نمایندگان مواجه شد.

پیش از این  پایگاه خبری “پارلمان نیوز” از توصیه لاریجانی به رای موافق نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان به نظر کمیسیون تلفیق، مبنی بر کاهش رقم 40 هزار میلیارد به 20 هزار میلیارد خبر داده بود و سر انجام نیز نظر کمیسیون تلفیق در صحن علنی رای آورد و به تصویب رسید. اتفاقی که خشم هواداران دولت را به شدت بر انگیخته است.

 رد خواسته های محمود احمدی نژاد در لایحه بودجه 89 توسط نمایندگان مجلس، به باور اعضای فراکسیون “انقلاب اسلامی” که ریاست آن را روح الله حسینیان بر عهده دارد، با چراغ سبز علی لاریجانی صورت گرفته است.به همین دلیل از روز گذشته حملات نمایندگان حامی دولت به علی لاریجانی و نحوه مدیریت وی با یادداشت حمید رسایی در وبلاگ اش که گزارش انتقاد از عملکرد لاریجانی در دیدار با آیت الله خامنه ای را منتشر کرد، وارد فاز جدیدی شد.

رسایی نوشته است: “حدود یک ماه قبل بود که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از ارسال مکتوبه ای به رهبر معظم انقلاب، توفیق یافتند تا به خدمت ایشان برسند. بیشترین بخش نامه نمایندگان به رهبر معظم درباره انتقاد از عملکرد آقای لاریجانی و فراکسیون اصولگرایان اختصاص داشت که پس از آن دیدار قرار شد با لاریجانی دیداری داشته باشیم. خبر درخواست دیدار نمایندگان منتقد عملکرد دکتر علی لاریجانی پس از مدتی خبری شد اما با وجود گذشت بیش از یک ماه، هنوز درخواست نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان با رییس مجلس بی پاسخ مانده است و هر بار مشکل عدم وقت، سفرهای خارجی و جلسات داخلی مطرح می شود”.

این نماینده حامی دولت افزوده است: “فراکسیون اصلاح طلبان در سال جاری چند بار توفیق دیدار با رییس فراکسیون اصولگرایان و رییس مجلس هشتم را داشته است، یکبار در آستانه انتخابات هیات رییسه مجلس و یک بار هم پس از کودتای نافرجام اصلاح طلبان. اینکه محتوای جلسات چه بوده نیاز به توضیح ندارد هر چند در متن خبرها هم آمده. این ملاقات ها را بگذارید در کنار دیدار رسمی آقای لاریجانی با یکی از سران کودتای نافرجام امسال که محتوای آن هیچگاه منتشر نشد و یا بگذارید در کنار خبر حضور دست اندرکاران یک سایت اینترنتی فعال در اطلاع رسانی کودتا در دفتر آقای لاریجانی که با تعریف و تمجید آقای لاریجانی از عملکرد این رسانه مواجه شد. البته ملاقات های دیگری هم طبعا بوده که رسانه ای نشده”.

او در پایان پست وبلاگ خود می نویسد: “نمی خواهم اوقات دوستانم را تلخ کنم، اما چه کنیم وقتی می بینیم که محور ملاقات ما با آقای لاریجانی قرار است مسائلی باشد که یک ساعت و نیم در محضر رهبری طرح شده و محور ملاقات اعضای فراکسیون اصلاح طلبان با ایشان موضوعاتی بوده چون رفع فیلترسایت پارلمان نیوز، عدم اجازه ورود خانواده های زندانیان کودتای پس از انتخابات دهم به مجلس، تلطیف فضای پس از کودتای نافرجام اصلاح طلبان، رفع مشکلات فراکسیون اصلاح طلبان و…”.

در کنار گزارش رسایی از شکواییه هواداران دولت از لاریجانی به آیت الله خامنه ای، روز گذشته یک عضو دیگر فراکسیون انقلاب اسلامی(فراکسیون هواداران دولت) هم در گفت و گو با رجا نیوز،انتقادهای مشابهی را در مورد علی لاریجانی طرح کرد و گفت: “آقای لاریجانی جلساتی را با فراکسیون اقلیت برگزار می کند بعد هم می گوید که خبر آن منتشر نشود، بعد از طرفی وقتی فراکسیون انقلاب اسلامی از ایشان وقت ملاقات می خواهد ایشان طفره می روند و می گویند وقت ندارم”.

آن هم در حالیکه به باور سید علیمحمد بزرگواری، فراکسیون اقلیت مجلس “عقبه فتنه گران” است و دیدار لاریجانی با این فراکسیون به معنای “جاده خاکی زدن” تلقی می شود.

بزرگواری با بیان اینکه “خیلی از فتنه ها را اقلیت در مجلس به پا می کنند” می گوید: “آقای لاریجانی از اقلیت در مجلس حمایت می کند چرا که هم می خواهد رای اینها را داشته باشد هم می خواهد در مجلس با نظرش هماهنگ باشند، که این با اصولگرایی سازگاری ندارد”.

این نماینده حامی دولت در این گفت و گو از جلسات  لاریجانی با هاشمی و رضایی سخن گفته و ادعا کرده طرح ایجاد کمیسیون ویژه انتخابات “کار این سه نفر” بوده است.

گفتنی است ماه گذشته رسانه های حامی دولت در اقدامی هماهنگ به بررسی طرح مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره انتخابات به شدت حمله کردند و از آن با عنوان “طرح شیطانی”،”تشکیل کمیسیون امریکایی” و “تلاش فتنه برای حذف نظارت شورای نگهبان” یاد کردند. دیروز نیز خبرگزاری های حامی دولت متن کامل سخنان آیت الله خامنه ای را در دیدار دو هفته گذشته با اعضای خبرگان رهبری منتشر و جمله ای مبنی بر”هیچ طرحی نباید به تضعیف شورای نگهبان منجر شود” را از میان سخنان او برجسته کردند.

در همین حال پایگاه خبری پارلمان نیوز، ارگان فراکسیون اقلیت مجلس به نقل از رئیس این فراکسیون از دیدارهای جداگانه علی لاریجانی و محمود احمدی نژاد درباره رقم تخصیصی برای اجرای لایحه هدفمندسازی یارانه ها خبر داده است.