شرمندگی برای آن که حقوق مردم را پایمال میکند

لیلا طیری
لیلا طیری

» مهدی کروبی در آخرین نامه به فرزندش

مهدی کروبی در نامه ای به فرزندش اعلام کرد که “این دوران سخت و دشوار پایان خواهد یافت و زشتی و شرمندگی می ماند برای افراد و مسئولینی که ظلم می کنند و بر خلاف قانون و شرع حقوق مردم را پایمال می نمایند”.

آقای کروبی در این نامه به فرزندانش توصیح کرده که از مسافرت به خارج از کشور پرهیز کنند چون به گفته او “به مصلحت نیست و ندامت و پشیمانی جبران ناپذیری دارد”.

روز گذشته حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی نامه ای از پدرش در فیس بوک شخصی خود منتشر کرده و خبر داد که بیش از 6 ماه است موفق به دیدار با پدر خود نشده است.

مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی و رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی به همراه میرحسین موسوی، آخرین نخست وزیر ایران در بازداشت خانگی به سر می برند.

این دو رهبر مخالفان محمود احمدی نژاد پس از آنکه از مردم خواستند برای همدردی و ابراز حمایت از مردم تونس و مصر به خیابان ها بیایند به همراه همسران خود در بازداشت خانگی قرار گرفتند و اکنون در حالی 6 ماه از بازداشت خانگی آنها می گذرد که تاکنون هیچ دادگاهی حکم به بازداشت آنها نداده و به اتهاماتی که رسانه های حکومتی به آنها نسبت میدهند در هیچ دادگاهی رسیدگی نشده است.

 

خروج از کشور به مصلحت نیست

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی که بعد از بازداشت خانگی پدر و مادرش، احضار و تحت بازجویی قرار گرفته دیروز در صفحه فیس بوک خود نوشته است: نزدیک به شش ماه است که هنوز موفق به دیدار پدرم نشده ام تا وی را حتی برای دقایقی ببینم. خواستم تا در آستانه این ماه رمضان از پدرم یادی کرده باشم. پدری که مانند مهندس موسوی و همه زندانیان سیاسی دچار کینه و عداوت ماموران امنیتی قرار گرفته اند. امیدوارم در این ماه، زندانیان سیاسی همچون احمد زیدآبادی، محمد داوری، عبدالله مومنی، عیسی سحرخیز و بهاره هدایت و بسیاری دیگر از زندانیان و نیز گمنامان در بند که به ناحق دچار ظلم ظالمین شده اند هرچه زودتر آزاد شده و مسببان این ظلم در این ماه رحمت و توبه از درگاه خداوند طلب بخشش کنند و به عقلانیت و انسانیت بازگردند.

او سپس با انتشار آخری نامه پدرش که خطاب به او نوشته شده توضیح داده: این متن نامه ای است که پدرم چند ماه قبل برای من نوشته بودند. متاسفانه در آن ایام، رسانه های جریان حاکم با شایعه پراکنی، خبر خروج من از کشور و پناهنده شدن در کشوری امن را منتشر کرده بودند. این خبرها توسط ماموران به گوش پدرم رسیده بود و ایشان چون نگران جو سازی و سوء استفاده جریان حاکم بودند، طی نامه ای به من در این خصوص ابراز نگرانی خود را اعلام کردند.

براساس اعلام حسین کروبی، پدرش در این نامه خطاب به او نوشته است: یقین داشته باشید این دوران سخت و دشوار پایان خواهد یافت. زشتی و شرمندگی می ماند برای افراد و مسئولینی که ظلم می کنند و بر خلاف قانون و شرع حقوق مردم را پایمال می نمایند. با توکل به خداوند بزرگ در کنار خانواده و فرزندان باشید و در خصوص ملاقات با پدر، هرگونه صلاح می دانید عمل نمایید و از مسافرت به خارج از کشور حتما پرهیز نمایید زیرا مصلحت نیست و مطمئن باشید ندامت و پشیمانی جبران ناپذیری دارد.

مهدی کروبی که به اتفاق همسرش، فاطمه کروبی در بازداشت خانگی به سر می برد یک یاز معتراضن به انتخابات 22 خرداد 88 است و بارها اعلام کرده که پای مطالبات مردمی خواهد ایستاد.

 

فشار بر فرزندان مهدی کروبی

پس از بازداشت خانگی او و همسرش، فرزندانش نیز تحت تعقیب قرار گفتند. علی کروبی که 22 بهمن 88 بازداشت و مورد ضرب و شتم و تهدید به تجاوز قرار گرفته بود بار دیگر و دوم اسفند 89 بازداشت و متهم به جاسوسی برای دول غربی شد.

او سپس با قرار وثیقه آزاد شد اما زهرا و احمد، دو فرزند حسین کروبی مدتی به دلیل فشارهای امنیتی از مدرسه بازماندند. ماموران امنیتی که برای بازداشت حسین کروبی اقدام کرده و ناکام مانده  بودند، با حضور در مدرسه های این دو نوجوان 17 و 14 ساله، مدارک تحصیلی و پرونده های آنها را با خود بردند و حسین کروبی همان زمان در صفحه فیس بوک خود خطاب به مردم اعلام کرد: در شرایطی که هیچ خبری از پدر و مادر نیست؛ در شرایطی که هیچ خبری از علی نداریم؛ در شرایطی که فرزندانم با تهدید برای مدرسه رفتن روبرو هستند؛ تنها شما مردم باعث دلگرمی و مقاومت ما هستید!

 او همان زمان به وب سایت سحام نیوز که مواضع آقای کروبی و حزب اعتماد ملی را منتشر میکند گفت: نیروهای امنیتی که حدودا 20 نفر بوده اند پس از مراجعه به منزل من، علی رغم اینکه کسی در منزل نبوده است اقدام به شکستن درب منزل نموده و وارد ساختمان شده اند. این افراد متاسفانه با تخریب اموال و بر هم زدن آسایش عمومی و نیز و با ایجاد رعب و وحشت در ساختمان مسکونی، اسباب ناراحتی و وحشت را در میان همسایگان فراهم کرده اند.

اشاره حسین کروبی به حمله نیروهای بسیجی و لباس شخصی به منزل شخصی مهدی کروبی بود که سایت سحام نیوز از انها با عنوان “اوباش حکومتی” یاد کرده و اعلام کرده بود  اوباش حکومتی در پایان متنی قرائت کردند که بر اساس آن، این عملیات را بخش کوچکی از حکم جهاد آقای خامنه ای اعلام کردند. در این قطعنامه با صراحت گفته شد منتظر فرمان نهایی ایشان برای بریدن سر کروبی و همسرش از سوی رهبری هستند و آویزان کردن آنها در میادین شهر هستند.

حسین کروبی سه هفته پیش  اقدام ماموران امنیتی برای بازداشت او، به دادسرای اوین احضار و تحت بازجویی قرار گرفته بود.

از فرزند مهدی کروبی در باره مصاحبه های او در خصوص فجایع  کهریزک بازجویی شده و بازجویان گفته بودند که شما ابروی کشوررا برده اید.

 در این بازجوئی حسین کروبی را متهم کرده بودند که بعد از حمله نیروهای بسیجی و لباس شخصی ها به منزل پدرش، رهبر جمهوری اسلامی را نشانه رفته و در مصاحبه هایش رهبری را تضعیف کرده است.

تقی کروبی، دیگر فرزند مهدی کروبی است که بعد از بازداشت خانگی پدرش احضار و تحت بازجویی قرار گرفته و مننوع الخروج شده است.