قدردانی سپاه از مجلس

نویسنده
نازنین کامدار

» بیانیه ای بی سابقه در هشدار به "خواص بی بصیرت"

سردار پاسدار رستم قاسمی در حالی اولین روزکاری خود را به عنوان وزیر نفت  آغاز کرد که همزمان  روابط عمومی سپاه پاسداران با انتشار بیانیه ای رسمی از “رای اعتماد نمادین” مجلس به وی قدردانی کرد و البته از “هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغات مسموم و ناجوانمردانه علیه این نهاد انقلابی و مردمی” سخن گفت.

همزمان با این بیانیه، ارگان اینترنتی سپاه، مخالفت با “ورود نظامیان به قدرت” که در نطق علی مطهری به عنوان تنها نماینده مخالف با وزارت رستم قاسمی مطرح شده بود، را مصداق “غافل”، “خواص بی بصیرت” و “بازیچه رسانه های غربی” خواند.

حملات به علی مطهری در حالی ادامه دارد که در زمان رای گیری در روز چهارشنبه نیز، به گفته احمد توکلی فضای جلسه آنقدر سنگین بود که  علی اکبر اولیاء، دیگر مخالف ثبت نام کرده، از ایراد نطق خودداری کرده بود.

به باور بسیاری از آگاهان، بیانیه ای که روز گذشته توسط سپاه پاسداران متتشر شد  در نوع خود “بی سابقه” است و نشان دهنده این که سپاه به طور رسمی وارد حیطه اجرائی شده و به خود حق می دهد که در درون دولت به نفع اعضای خود یارگیری کند و این را به رخ ها بکشاند.

به گزارش سپاه نیوز، در این بیانیه که سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی آن را قرائت کرده آمده است: “به محض مطرح شدن نام سردار قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تصدی وزارت نفت، هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغات مسموم و ناجوانمردانه علیه این نهاد انقلابی و مردمی به گونه‌ای خیره کننده افزایش یافت. آنها با تمسک به مسائل و موضوعات مختلف و بی‌اساس، اتهامات فراوانی را در چارچوب قبضه عرصه سیاست و اقتصاد کشور توسط سپاه و تلاش برای حاکمیت بر دولت روا داشتند و در فرایند سناریوی رسانه‌ای خود در تلاش بودند با فضاسازی روانی به اصطلاح مانع تصدی او بر وزارت نفت شوند، اما رأی قاطع نمایندگان آگاه و هوشیار و انقلابی مجلس شورای اسلامی به قاسمی آنها را بار دیگر در بهت و حیرت فرو برد”.

بیانیه سپاه افزوده است: “رأی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی به‌ویژه رأی قاطع به رستم قاسمی بار دیگر دشمنان را ناامید و آنها را همچنان در عصبانیت و ناراحتی از انقلاب، نظام، مردم و نمایندگان آنها در خانه ملت، به امید فرداهایی که هرگز برای آنها طلوع نخواهد کرد قرار داد.ان شاء الله بار دیگر مردم ایران، طعم شیرین و بابرکت پیوستن یکی از فرماندهان فداکار و ایثارگر خود به مجموعه مدیریتی کشور را خواهند چشید”.

در پایان این بیانیه آمده است: “امیدواریم نمایندگان ملت فرصت‌ها و عرصه‌هایی را که در کشور ممکن است اتهامات BBC و VOA آمریکا علیه سپاه در آن پژواک یابد، مسدود کنند”.

همزمان با انتشار این بیانیه، جوان آنلاین، ارگان رسانه ای سپاه پاسداران نیز در تیتر اول خود، علی مطهری را هدف قرار داد و با انتقاد از مخالفت وی با “ورود نظامیان به عرصه قدرت” نوشت: “رسانه‌های غربی و رسانه‌های فتنه‌گران از آنجا که می‌دانستند یک مدیر لایق انقلابی چه تاثیری می‌تواند در این حوزه داشته باشد انواع ترفندها را به کار بردند تا شاید مانع از این اقدام شوند و قاسمی را از راهیابی به ساختمان وزارت بازدارند. از ایجاد شائبه مبنی بر قرارداشتن قاسمی در لیست تحریم‌ها گرفته تا متهم کردن وی به قدرت‌طلبی و حذف رقبای خصوصی در حوزه نفتی. جوسازی‌های صورت گرفته توسط غربی‌ها درباره قاسمی این تصور را ایجاد می‌کرد که وکلای ملت در مجلس، جهت مقابله با زیاده‌خواهی نظام سلطه، با حمایت کامل از این فرمانده انقلابی پاسخ محکمی به شانتا‍ژ رسانه غربی‌ها بدهند کمااینکه در جریان وزارت دفاع این موضوع اتفاق افتاد اما بر خلاف این تصور، علی مطهری در روز رای گیری به بهانه مخالفت با قاسمی مواضعی همسو با رسانه‌های غربی در تخریب سپاه گرفت”.

جوان آنلاین در ادامه به سخنان لاریجانی علیه مطهری اشاره کرده و  افزوده است: “مقابله لاریجانی با اتهامات مطهری نشان داد نظرات علی مطهری که باید او را آقای مخالف نامید و در زمره خواص بی بصیرت به حساب آورد نه تنها در خانه ملت که حتی در بین منسوبان آن شهید بزرگوار(داماد آیت الله مطهری) نیزخریداری ندارد.رای بالای مجلسیان به یکی ازخادمان خود در سپاه نیز نشان از این دارد که وکلای ملت بر خلاف نگاه علی مطهری اعتماد کاملی به مدیران و خدمات ارزنده سپاه دارند که با سمپاشی ها نیز تزلزلی در اعتماد آنها ایجاد نخواهد شد. این رخداد بیش از هر چیز مواضع متزلزل و متناقض علی مطهری را طی یکی دو سال اخیر به رخ همگان کشید تا این پیام را داشته باشد که مدعیانی که خواستار استقلال فکری وکلای ملت هستند، ره به کجا می برند و چگونه متعمدانه یا غافلانه آبی در آسیب دشمن می ریزند”.

مواضع سپاه درحالیست که پیش از این احمد قلعه بانی، رئیس شرکت ملی نفت ایران که خبرآنلاین از برکناری قریب الوقوع او خبر داد، فاش کرد که قرارگاه خاتم الانبیاء 25 میلیارد دلار قرارداد با وزارت نفت دارد؛ وی افزود: “50 درصد پروژه‌های صنعت نفت در برنامه پنجم توسعه به ارزش 120 میلیارد دلار به تصویب رسیده و نیمی دیگر به ارزش 100 میلیارد دلار در حال بررسی در هیات دولت است. برخی از مقررات و دستورالعمل های قدیمی و دست و پاگیر صنعت نفت باید اصلاح شود و به طور قطع در این صورت سرعت فعالیت پیمانکاران در بخش های مختلف صنعت نفت نیز افزایش خواهد یافت”.

هنوز روشن نیست که با توجه به حضور قاسمی در وزارت نفت،  چه میزان از اعتبار 120 میلیارد دلاری کنونی به قرارگاه خاتم خواهد رسید.