بفرمائید شام و مرغ سالاری

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

سردار احمدی مقدم، رئیس کل نیروی انتظامی که مسوول مبارزه با جرائم در کشور است، دیروز در یک گفت وگوی مطبوعاتی مسائل بسیار مهمی را بیان کرد که چون طرح این مسائل خیلی خیلی مهم بود، مجبور شدیم مقادیر معتنابهی سووال از وی به عمل آورده و یواشکی تعدادی پاسخ بسیار مهم از وی اخذ کنیم.

 

ما: شما فرمودید ۱۳۰ هزار ایرانی به الکل و ده برابر آنها به مواد مخدر معتادند، و خودتان هم فرمودید که در همه جای دنیا تعداد معتادان الکل ده برابر معتادان مواد مخدر است، چرا ما همیشه برعکس هستیم؟

سردار: خطر مواد مخدر برای جامعه البته خیلی بیشتر است، چون افراد را نابود می کند و خانواده ها می پاشد و خیلی خطرناک است، ولی ما با الکل بیشتر مبارزه می کنیم چون خطر الکل خیلی بیشتر است، به عبارت دیگر هر دوی اینها خطر بیشتری دارند.

 

ما: شما فرمودید لیبرالیسم به دنبال ترویج اقتصادگری و نشان دادن فیلم های افراد پولدار است و در این فیلم ها خوردن مرغ را نشان می دهد در صورتی که فردی شاید نتواند مرغ بخرد و چاقو دستش می گیرد و حق اش را از پولدارها می گیرد، آیا نمایش این فیلم ها و تولید آن عامدانه صورت می گیرد؟

سردار: مسلما، اینها برای ضربه زدن به نظام و جنگ روانی این فیلم ها را تولید می کنند و این یکی از بدترین مبارزات در طول تاریخ با ما بوده که شبکه های آن را به زودی کشف و خنثی خواهیم کرد.

 

ما: با توجه به اینکه تولید این فیلم ها ماهها طول می کشد و قیمت مرغ تازه یک ماه است که افزایش یافته، آنها چطوری فهمیدند که مرغ در ایران گران خواهد شد؟

سردار: استکبار جهانی با برنامه ریزی وارد شده و عوامل نفوذی آنها هم در سینما و صدا و سیما رخنه کرده اند و اصولا تحریم های اقتصادی را ، که البته هیچ اثری ندارد، به جهتی کشاندند که دقیقا هدف گذاری آن روی مرغ شده بود. کمپانی های صهیونیستی مانند مرغ کنتاکی تعبیه شدند تا درست وقتی قیمت مرغ بالا رفت، اثر گذاری های خود را بر جامعه نموده و با نشان دادن خوردن مرغ بتوانند دشمنی با اسلام را در افراد ناآگاه ایجاد کنند.

 

ما: برنامه شما برای مبارزه با این استراتژی استکبار چیست؟

سردار: ما به همه سینماگران و عوامل صدا و سیما و وارد کنندگان فیلم که از طریق “ مرغ ستیزی” می خواهند به کیان اسلام لطمه بزنند، هشدار می دهیم که دست از این شیطنت ها بردارند. در مرحله قبل آنها روی گوجه فرنگی متمرکز شدند، ولی ما توطئه شان را خنثی کردیم، ولی اکنون مرحله سختی را آغاز کرده اند که جریان مرغ را به صورت یک جریان آفندی علیه کل نظام در پیش گرفته اند، ولی ما بعون الله تعالی از این مرحله خواهیم گذشت.

 

ما: اصولا هدف استکبار از نمایش خوردن مرغ در صحنه های فیلم چیست؟

سردار: اینها می خواهند از این طریق افراد فقیر جامعه چاقو بردارند و به جان پولدارهای مرغ گرا بروند و از این طریق امنیت جامعه را به هم بریزند، حتی ما کاپشن ها، دستبندها و شلوارهایی را که به صورت میلیونی می خواست وارد بازار شود کشف کردیم که روی آنها تصویر کله مرغ بود و برای ایجاد ناامنی می خواستند وارد بازار کنند، که مانع آن شدیم.

 

ما: آیا ماهواره ها هم در این توطئه نقش دارند؟

سردار: دقیقا، جریان الحادی  “من و تو” با استراتژی “بفرمائید شام” که توسط هنری کیسینجر طراحی شد، در شش برنامه که همزمان با ورود ناوگان آمریکا به خلیج فارس صورت گرفت، تقریبا همه دستورات غذایی را که مستقیما از پنتاگون به این افراد خودفروخته داده می شد، و شامل چلومرغ، جوجه کباب، خورشت مرغ و اسفناج بود یک باره مطرح کردند که موجی از التهاب را در کشور ایجاد کنند. ما هم از طریق یگان “ ضد مرغ” ناجا، به خانه های مردم مراجعه کردیم و این ماهواره ها را جمع کردیم که در اغلب موارد افرادی که ماهواره شان را گرفته بودیم از ما تشکر کردند و همین موضوع نقش زیادی در خنثی سازی برنامه “مرغ ستیزی” دشمن داشت.

 

ما: به طور کلی شما شرایط امنیتی جامعه را چگونه ارزیابی می کنید؟

سردار: براساس آمارهای ما “ ایران تنها کشوری است که در آن روند کاهش جرم صورت گرفته، در حالی که در اکثر کشورهای دنیا جرایم در حال افزایش است، ولی ما در چند سال گذشته موفق شدیم روند جرایم را کاهش دهیم و این میسر نبود جز با برنامه ریزی های ما.

 

ما: با توجه به اینکه گفته شده سن تن فروشی و میزان آن در چند سال اخیر افزایش داشته، آیا جرایم در این زمینه هم کاهش داشته است؟

سردار: تن فروشی البته در سالهای اخیر هم سن آن کاهش پیدا کرده و هم میزان آن افزایش پیدا کرده، البته ما تن فروشی را جزو جرایم محاسبه نمی کنیم، چون جرم خیلی سنگینی است و جداگانه بایدارزیابی شود.

 

ما: با توجه به افزایش تجاوز های دسته جمعی در سالهای اخیر، آیا این جرم هم کاهش پیدا کرده است؟

سردار: تجاوز دسته جمعی عمدتا توسط کسانی صورت می گیرد که در خیابان ها دوست دختر پیدا می کنند، و این موضوع خیلی مهمی است، مثلا طبق بررسی ما کسانی که در بیابان، یا کوه، یا روی پشت بام، یا در زیرزمین یا در حال سینه خیز رفتن دوست دختر پیدا می کنند، معمولا تجاوز فردی می کنند و بطور جمعی این کار را نمی کنند. به همین دلیل در محاسبات ما این جرم به طور خاص بررسی می شود و اگر چه در دو سه سال گذشته افزایش داشته ولی ما آن را حساب نمی کنیم.

 

ما: میزان اختلاس و جرایم مالی در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته، آیا این جرایم که افزایش یافته نیز کاهش یافته؟

سردار: اختلاس و جرایم بانکی و زمین خواری و کلاهبرداری در سالهای اخیر افزایش داشته، ولی چون این یک مساله در حوزه عملیات دولت است، از نظر ما جرایم اجتماعی تلقی نمی شود، البته این جرایم اندکی افزایش داشته و حدودا در سه سال گذشته چهل برابر شده، ولی افزایش آن چندان چشمگیر نیست.

 

ما: نیروی انتظامی پارسال اعلام کرد میزان جرایم زنان سارق ۵۱ درصد افزایش یافته است. آیا جرایم زنان هم کاهش یافته است.

سردار: البته به نکته جالبی اشاره کردید، چون میزان جرایم زنان دائم در حال افزایش است، ولی نیروی انتظامی اصولا معتقد است چون بهشت زیرپای مادران است و اکثر مادران تا جایی که تحقیقات ما نشان داده، زن هستند، ما نمی خواهیم با دیدگاههای مردسالارانه به این جرایم نگاه کنیم و به همین دلیل افزایش این جرایم را در محاسبات مان نمی آوریم، ولی ایران تنها کشوری است که روند کاهش جرم در آن صورت گرفته.

 

ما: لطفا بفرمائید آیا در سالهای اخیر توزیع و فروش مواد مخدر کاهش پیدا کرده است؟

سردار: طبق بررسی های ما توزیع و فروش مواد مخدر در دو سال گذشته افزایش کمی داشته و این واقعا خیلی مهم است، یعنی این قدر افزایش آن کم بوده که به نظر ما می شود گفت کاهش پیدا کرده و این نکته است که نباید مغفول بماند.

 

ما: براساس اعلام خبرگزاری مهر آمار جرایم خشن، از جمله نزاع های خونین و قتل در سال گذشته افزایش داشته، آیا این جرایم هم کاهش یافته است؟

سردار: البته ما چون خیلی از خشونت خوشمان نمی آید، جرایم خشن را جزو آمار محاسبه نمی کنیم و به دیگران هم توصیه نمی کنیم زیاد به این جرایم توجه کنند، ولی می شود گفت ایران تنها کشوری است که روند کاهش جرم در آن صورت گرفته.

 

ما: در یک سال گذشته تعداد زیادی از ماموران نیروی انتظامی به دلیل سرقت، قاچاق مواد مخدر، قاچاق الکل، تجاوز، زمین خواری و موارد دیگر دستگیر شده و جرایم خود نیروهای انتظامی هم افزایش یافته، آیا این جرایمی که افزایش یافته نیز کاهش یافته است؟

سردار: البته نیروی انتظامی معمولا در محاسبه جرایم موارد مربوط به خود نیرو را محاسبه نمی کند، چون اداره بررسی این جرایم جداست، این موارد افزایش چشمگیری متاسفانه داشته که ما در مورد آن بحث خاصی نمی کنیم.

 

ما: با توجه به اینکه قتل وسرقت و اختلاس و جرایم زنان و جرایم مردان و جرایم اراذل و اوباش و مواد مخدر و الکل و قاچاق و سرقت مسلحانه و بدحجابی و تن فروشی و سایر موارد همه افزایش پیدا کرده، چه جرمی کاهش پیدا کرده است؟

سردار: البته در مواردی که شما گفتید، جرایم اضافه شده، ولی طبق بررسی هایی که ما انجام دادیم، جرایم دیگر کاهش پیدا کرده که این پیشرفت بسیار بزرگی است و باید به آن توجه ویژه ای معطوف نمائیم.

 

ما: آیا ممکن است بگوئید کدام یک از جرایم کاهش پیدا کرده؟ تو رو به خدا فقط یکی شو بگین.

سردار: این مساله محرمانه است و همین که به طور کلی بدانید که ایران تنها کشوری است که روند کاهش جرم در آن صورت گرفته، کافی است.

 

ما: حالا نمی شه یکی شو بگین.

سردارعصبانی می شود: برو بیرون.

 

ما: به خدا برای نمونه می خوام، فقط یکی.

سردار با لگد خبرنگار ما را بیرون می کند.