شایعات پیرامون سلامت رهبر

بریت بارت
بریت بارت

» گزارش بریت بارت از شایعات متشرشده در شبکه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی از شایعه بیماری آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، پر شده است. رسانه دولتی ایران هنوز این خبر را رد یا تکذیب نکرد. اما با ظاهر شدن خامنه ای در جمع هواداران محیط زیست این شایعات خود به خود تکذیب شد. گرچه احتمال بیماری رهبر باقی است.

بنا به گزارش شبکه خبری رصد، جمال سلطان، روزنامه‌نگار مستقر در قاهره، در رسانه اجتماعی نوشته است که خامنه‌ای بر اثر سرطان پروستات و پس از عدم موفقیت عمل جراحی درگذشته است.

دانیل جی. لوی خبرنگار خاورمیانه در ساعات پایانی روز شنبه در تویتر خود نوشت: “گزارش‌های تایید‌نشده‌ یک منبع معمولا بسیار موثق حاکی از آن است که آیت‌الله خامنه‌ای از دنیا رفته است.”

به گزارش خبرگزاری البوابه، روز جمعه رسانه‌های ایران تایید کردند، علی خامنه‌ای، فرمانده کل قوای انقلاب اسلامی، صبح جمعه دچار مشکل شد و او را به بیمارستانی در تهران منتقل کردند.

به گفته هیوم اسرائیل، گزارش‌های روز پنجشنبه حاکی از آن است که امکان بستری شدن رهبر ایران وجود دارد و گفته می‌شود که وی در شرایط وخیمی قرار دارد. گزارش شده که آقای خامنه‌ای ۷۵ ساله به دلیل ناراحتی‌های ناشی از سرطان به بیمارستان منتقل شده است.

روزنامه فیگاروی فرانسه هفته گذشته گزارشی درباره سلامت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر کرد. این روزنامه به نقل از منابع اطلاعاتی تخمین زده است، با ورود سرطان به مرحله چهارم و گسترش آن در تمام بدن، رهبر ایران تنها دو سال زمان برای زندگی دارد. رسانه‌های ایران سال گذشته تایید کردند که آیت‌الله خامنه‌ای بخاطر بیماری سرطان در بیمارستان بستری شده است.

خامنه‌ای پس از آیت‌لله روح‌الله خامنه‌ای، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، از سال ۱۹۸۹ با مشت آهنین بر این کشور باستانی حکومت می‌کند.

خامنه‌ای را بسیاری از مردم بیشتر به خاطر سرکوب اعتراضات خیابانی جنبش سبز در سال ۲۰۰۹ می‌شناسند. نیرو‌های او برای سرکوب اعتراضات و ایجاد ترس در میان مردم، به خیابان ریختند و ده‌ها نفر از تظاهرکنندگان را کشتند و هزاران مخالف سیاسی را دستگیر کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴ به عنوان رئیس‌جمهور ایران، بر برنامه کشتار صدها آمریکایی در لبنان نظارت داشت.

ایران در جریان جنگ آمریکا در عراق، سربازان آمریکایی را هدف قرار داد. مقامات آمریکایی معتقدند، ایران مسئول تامین ادوات انفجاری گروه‌های جهادی در این جنگ بوده‌اند. این مواد منفجره، که در بمبگذاری داخل خودرو و بمب‌های کنارجاده‌ای استفاده می‌شود، بسیاری از سربازان آمریکایی را به کشتن داد.

شایعات مبتنی بر بیماری احتمالی آقای خامنه‌ای، در پایان عید پوریم یهودیان منتشر شده است. در این عید، شکست نقشه پارسی‌ها برای نابودی امپراطوری یهودیان جشن گرفته می‌شود. کتاب استر می‌گوید، هامان که گفته می‌شود وزیر شاه کوروش اول بوده است، برای قتل عام یهودیان پارس نقشه می‌کشد، اما با افشاگری استر ومردخای این نقشه با شکست مواجه می‌شود.

تاریخ نشان داده است وقتی رهبر یک کشور در شرایط ناپایدار قرار دارد، از هر زمان دیگری آسیب‌پذیرتر است. و شایعات پیرامون وی زیاد می شود.

منبع: بریت بارت - ۷ مارس  ۲۰۱۵