بازداشت های تازه ورزشی

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» پس از زندانی شدن مدیرعامل پرسپولیس

به گزارش خبرگزاریهای داخلی سه تن از مسوولان ورزش دستگیر شده اند که یکی از مسوولان ستادی وزارت ورزش هم در میان آنهاست.

در حالی که مدیر عامل پرسپولیس هنوز در زندان به سر می برد، نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش ضمن اعلام خبر دستگیری های تازه، در عین حال تاکید کرده است که “بهتر است در این زمینه نهادهای ذیربط و مسئول اظهار نظر کنند و من نیز در این زمینه اجازه اظهار نظر کردن ندارم”. اما رضا حسنی خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش در سایت این وزارت خانه طی اطلاعیه ای یادآور شده: “در جهت سالم سازی محیط ورزش تعدادی از متخلفان این حوزه بازداشت شدند. دستگیری و بازداشت این افراد متخلف و مرتبط با ورزش، که دارای مسوولیت نیز بودند، هفته گذشته و پس از طی مراحل قانونی انجام شده است. یک نفر از آنها از حوزه ستادی وزارتخانه بوده و دو نفر دیگر خارج از مجموعه مدیریتی ورزش ولی مرتبط با آن هستند.”

پیش از این مدیرعامل میلیاردر باشگاه پرسپولیس (امیرحسین سیاسی) که قصد خریدن این باشگاه و قدیمی ترین باشگاه تهرانی (راه آهن) را داشت، بناگاه روانه زندان اوین شد و تاکنون دلیل آن انتشار نیافته است.

به گفته مدیرکل حراست وزارت ورزش، وظیفه سالم‌ سازی و مقابله با ناهنجاری‌ها در وزارت ورزش در دستورکار مجموعه حراست و سایر دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته است.

او همچنین در مورد همکاری قوه قضاییه جمهوری اسلامی با اداره حراست وزارت ورزش گفته: “تحقیقات جامعی در بخش‌های مختلف صورت پذیرفت که هفته گذشته یکی از موارد، به نتیجه رسید؛ و در نهایت با همکاری نهادهای نظارتی و همراهی بسیار خوب مقام محترم قضایی، سه نفر از متخلفان که یک نفر آنها در وزارت ورزش و جوانان دارای مسئولیت ستادی و دو نفر دیگر خارج از مجموعه مدیریتی ورزش ولی مرتبط با آن هستند، بازداشت شدند.”

به این ترتیب دستگیری و بازداشت این افراد پس از طی مراحل قانونی انجام شده، حال آنکه براساس اخبار این روند در مورد مدیرعامل زندانی پرسپولیس که نامش توسط خبرگزاری فارس،وابسته به سپاه پاسداران، انتشار یافت،رعایت نشده بود. گفتنی اینکه این بار این مقام حراستی از بردن بردن نام و دلیل بازداشت هم خود داری کرده و گفته: “از همه عزیزان انتظار داریم تا صدور رأی قطعی از هرگونه گمانه ‌زنی و پیش‌داوری پرهیز کنند.”

حسنی خو به این نکته هم اشاره کرد که “در گذشته شخصیت‌های مختلف با توجیه تلاش برای جلب و جذب حمایت‌های مادی و معنوی وارد بدنه مدیریتی و تصمیم‌گیری ورزش شده‌اند؛ و از آن‌ جا که این عرصه همواره قرین شهرت، محبوبیت و… بوده و می‌باشد، جذابیت لازم و کافی را برای گروه‌ها و فعالین اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی داشته و دارد.”

وی همچنین با اشاره به کسانی که بدون تخصص ورزشی پای به حوزه مدیریتی ورزش گذاشته اند، خبر از حرکت در جهت دور ساختن آنان از این حوزه داده است.