محرابیان هم می خواهد رئیس جمهور شود

نویسنده
نازنین کامدار

» جنجال بر سر کتاب "محراب تولید"

علی اکبر محرابیان، از منسوبین نزدیک محمود احمدی نژاد و وزیر صنایع و معادن کابینه که به علت ثبت اختراع شخص دیگری به نام خود در دادگاه محکوم شده است، به نوشته یک سایت نزدیک به اصولگرایان، به جمع  داوطلبان جانشینی احمدی نژاد پیوست. هم اکنون در کابینه محمود احمدی نژاد ، آنطور که رسانه های خبری نقل می کنند، اسفندیار رحیم مشائی، محمد رضا رحیمی، حمیدرضا بقایی و بالاخره علی اکبر محرابیان در صددند خود را به عنوان گزینه بعدی ریاست جمهوری مطرح کنند.

به گزارش سایت جهان نیوز آخرین تلاش محرابیان برای مطرح کردن خود به عنوان یکی از گزینه های ریاست جمهوری، با انتقاد محمود احمدی نژاد مواجه شده است.

بنا بر این گزارش، او با سفارش به فردی به نام عبدالرضا داوری، کتابی با عنوان “محراب تولید” منتشر کرده که طی آن محرابیان به عنوان « پربازده ترین وزیر صنایع در 50 سال اخیر» معرفی شده است.

جهان نیوز، پایگاه خبری نزدیک به علیرضا زاکانی روز گذشته در این باره نوشت:” در حالی که دو سال و اندی به پایان عمر دولت دهم باقی مانده است، به گفته برخی علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن این دولت عزم خود را برای مجاب نمودن احمدی نژاد برای معرفی نیروی مد نظر خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری به کار گرفته است.آخرین مستند دریافتی از وزارت صنایع و معادن محرابیان نیز حاکی از برنامه تیم وی به این منظور است. در رأس این تیم « ع. د» معاون سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) و مدیرعامل فعلی موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس است که از زیر مجموعه های محرابیان می باشد.”

جهان نیوز درباره این کتاب افزوده است: “ع. د در جدیدترین کتاب خود به طرز تملق آمیزی به عملکرد علی اکبر محرابیان پرداخته است. وی نام این کتاب را «محراب تولید » گذاشته است. این کتاب به شماره شابک 9-01-6015-600-978 در 448 صفحه توسط موسسه فرهنگی –هنری پویا نقش در قطع رحلی و به تیراژ 2000 به قیمت 8700 تومان منتشر شده است. نکته جالب در این کتاب این است که آقای «د» به عنوان تدوینگر این اثر، خود 700 خبر از خبرگزاری جمهوری اسلامی را عینا و بدون ذکر نام منبع استفاده کرده است که مثلا این اخبار نشان دهنده محراب تولید بودن محرابیان است. در حالیکه عملکرد ها را با نمودار و اعداد مقایسه ای نمایش می دهند اما «د» در این کتاب برای ارائه عملکرد محراب تولید دولت دهم فقط به اخباری بسنده کرده که در ایرنا منتشر شده است. این درحالی است که انتقاد زیادی از عملکرد محرابیان در بخش صنعت کشور وجود دارد”.

انتشار گزارش جهان نیوز موجب شد تا فردی که این سایت از وی با عنوان «ع.د» یاد کرده بود، با ارسال جوابیه ای از نقش مستقیم علی اکبر محرابیان در این پروژه کتاب سازی پرده بردارد.

عبدالرضا داوری در جوابیه خود به جهان نیوز نوشته است:” باطلاع می رساند کتاب منتشر شده مزبور که مجموعه اخبار و گزارشات عملکرد وزارت صنایع و معادن را در بر می گرفت ، به ابتکار شخصی اینجانب و به منظور دفاع از عملکرد وزارت صنایع و معادن ، به صورت مقدماتی آماده و پس از تهیه در 10 نسخه آزمایشی ، به رویت برخی از دست اندرکاران عرصه صنعت و از جمله جناب آقای مهندس علی اکبر محرابیان وزیر محترم صنایع و معادن و 3 نفر از معاونین و مشاورین ایشان رسید”.

بنا بر این گزارش، افشای نقش مستقیم محرابیان در انتشار کتاب «محراب تولید»، آنطور که  جهان نیوز که از سایت های هوادار دولت محسوب می شود، گزارش داده با واکنش احمدی نژاد مواجه شده است.

جهان نیوز در گزارشی مدعی شده احمدی نژاد از محرابیان به دلیل «چاپ کتابی تملق آمیز» انتقاد کرده و به نقل از یک منبع آگاه نوشته است:” بعد از اینکه جلسه هیات دولت تمام می شود دکتر احمدی ن‍ژاد از علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن می خواهد بماند؛ چرا که با او کار خصوصی دارد! وزیر صنایع و معادن پس از این دیدار سریعا به محل کار خود می آید و دستور می دهد تا آنچه را که رئیس جمهور به او تذکر داده است پیگیری نمایند. محرابیان از مجموعه زیردست خود می خواهد تا در خصوص چاپ کتاب «محراب تولید» که توسط «ع. د» مدیر عامل صندوق بازنشستگی صنایع  مس درباره عملکرد و فعالیت های وزارت صنایع و معادن در دوران محرابیان می باشد، گزارش فوری بدهند”.

سایت نزدیک به اصولگرایان منتقد دولت همچنین از خشمگین شدن محرابیان از ارسال جوابیه داوری و افشای نقش خود در پروژه کتابسازی خبر داده و نوشته است:” منابع خبری گزارش داده اند که وزیر صنایع و معادن از پاسخ نویسنده کتاب محراب تولید به سایت جهان به شدت ابراز ناراحتی و تاسف کرده است. محرابیان معتقد است هیچ هماهنگی برای چاپ این کتاب حتی ده جلد با وی نشده بود، و تا لحظه انتشار خبر مربوطه اطلاعی از موضوع نداشته است”.

گفتنی است عبدالرضا داوری، که در زمان سرکوب اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات به مدیرعاملی خبرگزاری دولتی ایرنا منصوب شده بود، هم اکنون با حمایت محرابیان به به مدیرعاملی صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران رسیده است.

او  چندی پیش و آنطور که خبرآنلاین گزارش داده، در یک نشست خبری گفته بود:“بر اساس تحقیقات  در خصوص وزرای صنایع 50 سال اخیر ایران، محرابیان، وزیر صنایع فعلی به عنوان پربازده‌ترین وزیر تاریخ 50 ساله ایران شناخته شده است. گزارش این کار پژوهشی در هفته صنعت و معدن منتشر خواهد شد”.

عبدالرضا داوری همچنین نویسنده وبلاگی به نام «در برابر باد» است که در آن نوشته های زیادی در مدح دولت محمود احمدی نژاد و محرابیان وجود دارد.

او در این وبلاگ سمت های اجرایی خود را که اولین آنها «معاون خبرگزاری ایرنا » در سال 87 است اینچنین معرفی کرده :” عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی ، مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران ، رییس هیئات مدیره باشگاه ورزشی صنعت مس کرمان، رئیس هیات مدیره شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان، مشاور عالی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی”.

او مدعی شده است که در این وبلاگ: “دغدغه هایم را قلمی می کنم و در برابر تند باد می ایستم”. با این حال تمامی مطالب وی در تمجید از محرابیان و احمدی نژاد و حمله به رهبران و هواداران جنبش سبز نگاشته شده است.