نظرسنجی در آمریکا برای حمله به ایران

نویسنده

newsmax.jpg

اگر چه طی ماه های گذشته کارشناسان بسیاری اعلام کرده اند حمله نظامی آمریکا و یا اسراییل به ایران به دلایل مختلف غیرمحتمل است، اما همچنان اظهار نظرهای مقامات آمریکایی دراین زمینه ادامه دارد. از جمله اظهار نظرهای یاد شده می توان به نقطه نظرات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا طی هفته های گذشته اشاره کرد که درآن سرسختانه خواستار برخورد با ایران شده بودند. علاوه بر آن سناتور جو لیبرمن دراظهارنظری جنجالی گفت که “اگر تهران خواست بین المللی مبنی بر توقف برنامه هسته ای اتمی را اجابت نکند، ایالات متحده باید خود را برای استفاده از حمله نظامی علیه ایران آماده کند.” اگر چه ایران بارها اعلام کرده که برنامه هسته ای معطوف به تهیه سلاح اتمی ندارد و این برنامه را به منظور تولید برق دنبال می کند. هیچ یک از آژانس های سازمان ملل نیز تاکنون از وجود برنامه معطوف به سلاح اتمی چیزی نگفته اند.

به دنبال اظهارات این سناتورآمریکایی، سایت خبری آمریکایی “نیوزمکس”، یک نظرسنجی اینترنتی “ملی” راه اندازی کرده و با طرح این سوال که “آیا ما باید ایران را بمباران کنیم؟” از خوانندگان خود خواسته است که نظر خود را دراین زمینه بگویند. درجای جای صفحه نظرسنجی هم ذکر شده که “ فوری” است. این وب سایت خبری پرسیده است که با توجه به اظهارات سناتورلیبرمن، به نظرسنجی جواب بدهید. به نوشته گردانندگان این سایت خبری، قراراست نتایج این نظر سنجی دراختیار رسانه های عمده آمریکا و همچنین نمایندگان کنگره قرارخواهد گیرد: “ما می خواهیم بدانیم شما واقعا چگونه درمورد این موضوع جنجال برانگیز فکر می کنید منابع کلیدی رسانه ای و دیگران می خواهند نظر شما را بدانند.” در ادامه سوالاتی طرح شده که درآن کارابودن تلاش های آمریکا برای مهار برنامه هسته ای ایران، اعتماد آمریکا به سازمان ملل برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران، همسان بودن خطر ایران با خطر صدام پیش ازحمله آمریکا، حمله به ایران، اینکه چه کسی باید این حمله را انجام بدهد و مواردی ازاین دست سخن به میان آمده است.

اگرچه نظر سنجی هایی اینچنینی به صورت گسترده ای توسط رسانه ها ومراکز تحقیقاتی در آمریکا به صورت متناوب انجام می شود، اما با توجه به حساسیت های زمانی و پیامدهای سیاسی سخنان افرادی مانند جولیبرمن، واکنش های به موقع و گسترده می تواند، نشان دهد که جامعه هدف، عملا چه نگاهی به اظهارات بی بنیاد و مخرب کارگزاران آمریکایی درسطوح مختلف دارد. مزیت این نظرسنجی آنلاین حداقل این است که هرکسی می تواند آن را پر کند.

هموطنان ایرانی به خصوص درسراسر جهان، ازایران گرفته تا آمریکا، کانادا و اروپا می توانند با ارسال نظرات خود، رویکرد جامعه ایرانی را درخصوص مهلک بودن چنین اقدامی و خامی اظهارات یاد شده اعلام کنند. با کلیک کردن بر روی آدرس زیر می توانید وارد صفحه یاد شده بشوید و رای بدهید.