پنگول و مرد عنکبوتی جریان انحرافی در انتخابات

نویسنده

» طنزنامه به شیوه

«یالثارات» ، ارگان جریان افراطی حزب الله، به بهانه انتخابات پیش رو،لیست انتخاباتی خود را اعلام کرد.در این مطلب که در قالب طنز ارائه شده،از یک سو با وابستگان«جریان انحرافی»تسویه حساب کرده و از سوی دیگرمخالفان حکومتی و به ویژه نداآقاسلطان رانشانه گرفته است. 

یالثارات در ستون “همولایتی” خود نوشته است:” قطب فرقه احباء اسفندیاریه در آخرین جلسه ستاد انتخاباتی احبا و اخوان فهرست قطعی جریان مذکور جهت انتخابات مجلس نهم را به این  شرح زیر اعلام کرد: هدیه، مهتاب و مهناز ( هر سه به عنوان سرلیست) گلزارجان، امیر منصور‌آریا،ساسی‌مانکن، م. نصرتی، شیث.ر، فائقه آتشین، بهروز وثوقی، گلشیفته فراهانی، میرحسین و کروبی، مهدی و فائزه هاشمی، پنگول، ستایش، حشمت فردوس، امیرعباس هویدا، شاهرخ ‌خان، آنجلینا جولی، اکبر گنجی، ندا آقاسلطان و ترانه موسوی، علیرضا نوری‌زاده، مرد عنکبوتی، دکتر جوانفکر و به همراه تعدادی از نوچه‌ها (تاحدی که لیست ۳۰ نفر بشود!) ایشان در پاسخ به سوالی در خصوص علت انتخاب این افراد فرمودند: هدف گلچینی از افراد محبوب بوده و ما مطمئن هستیم که این افراد در میان مردم طرفداران زیادی دارند”.
هفته نامه یالثارات افزوده است:“در حالیکه  مرد عنکبوتی و پنگول تصمیم‌گیری در خصوص حضور و یا عدم حضور در این فهرست را تایید یا رد نکرده‌اند! نامزد ندا آقاسلطان اعلام آمادگی کرده که حاضر است به جای ندا به مجلس برود”.

 برخورد این چنینی رسانه ها و مقامات حکومتی با قربانیان سرکوب های پس از انتخابات 88 تازگی ندارد و بارها تکرار شده است.در این میان، ندا آقا سلطان، به علت بازتاب گسترده فیلم لحظه جان باختن او درداخل و خارج از کشور،  همواره در مرکز اهانت ها  بوده است. در همین راستا محمود احمدی نژاد در یک مصاحبه تلویزیونی مرگ وی را کاملا انکار کرد وجوانفکر مشاور مطبوعاتی او ندا آقا سلطان را”بازیگر ماهر” خواند.
حداد عادل، نماینده مجلس و از نزدیکان آت الله خامنه ای نیز ماه گذشته و در نشستی حکومتی درباره ندا آقا سلطان گفت:” چرا این همه افرادی که در کشورهای اسلامی در این قیام‌ها شهید می‌شوند به اندازه یک ندا آقاسلطان جعلی ساخته و پرداخته آنها در دنیا سر و صدا نمی‌کند”.
 نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی هم با همکاری صدا و سیما تا کنون چند فیلم و سناریوی جعلی با هدف القای قتل ندا آقا سلطان به دست سرویس های اطلاعاتی غرب تولید و منتشر کرده اند.
روزنامه کیهان بارها ندا آقا سلطان را با عناوینی چون “بازیچه دست صهیونیست ها و انگلیس” توصیف کرده است.
 توهین به این قربانی حوادث پس از انتخابات که از سوی هواداران جنبش سبز “شهید” خوانده شده، چنان در رسانه های حکومتی عادی شده که چندی پیش قاتل وی، عباس کارگر جاوید نیز در یکی از ده ها فیلمی که بر علیه او  ساخته شده، چنین گفت:” ندا ول بوده و صاحب نداشته و اگر پدر و مادر داشت تو خیابون بغل یک نامحرم جون نمی داد”.
اینک اما ندا آقاسلطان، دستمایه دعواهای انتخاباتی جریان موسوم به “اصولگرا” شده و نشریه یالثارات که به تندرو  ترین طیف جناح راست حکومت وابسته است، او را سوژه طنز انتخاباتی خود قرار داده است؛انتخاباتی که  زندانیان سیاسی ایران، آن را “تاریک ترین” انتخابات ایران خوانده اند و حتی جریانات میانه روی حکومتی نیزنگران«دزدی رای»در آن هستند.

 تلاش عوامل حکومت اسلامی برای القای سناریوی همکاری بین جریان موسوم به انحرافی و جنبش سبز که حکومتی ها از آن به عنوان”فتنه سبز”یاد می کنند سال گذشته در روزنامه کیهان کلید خورد.این سناریو دیروز علاوه بر آنکه به سوژه طنز یالثارات تبدیل شد، محور اصلی گفته های سید نظام الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری امنیتی فارس نیز بود.
به گزارش فارس، او در جمع عوامل بسیج دانشگاه امام صادق گفته است:” جریان فتنه‌ و جریان انحرافی هر ۲ در انتخابات پیش رو استفاده از «مهره‌های سفید»را در دستور کار خود قرار داده‌اند. مسئله مهم در انتخابات پیش ‌رو، پیوند جریان فتنه و جریان انحرافی است که در برخی شهرها این موضوع قابل مشاهده است و بایستی اصولگرایان نسبت به این موضوع حساس بوده و متوجه این خطر باشند.”