احمدی نژاد به سوی اتمی شدن پیش می رود

نویسنده

ahmadinejadatomishodb.jpg

رئیس جمهور ایران، به مبارزه با جهان ادامه می دهد. امروز در سخنرانی اش اعلام کرد که با وجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به برنامه های اتمی خود ادامه خواهد داد. و یک نتیجه گیری از این قطعنامه ارائه داد: این قطعنامه برای ایران اعتباری ندارد. مردم ایران هوشیار است و به برنامه های هسته ای خود ادامه می دهد.

محمود احمدی نژاد امروز اعلام کرد: “ایران مشت محکمی به صورت هر ابرقدرتی که تلاش بکند برنامه های اتمی را متوقف بکند، خواهد زد. ایران قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل را که جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است و یک بار دیگر از ایران خواسته است تا غنی سازی اورانیوم را متوقف کند، معتبر نمی داند”. غلامحسین الهام، سخنگوی دولت، هم به نوبه خود گفت که ایران برای مقابله با فشار های بین المللی، تمام گزینه ها را در نظر می گیرد که این شامل خارج شدن ناگهانی اش از پیمان منع تولید سلاح اتمی هم می شود.

احمدی نژاد در یکی دیگر از سفرهای استانی اش به جنوب کشور در استان خوزستان و در شهر اهواز، سخنرانی می کرد. استان خوزستان که جمعیت اصلی آن را عرب ها تشکیل می دهند، محل اصلی وقوع جنگ هشت ساله با عراق است. این منطقه در یک سال و نیم گذشته، محل حملات و درگیری های قومی بوده است که در نتیجه آن حدود سی نفر کشته شده اند.

احمدی نژاد، روز 24 ژانویه سال گذشته، سفرش را به اهواز، در لحظه آخر به تعویق انداخت، چند ساعت قبل از آن، دو بمب در شهر منفجر شد که درنتیجه آن هشت نفر کشته شدند. مقامات ایرانی، نیروهای انگلیسی که در نزدیک مرز ایران درعراق بودند را عامل این بمب گذاری ها اعلام کردند. رئیس جمهور ایران، برای مقابله با فشارهای خارجی، به زمان جنگ با عراق تحت حکومت صدام حسین، اشاره کرد و گفت: “صدام، با اتکا به آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی و با استفاده از سلاح های پیشرفته به ایران حمله کرد که به لطف شجاعت و مقاومت مردم ایران، شکست خورد. امروز هم ایرانی ها، بعد از اینکه در پایان ماه دسامبر، شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم هایش را در مورد فن آوری هسته ای و موشکی، اعلام کرد، همان گونه مقاومت خواهند کرد. ابرقدرت های ظالم باید بدانند که مردم ایران مشت محکمی به صورتشان خواند زد”.

الهام، سخنگوی دولت، نیز به قانونی که برای مقابله با تحریم ها در مجلس به تصویب رسیده و در آن از دولت خواسته شده درمورد همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی، تجدید نظر بکنند، گفت: “ما در مورد ادامه همکاری با آژانس بین المللی انرژی هسته ای، بر پایه منافع خودمان، تصمیم خواهیم گرفت. قانون هیچ محدودیتی برای فرضیه خروج از پیمان منع تولید سلاح اتمی در نظر نگرفته است. ما تا به امروز قابلیت های خودمان را در عرصه انرژی اتمی نشان داده ایم و بقیه آن هم به نتیجه خواهد رسید”.

منبع: ایل جورناله، 2 ژانویه 2007