جلسه دولت و قوه‌قضاییه درباره فیلترینگ

نویسنده

محمدباقر نوبخت٬ سخن‌گوی دولت٬ خبر از جلسه میان قوای مجریه و قضاییه٬ درباره بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و افزایش پهنای باند خبر داد. 

آن‌گونه که خبرگزاری ایلنا نوشته٬ نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در این‌باره گفت: «طی روزهای آینده مذاکرات فی‌مابین دو قوه مجریه و قضاییه برگزار خواهد شد تا به روش واحدی برای بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و افزایش سرعت اینترنت برسیم که پس از انجام مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن‌ها در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهیم کرد».

این سخنان نوبخت پس از آن بیان می‌شود که در روزهای گذشته درباره بحث فیلترینگ اختلاف‌هایی میان دولت و قوه‌قضاییه بروز کرد. 

هفته گذشته غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای٬ سخن‌گوی قوه‌قضاییه٬‌به دولت یک ماه مهلت داد تا اقدام به فیلترینگ شبکه اجتماعی وایبر کند. 

پیش از این اقدام وزارت ارشاد دولت روحانی برای فیلتر کردن سایت‌های خبری بدون مجوز با اعتراض معاون اول قوه‌قضاییه مواجه شده و او  از دولت خواسته بود که در چهارچوب اختیارات قانونی خود عمل کند. 

نوبخت در این‌باره گفت: «قطعا قوه قضاییه هر چه می‌گوید بر اساس اختیارات قانونی خودش است. دولت نیز با اعتقاد به قانون مداری تلاش می‌کند طبق قانون عمل کند. در این خصوص حتما مذاکراتی صورت خواهد گرفت و آنچه که قانون به دولت اجازه می‌دهد را اجرایی می‌کنیم».