نرگس و احمدی نژاد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

حدس می زنم احتمالا در یکی از همین روزها ساختمان صدا و سیما خراب می شود یا یک اتفاق خطرناکی برای عده ای از کارکنان صدا و سیمای ایران می افتد. احمدی نژاد از صدا و سیما بازدید کرد و گفت: « اطلاع رسانی درست و به موقع از ضروریات جامعه است.» آگاهان پیش بینی کردند که احتمالا به مناسبت اعلام همین نکته بزودی یا تعدادی از خبرنگارانی که اطلاع رسانی درست و بموقع می کنند دستگیر و زندانی می شوند، یا یک هواپیمای دیگر خبرنگاران سقوط می کند. در همین دیدار احمدی نژاد به کارکنان رادیو گفت: « خود را برای تبدیل شدن به رسانه ای بی بدیل در جهان آماده کنید.» همزمان با این نکته قرار شد نهضت سوادآموزی نیز برای آموزش زبان فارسی به شش میلیارد از عاشقان احمدی نژاد کارش را در پنج قاره آغاز کند. همچنین منجی فقرا و اقشار تحت ستم « از ضرغامی خواست که به وضع کارکنان رده پائین خود برسد.» در پاسخ به تشعشعات رئیس جمهور، آقای ضرغامی مدیر عامل صدا و سیما نه گذاشت و نه برداشت و بدون اینکه از خودش خجالت بکشد، گفت: « رسانه ملی، خانه رئیس جمهور است و حتما روی این رسانه در جایگاهی تاثیرگذار، حساب جدی باز کند.» آگاهان تبدیل رسانه ملی را به خانه رئیس جمهور تبریک گفته و قرار شد تلویزیون های خودشان را در اسرع وقت از پنجره خانه پرت کنند به بیرون. همچنین کارشناسان محیط زیست اعلام کردند با توجه به تبدیل صدا و سیما به خانه احمدی نژاد، در هنگام روشن کردن تلویزیون حتما از بوگیر استفاده شود.

نارسیسیزم و اسکیزوفرنیا

من فکر می کنم علاوه بر اسکیزوفرنیا، طرف دچار نارسیسیزم شدید هم هست. واقعا شگفتی برانگیز است. مارکس گفته بود: من مارکسیست نیستم. امام خمینی هم گفته بود: نگوئید من، این من احمدی نژاد است. دکتر محمود اینقدی نژاد که به نظر می رسد تمام اتاق ریاست جمهوری اش را پر از آینه کرده و روزی ده ساعت خودش را نگاه می کند و دائما قربان صدقه دست و پای بلوری خودش می رود، طی یک اظهار نظر شگفت انگیز گفت: « دنیا به سرعت در حال احمدی نژادی شدن است.» وی برای اثبات این نکته گفت: « من به تمام قاره های جهان جز یک قاره سفر کرده ام و می دانم در آنجا چه خبر است.» در همین راستا کارشناسان توضیح دادند که رئیس جمهور برای درک عمیق آمریکا به مدت چهار روز در این قاره بوده و این قاره را بخوبی می شناسد. با توجه به موارد فوق آگاهان مربوط به تغییرات جوی و جهانی و ظهور امام و مسیح و غیره، برخی نشانه های احمدی نژادی شدن جهان را بشرح زیر اعلام کردند:

اول: از وقتی احمدی نژاد روی کار آمده، روزانه بیست سی نفر از مسلمانان توسط مسلمانان دیگر کشته می شوند تا استکبار جهانی از بین برود، ظاهرا کسی به این مسلمین خبر نداده است که برای نابودی استکبار جهانی باید آنها را بکشند، نه اینکه خودشان را بکشند.

دوم: از وقتی احمدی نژاد روی کار آمده حداقل هفته ای یک مسجد یا حرم ائمه منفجر شده یا آتش می گیرد، که این امر نشانه توجه مردم جهان به احمدی نژاد و اسلام است.

سوم: براساس نظرات انسان شناسان، از یک سال قبل سالی دو سانتی متر دارد از قد ابناء بشر کم می شود و تولید انسان های کوتوله در دنیا افزایش می یابد.

چهارم: از وقتی مردم دنیا متوجه شدند که وجود احمدی نژاد شوخی جدید ایران با مردم جهان نیست و این آدم واقعا رئیس جمهور ایران است، انتخاب رئیس جمهورهایی که دمپایی می پوشند، با پیژامه سخنرانی می کنند، موهای شان را شانه نمی کنند، سلام نمی دهند و به جای بحث کردن، نعره می کشند، در حال افزایش است.

پنجم: تا دو سال قبل مراکز تحقیقات استراتژیک در دنیا مهم ترین سووال شان این بود که « این اندیشمندان ممکن است چه فکری در سر داشته باشند؟» الآن این مراکز مهم ترین سووال شان این است که « این احمق ها ممکن است چه بلایی سرمان بیاورند؟»

ششم: یکی از نشانه های احمدی نژادی شدن جهان این است که ساخت و ساز عمارات و تولید اتومبیل در دنیا بشدت افزایش یافته است. علتش هم این است که میزان انفجار ساختمان و اتومبیل در دنیا اضافه شده است.

هفتم: تولید کارخانه های عطر و ادوکلن در دنیا در حال افزایش است، چون مردم دارند به بوی بد عادت می کنند.

به جا، به موقع، روشن و دقیق

احمدی نژاد در دیدار از صدا و سیما گفت: « قصد داریم 60 هزار سانتریفیوژ ایجاد کنیم.» وی در دیدار با کارکنان انرژی اتمی گفت: ما بزودی قصد داریم سه شبکه تلویزیونی ایجاد کنیم. وی همچنین در دیدار با وزیر کشور گفت: سیاست خارجی ما عین دیانت خارجی ماست. وی همچنین در بازدید سرزده از وزارت خارجه گفت: انتخابات مهم است.

انتخابات را تحریم کنیم یا برویم بخوابیم؟

داستان تحریم انتخابات و غیره در حال انجام است. فعلا روشن و واضح و مبرهن است که محافظه کاران وضع شان خراب است و اصلاح طلبان هیچ کاندیدایی ندارند که به او رای بدهند. اما باز هم نظر من این است که حتی اگر یک امکان هم باشد باید با تمام قدرت برای گرفتن یک کرسی هم در انتخابات مجلس شرکت کرد. غفوری فرد گفت: « هیچ وقت در لیست اصولگرایان اینقدر پراکندگی نبوده است.» همچنین بادامچیان نیز گفت: « هرکس حاضر به ائتلاف نباشد گرفتار گرگ بیابان می شود.» براساس این گفته، آگاهان عسگراولادی و چمران و باهنر را در بیابان های اطراف شهر دیدند که در حال خورده شدن توسط گرگ بیابان هستند. البته به نظر می رسد منظور بادامچیان از گرگ بیابان، همان غول بیابان بر اساس ضرب المثل« هرکه گریزد ز خراجات شهر، جورکش غول بیابان شود.» بوده است که از همین جا نتیجه می گیریم که فقط داریوش سجادی بی سواد نیست، بلکه بادامچیان نیز سابقه مطبوعاتی طولانی دارد. متعاقب این اوضاع عسگر اولادی گفت: « احمدی نژاد باید همکارانی را انتخاب کند که با او ارتفاع کمتری داشته باشند.» آگاهان توضیح دادند که اگر همکاران احمدی نژاد از او هم ارتفاع کمتری داشته باشند، دیگر نمی شود آنها را دید و باید با ذره بین دنبال شان گشت.


نرگس ها در مرداب فیلم بازی می کنند

در پی معلوم شدن اینکه متهم سی دی غیراخلاقی سریال «نرگس» در فیلم سکسی کذایی بازی نکرده است و بعد از اینکه قاضی، مسوولان صدا و سیما، کاربران اینترنتی، مسوولان قضایی و غیره، مطمئن شدند که بازیگر فیلم پورنو یک خانم دیگر بوده است، وی از سوی دادستانی ممنوع التصویر شد. قرار است از این به بعد آن خانم بی تربیتی که فیلم پورنو بازی کرده است و هنوز معلوم نیست که چه کسی است، پیدا شود و به جای ایشان در سریال نرگس بازی کند.

نصرالله، ماشاء الله، مبارک

فعلا شهر در امن و امان است. تا وقتی زیر پای تان مین منفجر نشده با خیال راحت در بیروت راه بروید. حسن نصرالله، اعلام کرد که دولت سینیوره آمریکایی است و باید برود. آگاهان حدس می زنند در هفته گذشته احتمالا احمدی نژاد تماس تلفنی با حسن نصرالله داشته و باعث شده است که طرف دوباره قاط بزند. حسن نصرالله گفت: « ما هرگز نیروی تحت قیمومیت ایران و سوریه نبودیم.» وی در مورد انگیزه کمک های مالی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی به این حزب الله گفت: آنها هیچ چیزی در مقابل پرداخت پول و اسلحه نخواستند و اینها را به ما دادند، چون من هم خوشگل بودم، هم تار می زدم. از طرف دیگر حسنی مبارک رئیس جمهور مادام العمر مصر که فکر می کند هنوز هجده ساله است و احتمالا امیدوار است مثل فراعنه مصر اگر مومیایی شود هزارسال دیگر زنده باشد، گفت: « تا زنده ام رئیس جمهور مصر می مانم.» آگاهانی که نزدیک به مبارک هستند، برای روشن شدن افکار عمومی موارد زیر را توضیح دادند:

اول: حسنی مبارک اول تصمیم گرفته بود که تا ده سال پس از مرگش هم رئیس جمهور باشد، اما پزشکان به او توضیح دادند که اگر بمیرد، دیگر نمی تواند هیچ کاری بکند. بنابراین تصمیم گرفت فقط تا زمانی که زنده است رئیس جمهور مصر بماند.

دوم: مبارک با تجربیاتی که دارد مانند تجربه شاه، انورسادات، صدام حسین، حافظ اسد و غیره می داند که برای اینکه یک نفر رئیس جمهور باقی بماند، بهترین تصمیم این است که خودش بخواهد تا آخر عمر رئیس جمهور باشد، در این صورت هیچ مشکلی نخواهد داشت. و مشکل صدام یا شاه سابق ایران یا انورسادات این بود که نمی خواستند تا آخر عمر رئیس جمهور باشند، وگرنه نه ترور می شدند، نه مورد انقلاب قرار می گرفتند، نه نیروی خارجی به آنها حمله می کرد.

بازهم دستگیر شد

منصور اسانلو بطور طبیعی و برای چندمین بار دستگیر شد. مامورانی که وی را دستگیر کردند، ظاهرا می خواستند آخرین اخبار را در مورد اکبر گنجی بدست بیاورند، به همین دلیل اسانلو را دستگیر مردند که اکبر گنجی اعلام اعتصاب غذا کند و معلوم شود کجاست. قرار است بلافاصله دو سال بعد از اینکه معلوم شد اکبر گنجی کجاست منصور اسانلو را آزاد و به جای او خوئینی ها و رامین جهانبگلو را دستگیر کنند.

دانشجو در سبزوار کشته شد

در پی کشته شدن یک دانشجوی تربیت معلم سبزوار که در حال گفتگو با همسرش بود، توسط یک دانشجوی بسیجی با ضرب چاقو دانشجویان شهر سبزوار به این اقدام اعتراض کردند. ظاهرا دانشجوی قاتل با هر گونه روابط میان زن و مرد( حتی میان زن و شوهر) نیز مخالف بود و چون احساس می کرد باید مخالفت خود را نشان بدهد، مقتول را کشت. وزارت علوم نیز بلافاصله اقدام به طلاق همسر مقتول نامبرده کرد و اعلام داشت: « دانشجوی مقتول مزاحم ناموس مردم و دانشجوی قاتل به این مزاحمت معترض بوده است.» وزارت علوم قرار است طی بخشنامه ای اعلام کند که دانشجویان در چه حالتی حق دارند، دانشجویان دیگر را با چاقو و یا سلاح های دیگر به قتل برسانند. این وزارتخانه این اقدام را گامی در راستای توسعه علمی کشور دانست. همچنین در تهران، به دلیل اینکه تعداد دانشجویان بسیجی به اندازه کافی نبود و تعداد چاقو نیز در محل وجود نداشت، « 43 دختر و پسر شرکت کننده در یک مجلس پارتی فقط دستگیر شدند.» نیروی انتظامی ضمن ابراز تاسف از اینکه نتوانسته است از دانشجویان بسیجی برای فعالیت های علمی در مقابل پارتی ها استفاده کند، اعلام کرد که قرار است کمیته ضربت بسیج دانشجویی با همکاری نیروی انتظامی بزودی تشکیل شود.

زوال ذهن

روزنامه جام جم در یک مقاله علمی نوشت: « کار درمانی و بهبود بیماران مبتلا به زوال ذهن» آگاهان پیشنهاد کردند این کارهای درمانی حتما در مورد آقایان خزعلی، مشکینی، جنتی و غیره که بیش از سیصد سال است که دارند از ذهن شان استفاده می کنند، انجام شود. آگاهان اظهار امیدواری کردند که در این صورت احتمالا آنها می توانند به دوره مشروطه بازگردند و وقایع ایران معاصر را بفهمند.

رفتم بار سفر بستم، دارام دام دام دارام

وحشتناک بود. مرا ببخشید که دیروز مقاله ننوشتم. به دلیل قولی که به دوستان سن دیه گو داده بودم یک مسیر شش ساعته را با هواپیما از نیویورک تا سن دیه گو آمدم و برنامه استندآپ کمدی را اجرا کردم و حالا تا دو ساعت دیگر یک سفر سیزده ساعته به فلوریدا دارم. فکر می کنم این آخرین مقاله من است که می خوانید، چون به احتمال زیاد تا فردا از فرط سفر می میرم. در این سفر سه برنامه سانتاکلارا، اورنج کاونتی و سن دیه گو با استقبال خوبی روبرو نشد. خودم از برنامه سن دیه گو خیلی راضی هستم، چون تقریبا همان برنامه ای بود که به عنوان استندآپ کمدی دوست داشتم برگزار کنم، ولی جمعیت مخاطب چنان که انتظار داشتم و در کانادا یا شرق آمریکا بود، استقبال نکرده بود. البته از نظر تجارت و کار و این حرف ها خیلی خوب بود، ولی فکر می کنم برنامه از نظر اطلاع رسانی و این جور چیزها خوب پیش نرفت. در هر حال از بروبکس سن دیه گو کمال امتنان موجود است. فکر می کنم تا فردا نتوانم در دوم دام مطلبی بنویسم، ولی یک عالمه کار جدید کردم که به محض فرود آمدن بر زمین آپ لود می شویم، ایکی ثانیه. فعلا تا فردا به دوم دام نروید، خبری نیست. ضمنا بعد از یک هفته سه برنامه در آتلانتا، میامی و اورلاندو خواهم داشت که خبرش را تا فردا می گذارم روی دوم دام.