پاسخی به ادعاهای اقتدارگرایان

اردشیر امیرارجمند
اردشیر امیرارجمند

“جنبش سبز، جنبش خشونت پرهیز است. توطئه به خشونت کشاندن اعتراض های مسالمت آمیز مردم در عاشورای ۸۸ در ستاد کودتای انتخاباتی برنامه ریزی شده بود.”

بعد از گذشت شش سال از عاشورای ۸۸، سرکوبگران مردم همچنان به جعل اخبار و متهم کردن جنبش سبز به خشونت ورزی ادامه می دهند. ترس مفرط آنان از اوج گیری اراده مردم برای تغییر و زنده بودن مطالبات جنبش سبز در ایامی که بحث انتخابات و حضور مردم داغ است و متهم کردن هر رقیب به حمایت از “فتنه” و یا “قتنه گر” بودن بهترین شاهد شکست آنان در این پروژه پر هزینه است.

از اقتدارگرایانی که با تقسیم مردم به خودی و غیر خودی و جدا کردن آنها از یکدیگر مروج خشونت هستند دعوت می کنم که اگر هنوز به اندازه ذره ای در آنان صداقت وجود دارد نوار شنود دو جلسه ای را که میرحسین با مشاورانش قبل از حوادث عاشورا برگزار کرد پخش کنند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

در آن جلسات با توجه به اخبار موثق رسیده از دلسوزان نظام و مردم در نیروهای نظامی و امنیتی، نگرانی جدی از برنامه ریزی ستاد کودتا برای صحنه سازی و ایجاد درگیری بین مردم و نیرو های انتظامی و به خشونت کشاندن اعتراض های مسالمت آمیز مردم و فراهم آوردن بهانه و زمینه سرکوب تمام عیار مردم وجود داشت.

از طرف دیگر نگران بودیم که برخی از جریانهای خشونت طلب هم ازاین فرصت که سخاوتمندانه از جانب انحصار طلبان در اختیار آنها قرار می گرفت، استفاده کنند و سعی در انحراف حرکت مردم داشته باشند.

تجربه نشان می داد که این دو جریان خشن لازم و ملزوم و توجیه گر وجود و استمرار یکدیگر هستند. لذا لازم بود که نسبت به این امر هشدار لازم داده شود که این هشدار از طریق رسانه های همراه جنبش سبز داده شد.

قطعا بعد از استماع آن شنود هر ایرانی می تواند به صورت منصفانه قضاوت کند که کدام گروه و جریان دلسوز مردم و نظام بوده است و کدام جریان برای تامین منافع حقیر گروهی و غیر شرعی و غیر مردمی خود به دنبال ایجاد آشوب و درگیری و سرکوب غیر قانونی مردم.

لازم است در اینجا یاد و نام تمام آسیب دیدگان، زندانیان و شهدای عاشورای ۸۸ را گرامی بداریم.

ان الله علی کل شیء شهید

منبع: سایت کلمه