از جان بچه های ما چه میخواهید؟

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» ۱۰ زندانی سیاسی همچنان در انفرادی

خانواده های ۱۰ زندانی سیاسی که از دو هفته پیش به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده اند در مصاحبه با “روز” اعلام کردند که هیچ خبری از وضعیت آنان ندارند و هیچ مسئولی هم حاضر به پاسخگویی درباره وضعیت آنها نیست.

خانواده های عبدالله مومنی، سیدمحمد ابراهیمی و ابوالفضل عابدینی به “روز” گفتند که از روی سایت ها متوجه شده اند وضعیت جسمانی برخی از این زندانیان سیاسی مساعد نیست و با این حال همچنان در سلول های انفرادینگهداری می شوند و کسی هم درباره وضعیت آنها جوابی به خانواده ها نمیدهد.

سعید مدنی، عبدالله مومنی، امیرخسرو امیرثانی، سیامک قادری، ابوالفضل عابدینی، محمدحسن یوسف پور، سعید عابدینی، کامران ایازی، محمد ابراهیمی و پوریا ابراهیمی، ۱۰ نفری هستند که یکشنبه هفته گذشته از بند ۳۵۰ زندان اوین به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده اند. آنها به دخالت مسئولان زندان و فشار برای تغییر وکیل بند ۳۵۰ و نماینده زندانیان اعتراض داشتند و پاسخ اعتراض شان انتقال به سلول های انفرادی بود. در اعتراض به این امر بیش از ۳۵ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین، هفته گذشته دست به اعتصاب ملاقات زده و از حضور در سالن ملاقات خودداری کرده بودند با این حال تاکنون هیچ یک از مسئولان زندان اوین یا دادسرای شهید مقدس (دادسرای اوین) و دادستانی توضیحی در این باره نداده اند.

فاطمه آدینه وند، همسر عبدالله مومنی در مصاحبه با “روز” میگوید از زمانی که همسرش را به سلول انفرادی منتقل کرده اند هیچ خبری از وضعیت او ندارد.

او توضیح میدهد: نه ما و نه سایر خانواده ها هیچ خبری از وضعیت بچه ها نداریم.دوشنبه هم که به زندان اوین برای ملاقات مراجعه کردم گفتند همچنان ممنوع الملاقات هستند و هیچ پاسخ دیگری ندادند. قبلا هم که به دادستانی مراجعه کرده بودم گفته بودند تا ۲۰ روز باید در انفرادی بمانند. این یعنی با این وضعیتی که می بینیم ۲۰ روز بی خبری. و این نگران کننده هست بخصوص که برخی سایت ها خبرهایی درباره وضعیت جسمانی این بچه ها منتشر کرده اند و بر نگرانی های ما هم افزوده اما متاسفانه نه در اوین نه در دادستانی و نه هیچ مسئول دیگری حاضر نیست در این مورد حرفی بزند و جوابی و یا خبری به ما بدهد.

ساره عیوضی، مادر ابوالفضل عابدینی هم در مصاحبه با “روز” می گوید: هیچ خبری نداریم. من متاسفانه مریض ام و نتوانسته ام جلو زندان بروم و حداقل بپرسم که بچه من را زندانی که کردید دیگر چرا عذابش میدهید؟ فکر کنید من این همه راه را از اهواز می روم تهران فقط برای اینکه بتوانم بچه ام را از پشت شیشه ببینم نه ملاقات حضوری، نه تلفن نه مرخصی، هیچی نیست و تازه الان از همین هم ما رامحروم میکنند.

او می افزاید: از خانواده سایر بچه هایی که با انها ملاقات کرده اند سئوال میکنیم می گویند آنها هم از وقتی برده اند انفرادی، خبری ندارند یعنی به نوعی بچه ها را در ایزوله قرار داده اند و هیچ کسی خبری از وضعیت آنها ندارد. نمیدانم چه باید کرد واقعا. همین طور نشسته ام برای خودم و فکر میکنم که دیگر از جان بچه های ما چه میخواهند خب بگذارید زندان شان را بکشند. چرا ما را عذاب میدهید؟ من از قبل از عید بچه ام را ندیده ام، مریض ام و سن ام هم بالاست، نتوانسته ام تا تهران بروم و حداقل از پشت شیشه بچه ام را ببینم.این رفتارهایشان هم باعث می شود ما هیچ آرامشی نداشته باشیم.

مادر ابوالفضل عابدینی پیشتر هم به “روز” گفته بود که فرزندش ۴ سال است از مرخصی محروم است و اجازه ملاقات حضوری هم نمیدهند: ۱۲ سال زندان بریدند ۴ سال بدون مرخصی در زندان نگهداشتند اینها کافی نیست که زندان در زندان درست میکنند و نمیگذارند حداقل محکومیت اش را در شرایط عادی سپری کند؟ هر روز مشکلی به وجود می آورند که خانواده ها را عذاب دهند دیگر چه میخواهند از جان بچه های ما؟

صدیقه زینلی، مادر سیدمحمد ابراهیمی هم در تماس “روز” از وضعیت فرزندش ابراز بی اطلاعی میکند و میگوید: فقط میدانیم که برده اند انفرادی و دیگر هیچ خبری نداریم.

او می افزاید: بار قبل که اینقدر محمد را اذیت و شکنجه کرده بودند کارش به امین اباد کشید و مدتها انجا بستری بود پدرش که او را در آن وضعیت دید سکته کرد و درگذشت اما به محمد مرخصی ندادند که برای مراسم پدرش هم حضور داشته باشد. همین طور زندان نگهداشتند تا الان هم که می گیوند برده اند سلول انفرادی. واقعا نمیدانم چه باید کرد؟ پیش چه کسی رفت و از چه کسی سئوال کرد که آخر برای چه؟

سیدمحمد ابراهیمی که رابط خانواده های عزادار با میرحسین موسوی بود از آذر ۸۹ بازداشت و به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وب سایت کلمه خبر داده است که اقای ابراهیمی در سلول انفرادی دچار خونریزی ریه شده و پس از انتقال به بهداری زندان اوین، به همراه کپسول اکسیژن به سلول انفرادی بازگردانده شده است. خانواده او از این قضیه بی خبر هستند. براساس همین گزارش مشکلات دندان و لثه عبدالله مومنی هم تشدید شده است. فاطمه آدینه وند، همسر آقای مومنی به “روز” میگوید ما هم از سایت ها خبرها را می بینیم که وضعیت جسمی برخی از این بچه ها مساعد نیست اما کسی جوابی به ما نمیدهد.

وب سایت کلمه همچنین خبر داده است که سعید عابدینی، یکی دیگر از این ۱۰ زندانی سیاسی که به سلول انفرادی منتقل شده، به دلیل خونریزی معده به بیمارستان مدرس منتقل و سپس دوباره به سلول انفرادی بازگردانده شده است.