پس از روغن پالم و خمیر مرغ؛ این بار شربت ذرت

نویسنده

خبرگزاری رسمی جمهوری‌اسلامی - ایرنا - به نقل از یک استاد دانشگاه شهید بهشتی نوشت: «مصرف شربت ذرت که درصنعت شیرینی‌سازی مورد مصرف قرار می‌گیرد، خطر بروز بیماری های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد».

 

مرجان عجمی به ایرنا گفت: «شربت ذرت با فروکتوز بالا در صنعت مواد غذایی و عمدتا شیرینی و کیک سازی به عنوان جایگزین شکر استفاده می‌شود. این ماده ترکیبی از فروکتوز گلوکز است و در تولید انواع فراورده‌های غلات، نان، شیرینی، مربا و انواع نوشیدنی‌های شیرین کاربرد دارد».

 

عجمی اضافه کرد: «بررسی‌ها و تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که افزایش میزان مصرف شربت فروکتوز ذرت در مواد غذایی درسراسر جهان می‌تواند یکی از دلایل رشد سریع و اپیدمی شدن چاقی و دیابت نوع ۲ باشد که سبب افزایش هزینه‌های بخش سلامت ودرمان می‌شود». 

 

ایرنا به نقل از این استادیار گروه تحقیقات سیاست گذاری علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نوشت: «اغلب شیرینی‌فروشی‌ها از شربت ذرت که نوعی قند است برای شیرین کردن استفاده می‌کنند. این اقدام سبب می‌شود که افراد در معرض خطر ابتلا به سندروم متابولیک و بیماری کبد چرب قرار گیرند و بنابراین باید نسبت به اصلاح این روش در پخت شیرینی‌ها اقدام شود».