سواحل آمریکا در تیر رس موشک های ایران؟

نویسنده

» گزارش واشنگتن تایمز ازتهدید هسته ای

علی رغم چهار دوره از تحریم های سازمان ملل و فشار های وارده از سوی آمریکا و اروپا برای متوقف کردن برنامه های هسته ای ایران، این کشور نه تنها محدودیتی در برنامه های خود ایجاد نکرده بلکه به توسعه آن هم دست زده است.

در ایران که قدرت واقعی در دست روحانیون متعصب است،  اعلام شده  که سانتریفوژ های با شتاب بیشتری به کار خواهند رفت و در مجتمع هسته ای فردو، در نزدیکی شهر قم، به غنی سازی اورانیوم تا خلوص 20 درصد دست خواهند زد.

تخمین زده می شود که ایران ظرف دوماه اورانیوم به اندازه کافی غنی شده برای تولید یک بمب هسته ای خواهد داشت و در حال حاضر هم مواد لازم برای تولید سه بمب را در اختیار دارد.

ایران همچنین به تکمیل سیستم های موشکی خود پرداخته است.

سپاه پاسداران ایران اخیرا دست به نمایش موشک های دوربرد جدید این کشور دست زد که از دورن سیلو های زیر زمینی شلیک می شد.

ایران همچنین دو موشک دوربرد را که قادر به حمل کلاهک هسته ای است در اقیانوس هند آزمایش کرده است.

موشک های دوربرد سپاه تا 1200 مایل برد دارند و می توانند پایگاه های آمریکا در خاورمیانه و کشور اسرائیل را نیز هدف قرار دهند. ایران همچنین  موشک هایی را از کره شمالی دریافت کرده است که بردی معادل 2000 مایل دارند که بسیاری از کشورهای اروپایی را نیز در تیر رس خود قرار می دهد.

نیروی دریایی ایران نیز در حال توسعه بوده و آیت الله علی خامنه ای بر نقش آن در دفاع از  منافع جمهوری اسلامی تاکید کرده است.

در ماه فوریه برای اولین بار طی سه دهه، ناوهای ایرانی از کانال سوئز گذر کرده و به سوریه سفر کردند.

زیر دریایی های ایران نیز ماموریت دو ماهه خود را در دریای سرخ به پایان رسانده اند.

دریادار حبیب الله سیاری، روز 18 ژوئیه گفت ایران قصد دارد حضوری فعال در اقیانوس اطلس داشته باشد ولی ذکر نکرد کشتی های ایران در چه بخشی از اقیانوس اطلس می خواهند مستقر شوند.

دو روز بعد دریادار سید محمد موسوی گفت نیروی دریایی ایران برای اولین بار موفق شده است موشک های زمین به زمین دور برد خود را بر روی ناوهای تدارکاتی سوار کند.

او گفت قایق های ضربتی ایران قبلا به موشک مجهز بوده اند ولی ناوهای تدارکاتی ایران، اکنون با موفقیت، موشک های دوربرد زمین به زمین را در مانور اخیر به نام جوشن مورد آزمون قرار دادند.

وی گفت: «در حال حاضر ما به دنبال استفاده از توانایی دفاعی در دریاهای آزاد هستیم.»

یک ناو ایرانی یا هر کشتی تجاری ایرانی می تواند با سوار کردن موشک های دوربرد خلیج مکزیک یا اکثر سواحل آمریکا را هدف قرار دهد.

آنچه از این خطرناک تر است این است که ایران اگر صاحب بمب هسته ای شود می تواند با یک حمله الکترومغناطیسی (EMP ) به راحتی امنیت آمریکا مورد تهدید قرار دهد.

در گزارشی که به کنگره ارائه شد خطرات حملات الکترومغناطیسی از درون کشتی ها به سوی خاک آمریکا مورد توجه قرار گرفته است؛ کشورهایی نظیر ایران با استفاده از این روش می توانند بدون نیاز به داشتن موشک های قاره پیما با کلاهک هسته ای، حتی به صورت مخفیانه به آمریکا حمله کنند.

سیستم های الکترومغناطیسی در واقع با منفجر کردن یک سلاح هسته ای در ارتفاع، هیچ گونه اثری از لاشه بمب و موشک بر جای نمی گذارد که قابل بررسی باشد.

به این ترتیب ممکن است ما هرگز متوجه نشویم حمله ازجانب چه کشوری صورت گرفته است.

 

غرب سال هاست با دولتمردان  ایران به منظور قانع کردن آنها برای متوقف کردن برنامه هسته ای خود مذاکره کرده است.

رژیم اسلامی به این مذاکرات اهمیتی نمی دهد و  به برنامه خود ادامه داده است و مسئولان رژیم آشکارا می گویند غرب نمی تواند جلوی برنامه هسته ای ما  را بگیرد.

با توجه به حمایت رژیم ایران از تروریسم بین المللی و تحت تعقیب بودن بسیاری از مقامات این کشور توسط پلیس بین المللی، نباید به این کشور اجازه داد که سلاح هسته ای بسازد.

یک ایران هسته ای نتایج فاجعه باری در بر خواهد داشت.

منبع: واشنگتن تایمز - 29 ژوئیه