چک آپ

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

گزارش وضع بیمار

بیمار به نام سیدعلی مجلسی در تاریخ بیستم آذرماه 1390 همراه با یکی از اعضای خانواده خود به نام احمد توکلی که معتقد بود وی بیمار است، تحت معاینه کامل قرار گرفته و از وی انواع آزمایش به عمل آمد. موارد زیر به عنوان بیماری های وی تشخیص داده شد و به تشخیص اینجانب دکتر ابراهیم نبوی، این بیمار باید بسرعت در بیمارستانی مجهز بستری شده و تحت انواع درمان قرار بگیرد. در این معاینه که با همه امکانات صورت گرفت، موارد زیر تشخیص داده شد:

1/ مشکل معده: بیمار اظهار داشت که هیچی توی شکمش بند نمی شود، طبق آزمایش وی دچار سندروم “جذب حداقلی و دفع حداکثری” بوده و دائما در حال دفع است.

2/ مشکل تحرک: بیمار به مدت سه سال و هشت ماه است که دائما روی صندلی نشسته و جز چند مورد که برای اعتراض به مشکلات غزه و فلسطین مجبور به تکان خوردن شده، هیچ حرکتی از خود نشان نداده، طبق معاینه دست و پای بیمار دچار حالت سائیدگی به مبل شده و باید توسط پرستار بطور دائمی چرب شود، مفاصل وی از کار افتاده و قدرت راه رفتن را از دست داده و از هر نوع حرکتی به جلو یا سمت چپ یا راست عاجز است و فقط می تواند به عقب حرکت کند.

3/ مشکل دست: دست راست بیمار دائما به دست چپ او می گوید زیادی نخور. به همین دلیل دست های وی حداکثر در حد بالا و پائین رفتن حرکت می کند، بیمار چند سال است که تنها ورزش خود را که بالا و پائین بردن لایحه بودجه سه کیلویی بوده، به دلیل کاهش حجم بودجه به نیم کیلو از دست داده است و فقط در هنگام مشاهده خبرنگاران می تواند آنها را کتک بزند، که این حرکت هم اختیاری نیست.

4/ اضطراب: بیمار دچار اضطراب شدید بوده و طبق سووال و جواب هایی که با یکی از اقوام وی شد، در موقع تصمیم گیری دچار اضطراب می گردد، وی قدرت سووال کردن خود را از دست داده است. وی در سال اول برای پیدا کردن آدرس خانه اش در شهر دچار اضطراب بود، در سال دوم به دلیل اینکه نمی دانست باید از دولت حمایت کند یا از خودش مضطرب بود، در سال سوم هر تصمیمی می گرفت بلافاصله با مخالفت مواجه می شد و در سال چهارم از اینکه آینده ای جز بازگشت به شهر خودش ندارد، مضطرب است. این اضطراب به صورت عرق کردن شدید، حمله به افراد نزدیک، توهم حمله از راه دور و احساس خطر از دست دادن صندلی بروز می کند.

5/ مشکلات مغزی: براساس سیتی اسکن صورت گرفته از بیمار، به دلیل عدم استفاده از مغز، چون افراد دیگری برایش تصمیم می گیرند، حجم مغز وی از 1350 گرم به 240 گرم کاهش یافته و فقط اعداد یک و دو را می تواند تکرار کند.( اخیرا عدد دو را هم استفاده نمی کند.) وی مفاهیمی مانند تورم و بیکاری و آمار را متوجه نمی شود، ولی تمام دعاهایی را که در گذشته بلد بود هنوز بلد است. طبق آزمایش بیمار شعارهای دسته جمعی را بدون غلط می دهد اما به تنهایی نمی تواند جمله مشخصی را از خود ابداع کند.

6/ مشکلات قلب و عروق: بیمار، سید علی مجلسی دچار ناراحتی قلبی ناشی از فشارهای عصبی است. وی از نظر روانی به سندروم “ماتم از دست دادگی” دولت دچار شده، اما همچنان به آن فکر می کند، وی چون نمی داند که باید به شخصی به نام محمود علاقه مفرط داشته باشد، یا از او متنفر باشد، دائما دچار حمله قلبی که خودش به آن “هجمه قلبی” می گوید است. طبق بررسی پزشکان متخصص، هیچ رگی در بیمار یافت نشده و به نظر می رسد درمان او به دلیل عدم امکان تزریق دشوار باشد. وی به دلیل “بی رگ” بودن هر نوع توهینی را از سوی هر کسی تحمل می کند، و واکنش نشان نمی دهد.

7/ فوبیا ترس از فضای خارجی، فضای بسته و ترس از ارتفاع: بیمار همزمان دارای سه نوع فوبیای شدید است، وی از هر نوع فضای خارجی می ترسد، اعم از جمع هراسی خیابانی و هراس از مکان های باز و هر جایی بیرون ایران، از مکانهای بسته بشدت هراس دارد و می ترسد به زندان بیافتد و دچار ترس از ارتفاع است و دائما فکر می کند سقوط می کند.

8/ آلزایمر: بیمار قبلا در راس امور قرار داشته ولی به دلیل آلزایمر شدید این موضوع را فراموش کرده است و به همین دلیل دچار دوگانگی شخصیتی شده است.

9/ بیماری های چشمی: چشم راست بیمار چپ است و هر دو چشم او آستیگمات است. گاهی یک شیئی را که در فاصله چند سانتی متری او قرار دارد، نمی بیند. وی دچار کوررنگی است و کلا رنگ سبز را نمی تواند ببیند. گاهی اوقات بیمار با دیدن رنگ سبز احساس تشنگی شدید کرده و به هر چیز سبزی حمله می کند.

10/ کپک زدگی در پوست: بیمار به دلیل حضور دائمی در صحنه( ظاهرا یک محل بسته است) دچار کپک زدگی شده و دائم روی پوست و بدنه او قارچ می روید و بوی نم می دهد.

11/ بی حالی و اشتهای زیاد: بیمار دچار حالت جوع است، در برخی موارد تا سه میلیارد دلار را هضم کرده و آن را براحتی می بلعد، ولی در دفع آن مشکل جدی دارد. همین امر موجب بی تحرکی و بی حالی وی شده است.

 12/ تنگی نفس در هنگام فعالیت: در چند مورد بیمار در چهار سال گذشته اقدام به فعالیت کرد که دچار تنگی نفس شد. پس از آن وی از نظر پزشکی دچار تنگی نفس است، ولی چون نه تکان می خورد و نه نفس می کشد، بیماری او در حالت عادی نشان داده نمی شود.

موارد زیر در چک آپ کامل بیمار تشخیص داده شد. اینجانب معتقدم که اگر بیمار زودتر بستری نشده یا به یک نقطه خوش آب و هوا، از جمله محلی که از همان جا آمده است، اعزام نشود، عمر طولانی نخواهد داشت.

با احترام

دکتر سید ابراهیم نبوی

شماره نظام پزشکی 128765