انگار خانه مان را شخم زده بودند

نویسنده

» دخترفیض الله عرب سرخی در مصاحبه با روز:

ساجده عرب سرخی دخترفیض الله عرب سرخی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که طی روزهای گذشته دستگیر شد در مصاحبه با روز گفت مامورینی که به خانه آنها آمده بودند “انگار که خانه را شخم زدند و خیلی چیزها را با خود بردند.” آنها از  سرایدار منزل خواسته بودند که صورت جلسه اجناسی را که می بردند، امضا کند که وی به دلیل اینکه دیده بود اقلام نوشته شده بیش از آن چیزی است که توسط ماموران برده شده از امضای آن خودداری کرده بود. ساجده عرب سرخی می گوید اگر با پدرش با بی عدالتی برخورد نشود او هم نگرانی نخواهد داشت. این گفت وگو را می خوانید.

 

چطور از نحوه دستگیری پدرتان خبردارشدید؟

پدر من فردای روز پدر ربوده شد. من آن روز صبح دیدمش گرچه برای اولین بار هیچ هدیه ای نگرفتم و جشنی نداشتیم.

 

پدرتان فکر می کرد دستگیر شود؟ با توجه به اینکه بسیاری از دوستان و همکارانش دستگیر شده بودند؟

یکبار به منزل آمده بودند که ایشان نبودند؛ می شد حدس زد دوباره سراغش بیایند.

 

وقتی دستگیر شدند شما خانه بودید؟

بار اول سراغ سرایدار رفته و چیزی نگفته بودند. وقتی هم که دستگیر شد اصلا ما نمی دانیم کجا بوده و چطور این اتفاق افتاده. فقط یکی از همسایه تماسی با خواهرم داشته که با دسته کلید آمدند و همه ی قفل ها را راحت باز کردند و خانه را شخم زدند. ظاهرا از سرایدار هم خواستند صورت جلسه را امضا کند که نکرده چون به نظرش چیزهایی که نوشته شده بود بیشتر از آن چیزی بود که می بردند. حتی پول نقدی را هم که در خانه بوده،برده اند. ظاهرا کلید ها را از پدرم گرفتند وآمدند خانه ما. کسی آن زمان در منزل نبود.

 

از وقتی آقابی عرب سرخی دستگیر شده،با او تماسی داشته اید ؟

همان شب از موبایل شان با مادرم تماس گرفتند و گفتند بابا اصرار داشته است به شما خبر بدهیم که ایشان پیش ما هستند. گفتند ایشان را از دادگاه انقلاب بردند و فقط چند تا سوال داشتند.  اما از آن به بعد هیچ تماسی نداشته اند.

 

نگفتند اوین است یا جای دیگر؟

نه، هیچی.

 

آقای عرب سرخی حدس می زدند ممکن است بازداشت شوند؟

من پدر مرا کم می دیدم، اما همانطور که گفتم با توجه به دستگیری های قبل،این مسئله دور از انتظار ما نبود.

 

در مورد دستگیری پدرتان چه فکر می کنید؛ با توجه به اینکه آقای عرب سرخی از خانواده شهدا هستند وسالهای زیادی در خدمت نظام بوده اند.

پدر من بارها گفته بود هیچ خلافی نکرده ایم و کسی که خطا نکرده دلیلی برای ترسیدن ندارد. پدر من همه  عمر و زندگی و حتی خانواده اش رادر راه ساختن ایران هزینه کرده ودراین مسیر بوده است. همه زندگی  پدرم و حتی شهادت عموهایم برای “این نظام” بوده. همه  خدمت ها برای جمهوری اسلامی ایران بوده و همچنان هم ادامه خواهد داشت. اگر کسی در نظام  ظلم می کند ربطی به ایران عزیز ما ندارد. من ایمان دارم راهی که او و من و میلیون ها ایرانی برگزیدند راه درستی است؛حتی اگر به مذاق عده ای خوش نیاید. من خیلی امیدوارم با پدرم رفتار عادلانه و منصفانه ای بشود. با توجه به اعتقادم به افکار و اعمال ایشان، اگر قرار باشدبا او عادلانه برخورد بشود، هیچ نگرانی ندارم.