ایران: اسرائیل نابود است

نویسنده

» مقاله ای از کوریره دلا سرا

فرانچسکو باتیستینی

روز یادبود هولوکاست بدل به روز مشاجره و نزاع شد. صحبت از هولوکاستی دیگر به میان آمد که ایران مسبب آن است و اسرائیل از وقوع آن در هراس است. علی خامنه ای، رهبر ایران مانند یک پیغمبر ادعا کرد: «مسلما روزی خواهد آمد که کشورهای منطقه شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهند بود. زمان نابودی بستگی دارد به روشی که کشورهای اسلامی با آن برخورد می کنند».  بنجامن نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با اشاره به کابوسی که در انجیل نیز آمده است، می گوید: «ایران، عمالیق نوظهور است که در تاریخ برای بار دوم قوم یهود را نابود می کند. ما همیشه به یاد خواهیم داشت که عمالیق نازیست، چه بر سر ما آوردند. نباید فراموش کنیم که ما همیشه آماده رویارویی با عمالیق نوظهور هستیم».

شیطان های کوچک در برابر قوم موسی. داوود در مقابل اولین قومی که یهودیان را خوار کرد. مراسم امسال بزرگداشت هولوکاست، چیزی نبود جز رد و بدل کردن کلمات خصومت آمیز: مسئله اتمی ایران. خامنه ای که از انکار کنندگان هولوکاست است، در دیدار با رئیس جمهور موریتانی، یکی از معدود کشورهای مسلمانی که تا آخرین روزهای جنگ غزه، سفیر اسرائیل را میزبانی کرده بود،  از او خواست تا روابطش را با اسرائیل قطع کند. علی لاریجانی هم به کویت سفر کرد تا از آنها بخواهد مثل زمان جنگ آمریکا با عراق، پایگاه نظامی در اختیار عراق قرار ندهند.او گفت: «تهدید های اسرائیل پوچ است. آنها خوب می دانند که اگر به ما حمله کنند، موشک های ما اسرائیل را با خاک یکسان می کند».

اسرائیلی ها  انتظار چنین چیزی را داشتند. آنها برای بزرگداشت هولوکاست به جاهای مختلف سفر کردند. نتانیاهو به آوشوویتس رفت تا در کنار لهستانی ها به شعار هایی  که در حمایت از دستگیری زیپی لیونی و علیه ایهود باراک نوشته شده بود، اعتراض کند در این شعار ها نوشته شده  بود که آنها هم مثل نازی ها، جنایتکار جنگی هستند. شیمون پرز هم به آلمان رفت و سخنانی علیه ایران اظهار داشت: «هرگز نباید دیکتاتورهایی را فراموش کرد که چهره شان را پشت نقاب های پوپولیستی پنهان می کنند. زبان آنها زبان دروغگویان است و زیر سایه سلاح های کشتارجمعی حرف می زنند». لیبرمن، وزیر امورخارجه اسرائیل هم احمدی نژاد را با هیتلر مقایسه کرد و گفت: «منظور من یهودیان ایران نیست: ایران امروز مثل آلمان سال 1938 است».

در واقع ایران از آلمان امروز دل خوشی ندارد. آنگلا مرکل، در میان صدراعظم های آلمان، از همه بیشتر طرفدار اسرائیل بوده است. آلمان، به دولت نتانیاهو زیردریایی هایی فروخته است که در دریای سرخ مستقر شده اند. آلمان تحت فشار اسرائیل، از 9 درصد تجارت خود با ایران چشم پوشی کرده و این قرارداد ها را ملغی کرده است: احداث بندر جدید در بندر عباس، قرارداد های آتی شرکت بزرگ زیمنس. همچنین بوی تحریم های جدید سازمان ملل هم به مشام می رسد و به همین دلیل ایران در کنفرانس افغانستان در لندن شرکت نکرد: مقامات ایران نمی خواستند با هیلاری کلینتون روبرو شوند. جامعه بین المللی از ادامه برنامه های اتمی  ایران خسته شده است. چین و روسیه هم سختگیر تر شده اند.  

فروش سمبل های هولوکاست همچنان ادامه دارد. اسکناس های دوران نازی در تل آویو خرید و فروش می شود: 4 یورو برای تمبری با تصویر هیتلر و 500 یورو برای یک ساعت مچی متعلق به افسران اس اس. در اسرائیل کسانی هستند که کلکسوین این چیزها را دارند. آنها نمی گذارند آنچه بر ملتشان رفته است، فراموش شود.

 

منبع: کوریره دلا سرا 28 ژانویه