بازداشت اعضای انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند

نویسنده

» دستگیری هاادامه دارد:

موج دستگیری فعالان سیاسی و دانشجویی در تهران و شهرستان هاهمچنان ادامه دارد. در آخرین دستگیری ها سه تن از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی شهربیرجند به نام های بهزادپروین، علی سپندار و امیراستادی بازداشت شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

یکی از اعضای شورای مرکزی این انجمن که از دوستان سه فردیاد شده است در گفت وگو با روز و در شرح نحوه دستگیری های یاد شده گفت: “دستگیری اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند بدون ارائه هیچ دلیل ومدرکی بوده است. هر دو فعال دانشجویی بوده و فعالیت سیاسی خارج از دانشگاه نداشته اند. آنطور که ما خبردار شده ایم آنها تحویل اداره اطلاعات شده اند.  هیچ کدام هم سابقه دستگیری نداشته اند؛ به همین خاطر برای ما خیلی عجیب بود.”

وی افزود: “دستگیری آنها درحالی صورت گرفته که اساسا بعد از انتخابات هیچ فعالیت خاصی دردانشگاه وجود نداشته و فضای آرامی در شهر وجود داشته است. به علاوه دستگیری اعضای انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند در نوع خود کم سابقه است.”

این عضو انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند با اشاره به ادامه داشتن روند دستگیری ها گفت: “بعد از دستگیری روز ۱۶ وهفدهم تیرماه پروین وسپندار، چهار نفر دیگر هم  دستگیر شده اند از جمله آقای امیراستادی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند. سه نفر دیگر هم خانه ای های وی بوده اند.”

وی درخصوص فضای فعالیت انجمن اسلامی این شهر گفت: “انجمن اسلامی دانشگاه ما طیف معتدلی است و اینکه کسی بگوید اینها فعالیت تندی داشته اند صحت ندارد و ما درتعجب هستیم که چرا افرادی مانند بهزادپروین وعلی سپندار ویا استادی دستگیر شده اند. نهایت فعالیت های ما به برگزاری سخنرانی ها و درنهایت یک تحصن سه روزه  و فعالیت های اینچنینی محدود می شود. بعد از انتخابات هم آنها فعالیتی نداشته اند. اگر چه آنها از طرف کمیته انضباطی دانشگاه حکم داشته اند. هرچند این برخوردها توسط کمیته انضباطی موجب محرومیت آنها از تحصیل نشده بود.”

بهزادپروین درمنزل خود دستگیر و پس از اینکه وسایل شخصی از جمله رایانه او ضبط شده به همراه مامورین به نقطه نامعلومی برده شده است. علی سپندار نیز در منزل خود در بیرجند بازداشت شده است. بهزاد پروین تماس کوتاهی با خانواده خود داشته وخبر دستگیری خود وچندین تن دیگر را تایید کرده است.  خانواده های این فعالان دانشجویی نسبت به دستگیری و انتقال آنها به مکان های نامعلوم ابراز نگرانی کرده اند.