نگاه

نویسنده

انتشار صد و سومین شماره مجله ره آورد

 

صد و سومین شماره مجله ره آورد به سردبیری شعله شمس شهباز و مدیر مسوولی مسعود عسکری سروستانی منتشر شد. در بخشی از یادداشت سردبیر این نشریه آمده است: “ تقارن تقریبی انتخابات ایران با انتشار شماره ی تابستان ره آورد ایجاب می کرد که یادداشت سردبیر، در این شماره به موضوع انتخابات اختصاص یابد. ولی این نمایشنامه ی به اصطلاح مهندسی شده که طرح کلی آن، نمایش دیگری، درست در همین زمینه و مربوط به چند سال پیش راتداعی می کرد به نحوی تنظیم شده بود که اکثریت مردم ایران، بعد از یکی دو مناظره ی تبلیغاتی بین نامزد ها و چند مانور حکومتی، می دانستند که برنده ی نهائی کیست
 اما بسیاری از همین مردم به دلیلِ این که­ازاختناق به جان آمده بودند و علاوه بر گرفتاریِ سیاسی، گرانی تمامِ ارزاق کمبود یا نبودن دارو و کالاهایِ مورد نیاز به وضعِ سرسام آوری زندگیشان در معرضِ نابودی قرارداده بود، دراین انتخابات شرکت کردند وچون یکی از کاندیداها امید به بهبود وضعِ سیاسی و اقتصادی را نوید داده بود،همگی آرایِ خودرا به نامِ او در صندوق هایِ رای ریختند. اما دراین میان متملقان و متمتعان رژیم والبته چپ زن های سهم خواه  نیز خود را وارد معرکه ­کردند تا نمایش انتخابات به دلخواهِ رهبر اجرا گردد.از آن­جاکه ما به عنوانِ یک ناظرِ بی­طرف نمی توانیم با علمِ به این­که انتخاباتِ جمهوریِ اسلامی جز نقشه یِ از پیش شناخته شده و مزورانه یِ رهبرانِ این حکومت نیست،شادمانی ملت را که خدا کند پایدار بماند نادیده بگیریم، از تجزیه و تحلیل ساده انتخابات می گذریم وبه همین دلیل هم جز خبری ساده از آن چه گذشت در ره آورد نمی آوریم.”

پس از یادداشت های سردبیر و مدیر، در بخش دوم نشریه با موضوع “ایران، تفحصی در گذشته، دریچه ای به آینده با ” یادداشت هایی به قلم مهرانگیز کار، منوچهر تهرانی، شهلا شفق و… منتشر شده است. بخش سوم نشریه با موضوع “اد ب، فرهنگ، د ین و فلسفه”، زیر نظر مسعود عسکری سروستانی و بخش چهارم با موضوع “بازتاب احساس” همراه با گفت و گویی با با دکتر اسماعیل خویی منتشر شده است. بخش پنجم، با عنوان “ د ر گذرگاه تاریخ” با یادداشت هایی به قلم ایرج آرین‌پور، داریوش آشوری، عبدالمجید مجیدی است. بخش ششم با عنوان یادها و خاطره ها زیر نظر میترا مفیدی شامل یادداشت هایی به قلم صدرالدین الهی، عبدالحمید اشراق و… است و بخش هفتم، شامل نقد و معرفی کتاب، زیر نظر امیر حسین دیانی است.