این دروغ پردازی ها دیگر اثری ندارد

نویسنده

» واکنش خاتمی به اخبار کیهان و ایرنا

در حالی که کیهان، ایرنا و فارس در روزهای اخیر حملات جدیدی را متوجه رئیس دولت اصلاحات کرده و از قول جرج سوروس،سرمایه دار سرشناس آمریکایی نوشته اند که خاتمی با وی دیدار داشته است، دفتر خاتمی دیروز با انتشار بیانیه ای به این ادعاها پاسخ داد.

دفتر محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات، در واکنش به اخبار دو روز گذشته رسانه های حامی دولت کودتا در مورد دیدار وی با جورج سوروس، با تکذیب این خبرها، از ایراد تهمت های ناروا به شخصیت های انقلاب و شهروندان شدیدا ابراز تاسف کرد. دفتر خاتمی با تاکید بر اینکه اظهارات منتشر شده به نقل از جورج سوروس در روزنامه کیهان و همچنین خبرگزاری رسمی دولت “فاقد صحت” است، هرگونه ملاقات خصوصی میان وی و جورج سوروس را رد و خاطر نشان کرد که “سید محمد خاتمی نه این شخص را می‌شناسد و نه طبعاً در داووس یا جای دیگری با ایشان دیدار و گفت‌و‌گوی شخصی یا مشخصی داشته است”.

 دفتر محمد خاتمی در این بیانیه “اصرار” کیهان و ایرنا  بر این “اقدام زشت” را نشانگر میزان صداقت “دروغ پردازان” در پیروی از  رهبری خوانده است.

رسانه های وابسته به دولت کودتا در ادامه حملات خود به رهبران اصلاح طلبان روز دو شنبه در اقدامی هماهنگ به انتشار اظهارات منسوب به جورج سوروس رئیس موسسه “جامعه باز” ایالات متحده آمریکا مبادرت ورزیدند. کیهان در گزارشی خبر از ملاقات سوروس با خاتمی در شهریور 1385 داد و با توصیف سوروس به عنوان طراح و حامی مالی انقلاب های مخملی از قول وی نوشت: “به خاتمی گفتم با اینکه تعداد بسیاری از شهروندان سرخورده ایرانی از تغییرات اساسی در ساختار سیاسی ایران حمایت خواهند کرد اما آنان هنوز فاقد “گروه های سازماندهی شده” برای پشتیبانی از یک انقلاب “براندازی” هستند.” کیهان همچنین تیتر اول خود را به نقل قولی از سوروس مبنی بر دیدار با خاتمی اختصاص داد.

در حالی که کیهان و ایرنا مدعی شده بودند که خاتمی در دیدار با سوروس کاملا در نقش رهبر مخالفین دولت در ایران صحبت می کرده است ،خاتمی این اخبار را “دروغ پردازی” و “تهمت زنی” های توصیف کرده که نه تنها اثری در وجدان مردم ندارد که نتیجه معکوس دارد.

خاتمی که روز جمعه در راهپیمایی اعتراضی جنبش سبز در روز قدس هم حاضر بود توسط گروهی از جماقداران بهر هبری پسر حسین شریعتمداری،مدیرمسئول کیهان مورد حمله قرار گرفت و عمامه وی نیز از سرش افتاد.

دفتر خاتمی در پایان این بیانیه تاکید کرده است که  از “بداخلاقی” در نظامی که باید مهمترین شاخصه آن “راستی” و “اخلاق” باشد باید به خداوند پناه برد.

 

کیان تاجبخش؛ سوروس و خاتمی

تلاش رسانه های راست علیه خاتمی و متهم کردن وی به برقراری ارتباط با رئیس بنیاد “جامعه آزاد”  از زمانی اوج گرفت که کیان تاجبخش پژوهشگر ایرانی – آمریکا اوایل شهریور امسال در چهارمین دادگاه متهمان سیاسی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری از دیدار محمد عطریانفر و خاتمی با سران بنیاد مذکور سخن گفت.وی از جمله اظهار داشت: “اگر ما یکی از اولین نمونه‌های براندازی را ارتباط سفر عطریانفر به بنیاد سوروس قبل از 1376 بدانیم می‌توان نهایت آن را ملاقات مستقیم خاتمی همراه ظریف با جرج سورس در نیویورک در سال 1385 دانست که این یک ارتباط مستمر بوده و ادامه داشته است.”

گفتنی است کیان تاجبخش نیز مانند دیگر دستگیرشدگان اخیر،مدت مدیدی در انفرادی به سر برده و سرانجام به “اعتراف” تن داده است. در همان هنگام نیزدفتر محمد خاتمی به ادعاهای مطرح شده در دادگاه واکنش داده و از جمله نوشته بود: “فارغ از اینکه این گفته‌ها در چه شرایطی بوده است و اصولاً فاقد هرگونه اعتباری می‌باشد، در عین حال اعلام می‌دارد این قبیل ادعاها اساساً کذب و عاری از حقیقت است”.