مسیحیان ایران چه باید بکنند

نویسنده

» مقاله ای از واشنگتن پست

جوردن سکولو

در حالیکه خبر های مربوط به  پرونده قتل کیسی آنتونی، شورش ها در سوریه و سقوط قذافی در لیبی، رسانه ها را در انحصار خود در آورده است، ایران به آرامی به روش های اسلامگرایانه تندرو خود ادامه می دهد.

در دوهفته اخیر، کشیش یوسف ندرخانی به دلیل اینکه مسیحی است به اعدام محکوم شد؛ این حکمی است که به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا، اولین باری  است که از سال 1990، کسی به دلیل مذهبی که انتخاب کرده است به اعدام محکوم می شود. در حالیکه این نقض آشکار حقوق بشر توجه مجامع بین المللی را به خود جلب کرده  است، حکومت ایران با اعلام اینکه کشیش ندرخانی مرتد است، به او یک فرصت داده : یا دست از مسیحیت بردارد، یا مرگ را انتخاب کند.

در حالیکه حکومت آیت الله ها در ایران به سرکوب مردم خود و تهدید ثبات منطقه ادامه می دهد نگرانی های جدیدی برای کاخ سفید بوجود آمده و آن مسئله ایران و عروسک خیمه شب بازی اش حزب الله لبنان در آمریکای لاتین است.

ایران اجازه ندارد با دستیابی به سلاح اتمی به تهدید خود ادامه بدهد. به همین دلیل من نیز به رهبران مسیحی سرتاسر آمریکا، از جمله دکتر ریچارد لند، جان هگی و تونی پارکینز می پیوندم و نامه ای را که با ائتلاف کلیساهای انجیلی و کلیساهای کاتولیک رم به نمایندگی از 25 میلیون آمریکایی به کاخ سفید و کنگره آمریکا و سفرای سرتاسر دنیا نوشته شده است امضا می کنم و از آنها می خواهم که در مقابل دستیابی ایران به سلاح اتمی اقدام فوری بکنند.

در این نامه آمده است:

ما می دانیم که برنامه اتمی ایران و اقدامات دیگر این کشور باعث بی ثباتی در خاورمیانه و منجر به رقابت تسلیحاتی و تهدید آمریکا و متحدانش می شود.

ایران با همدستان تروریست اش، حزب الله ، حماس، جهاد اسلامی فلسطین و دیگران، جسور، ستیزه گر و خصومت طلب است. ایران به برنامه های اتمی خود ادامه می دهد و از “بهار عرب” برای گسترش تهدید های خود استفاده می کند. ما باید از همه کشورهای جهان بخواهیم که علیه این تهدید با هم متحد شوند.

بزرگترین تهدید از سوی ایران موضعگیری آن علیه اسرائیل و تلاش برای برهم زدن گفتگوهای صلح آمیز بین اسرائیل و فلسطین است. ایران به علت حمایت از حماس، اداره  حزب الله و حمایت از دولت ضد اسرائیل سوریه و کمک به این کشور برای سرکوب  معترضان، در خاورمیانه منفور است.

فلسطینیان مورد حمایت ایران برای پایان دادن به مذاکرات صلح با اسرائیل، از سازمان ملل خواسته اند که بدون هیچ پیش شرطی دولت فلسطین را برسمیت بشناسد و این کار یک تندروی کورکورانه است که عمر صلح بین اسرائیل و فلسطین را کوتاه تر می کند. آنها احتمالا در بیانیه ای خواهند خواست که پناهجویان فلسطینی و نسل بعدی شان به اسرائیل بازگردند و این اقدام اسرائیل را از لحاظ جمعیتی در باتلاق فرو می برد و ماهیت اسرائیل بعنوان تنها سرزمین قوم یهود، از بین می برد. مسلما، مسیحیان در کشوری که دولت اسرائیل آن را اداره می کند دسترسی آزادانه به مکان های مقدسی دارند که قبل از سال 1967 به آنها دسترسی نداشتند.

مسیحیان، دولت آمریکا و سایر کشورهای آزادیخواه و مردم جهان باید همین امروز اقدام کنند تا مانع از این شوند که ایران قوانین رادیکال خود را اجرا کند و همچنان به حمایت از آزادی در سرتاسر جهان ادامه بدهند.

واشنگتن پست، 12 ژوئیه