پراگ و پاریس و معجزه دولت نهم

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

ناطق نوری شدیدا از دولت احمدی نژاد انتقاد کرد. ناطق گفت: « اگر رایحه خوشی ها و نا خوشی ها جدا باشند، در انتخابات آینده محکوم به شکست خواهند بود.» ناطق در مورد مبارزه با فساد اقتصادی گفت: « اسم کسی را آوردند و او را در تلویزیون نشان دادند به عنوان مفسد اقتصادی، از رئیس بانک مرکزی پرسیدم، گفت اصلا این بنده خدا هیچ تخلف بانکی ندارد و جزو بهترین مشتریان ماست.» ناطق نوری ضمن اینکه از احمدی نژاد خواست حداقل از رضا شاه بیاموزد، گفت: « مبارزه با مفاسد اقتصادی هم دردی را دوا نکرد.» از طرف دیگر محسن رفیقدوست هم وقتی در مورد هاشمی و خاتمی حرف می زد، کلی صفات حسنه آنها را بکار برد، اما وقتی رسید به احمدی نژاد فقط آرزو کرد که وی بتواند در برآوردن وعده هایش موفق شود. آگاهان توضیح دادند که در حال حاضر بدترین فحش به احمدی نژاد همین است که برایش دعا کنید که در وعده هایش موفق شود. بالا بودن میزان نمک و شور بودن بیش از حد آش احمدی نژاد باعث شد که نماینده ولی فقیه در کهکیلویه و بویر احمد هم بگوید که « گرانی باشد، با انرژی هسته ای هم وضعیت نگران کننده است.» نماینده بندرعباس هم در پشتیبانی از اقدامات دولت فخیمه حاضر نه گذاشت و نه برداشت و گفت: « دولت اقدامی برای بهبود معیشت مردم انجام نداده است.» به نظر می رسد که اوس محمود فعلا از چپ و راست در حال نواخته شدن است و فقط اگر روزی چند بار مورد الهام قرار نگیرد، یحتمل باید استعفا بدهد و برود ارادان. البته ظاهرا دیشب شمسی پهلوون دو تا محکم زده است پس کله شوهرش و گفته است: « ای خاک بر سرت! ذله شدم از دستت، این جوون از دست رفت، تو مثلا سخنگویی، تو …. هم نیستی.» به دنبال این موضوع، الهام به شکل معجزه آسایی گفت: « دولت نهم برای اداره کشور معجزه کرده است.»

الهام از گرسنگی مرد

کارشناسان( یک سال قبل): دولت باید به وعده هایش عمل کند.

سخنگو( 11 ماه قبل): دولت حاضر بهترین دولت در عمل کردن به وعده ها در ده سال گذشته بوده است.

کارشناسان ( 8 ماه قبل): میزان تورم به 12 درصد رسیده است.

سخنگو( 7 ماه قبل): دولت به پائین ترین نرخ تورم در 20 سال گذشته رسیده است.

کارشناسان ( 6 ماه قبل): میزان تورم به 14 درصد رسیده است.

سخنگو( 5 ماه قبل): دولت موفق شده است با از بین بردن تورم موفق ترین اقتصاد را در 50 سال قبل ایجاد کند.

کارشناسان( 4 ماه قبل): میزان تورم به 16 درصد رسیده است.

سخنگو( 3 ماه قبل): دولت نهم در شکوفایی اقتصادی و نابودی تورم در سه هزارسال گذشته بی مانند است.

کارشناسان( 2 ماه قبل): میزان تورم به 18 درصد رسیده و بحران اقتصادی بی سابقه است.

سخنگو( 1 ماه قبل): اقدامات دولت نهم جز در زمان علی ابن ابیطالب هرگز در روی کره زمین نظیر نداشته است.

کارشناسان( دیروز): میزان تورم در حال رسیدن به 20 درصد است و مردم قدرت خرید خود را از دست می دهند.

سخنگو( امروز): دولت نهم برای اداره کشور معجزه کرده است.

کارشناسان( دو ماه بعد): افزایش قیمت گوجه فرنگی به کیلویی 150 هزارتومان و سیب زمینی به کیلویی دویست و شصت هزارتومان کشور را فلج کرده است.

سخنگو: دولت نهم موفق شده است مسیر کهکشان راه شیری را به شکلی که منافع اسلام اقتضا می کند تغییر دهد و قیمت کالاها را به دو درصد دوران خاتمی برساند.

کارشناسان( شش ماه بعد) در اثر گرسنگی ناشی از بحران اقتصادی ارتحال نموده و جان به جان آفرین تقدیم کردند.

سخنگو( شش ماه و دو روز بعد) اعلام کرد که علت فوت رئیس جمهور گرسنگی نبوده… و در همین حال سخنگو نیز درگذشت.

گونو به بندرعباس رسید

خیلی مکافات کم داشتیم، تندباد گونو هم به ایران رسید. ظاهرا این تندباد به منطقه چاه بهار رسیده و آسیب هایی به مردم این منطقه زده است. من فکر می کنم یک کارهای بدی کردیم که این تندباد بر سرمان نازل شده، چون دفعه قبل که تندباد به آمریکا هجوم برده و تلفات داده بود، علما می گفتند که ظاهرا علت آن تولید فیلمهای سکسی در کالیفرنیا بود که باعث شده بود، طوفان به فلوریدا هجوم ببرد. استانداری بندرعباس هم از مردمی که نزدیک ساحل هستند، خواسته است خانه های شان را ترک کنند و مدارس این استان هم فردا تعطیل است. احتمالا از فردا نیروی انتظامی مبارزه گسترده خودش را برای جمع آوری کلیه فروشندگان سی دی قانونی و غیرقانونی در مناطق طوفان زده آغاز می کند.

پراگ، پاریس، چه خبره؟

بوهای بدی می آید. منظورم تصادفا احمدی نژاد نیست. این ماجرای پراگ و پاریس اگر در همین حد شوخی و بازی بازی بماند، خوب است، ولی اگر بنا باشد آمریکایی ها قاط بزنند و بروند برای حمله و جنگ و سرنگونی و از این حرف ها، مصیبتی خواهد شد. ظاهرا رضا پهلوی در پراگ ایکی ثانیه با جرج بوش مذاکرات کرده و یک سخنرانی مهمی هم مرتکب شده است. گفته شده است که فخرآور هم ظاهرا قرار است نخست وزیر آینده ایران بشود و منوچهر محمدی هم انشاء الله می شود وزیر امورخارجه. از طرفی پارلمان ایرانیان در تبعید هم در پاریس تشکیل می شود. البته این پارلمان که من هنوز خبر ندارم چه کسانی هستند و قرار است کدام کشور را اداره کنند، خوشبختانه مثل مجلس شورای اسلامی نیست که ده تا فیلتر برای انتخاب نمایندگانش وجود داشته باشد، اصلا چیزی به اسم فیلتر وجود ندارد، انتخابات هم ندارد و اعضای آن هم معلوم و مشخصند. بدبختی این است که محسن سازگارای ما هم که این همه با او رفیق بودیم، قرار است در این مجلس ایرانیان در تبعید باشد. می ترسم این بار هم تاسیس سپاه را بیندازند گردن محسن سازگارا، آن وقت بیست سال دیگر طول می کشد تا دوباره خاطرات اولین روزهای سپاه پاسداران انقلاب مخملی یا سفید یا بنفش را بگوید. به نظرم سوژه خوبی است که به موازات انتخابات مجلس در همین راستا به امر شریف طنز بپردازیم. در همین راستا با دوستانی که وارد این بازی های خطرناک بشوند، بای بای نموده و تا اطلاع ثانوی از هرگونه ارتباطات مشروع و نامشروع معذوریم. نکته اینکه ممکن است شما هم مثل من حدس بزنید که طبیعتا از اپوزیسیونی که امیرعباس فخرآور در آن نقش دارد، نوع نقش مهم نیست، همین که نقش دارد، یعنی یک مشکلی وجود دارد، بخاری بلند نمی شود. من مشکلی با بخار ندارم، مشکل من آتش است، می ترسم این بوش دیوانه این جماعت را به عنوان جایگزین در نظر گرفته باشد و شوخی شوخی یکی دوماه دیگر و چه بسا کمتر، جنگ را شروع کند. اگر اینجوری بشود باید برویم به افغانستان پناهنده بشویم.