پرونده مداح هفت تیرکش متوقف شد

نویسنده
نازنین کامدار

» شاکی کریمی به "رضایت" تن داد

با بالاگرفتن مسئله هفت تیر کشی یک مداح حکومتی به نام “محمود کریمی” در اتوبان که منجر به خشم افکار عمومی علیه مداحانی شد که در دوران احمدی نژاد به “افراد پرنفوذ” نظام تبدیل شده اند، روز گذشته ناگهان خبرگزاری های داخلی از رضایت زن و مرد جوانی که خودروی شان مورد اصابت ۵ گلوله این مداح قرار گرفته بود، خبر دادند. رضایتی که به ادعای سایت “سلام نو” از طریق ارعاب و تهدید شاکی پرونده به دست آمده است.

همزمان با این خبر، سایت آینده آنلاین نیز در خبری از فعال شدن حلقه ای از مداحان حکومتی برای جلوگیری از محاکمه همکارشان خبر داد. خبری که بر اساس آن مداحان پرنفوذ در صددند تا با رایزنی با “مقامات عالیرتبه نظام” که احتمالا منظور آیت الله خامنه ای است، پرونده محمود کریمی را مختومه کنند.

بر اساس این گزارش، شاکی پرونده هفت تیر کشی مداح معروف روز گذشته به خبرگزاری پارسینه گفته است: “به دلیل تعلقاتی که به اهل بیت دارم و محمود کریمی نیز یکی از مداحان اباعبدالله الحسین است از شکایت خود گذشتم. اینجانب ساعتی پیش با حضور در دادسرای ناحیه یک با آقای محمود کریمی دیدار کرده و این اتفاق یک سوءتفاهم بوده است”.

 وی افزوده است: “اینجانب با تکذیب تمامی ادعاهای مربوط به این حادثه که بعضا از زبان من نوشته شده بود آن را تکذیب نموده و اعلام می کنم هیچ شکایتی از اقای محمود کریمی نداشته و بدین وسیله رضایت خود را در حضور سرپرست دادسرای ناحیه یک اعلام کردم”.

رضایت غیرمنتظره شاکی محمود کریمی در حالی بود که سایت “آینده آنلاین” در خبری از “بسیج مداحان برای ماستمالی پرونده محمود کریمی” خبر داد.

این سایت در یادداشتی به قلم سردبیر اش نوشت: “در اردیبهشت ماه امسال خبری در سایت بازتاب منتشر شد مبنی بر “ارتباط یک مداح با یک زن شوهردار” و البته زمانی که خبر این عمل مداح مذکور به ما رسید و متوجه شدیم که جنابشان با شکایت همسر خانم در زندان هستند.در ابتدا بر مبنای قاعده نهی از اشاعه فحشا، نسبت به انتشار خبر شک داشتیم و زمانی تصمیم بر انتشار خبر گرفتیم که متوجه شدم جریان مداحان مشهور به همراه آقازاده فرهنگی مشهور فشار فراوانی به شوهر آن خانم می آورند که از شکایتش بگذرد و…و البته این فشارها به تهدید و خط و نشان کشیدن هم کشیده شده بود و در صدر این افراد که فشار فراوانی را روی این آقای شوهر که اتفاقاً فرد مذهبی و متدینی هم بود می آوردند همین آقای محمد طاهری بود که امروز هم در دفاع از هفت تیر کشی محمود کریمی فعال شده”.

سردبیر سایت آینده در مرور ماجرا به یاد ها آورده که بعد از افشای حادثه اتوبان بابایی توسط سایت آینده که بدون بردن نام وی صورت گرفت، یک سایت هوادار جناح راست در مقام دفاع از محمود کریمی نام وی را فاش کرد و اخطار گرفت؛ اما همین باعث شد که به دستور مقامات بالا موضوع تحت بررسی جدی قرار گیرد و مجوز سلاح بسیاری از مداحان ابطال و اسلحه های آنها بازپس گرفته شد.

سایت آینده در عین حال ادعا کرده که “در جلسه ای با حضور مداحان مشهور و با نفوذ مطرح شده که اگر امروز از محمود کریمی دفاع نکنیم اعتبار و… دستگاه امام حسین(عنوانی که مداحان به خود می دهند) از بین میرود و قرار بر این شده که با تمامی مقامات آشنا در این خصوص مذاکراتی صورت گیرد”.

در همین حال انجمی به نام “خانه مداحان” نیز دیروز در اطلاعیه که به نظر می رسد بی ارتباط با هماهنگی های جلسه مورد اشاره “آینده آنلاین” نیست، به دفاع از محمود کریمی پرداخت و نوشت: “آنچه در پس پرده ماجرای رخ داده می گذرد نشانه گرفتن هیئتهای عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشوراست. ارزشهایی که سالهاست در تار و پود ایرانیان ریشه دوانده و حالا هیزم شایعه و افترا است که از گوشه و کنار به خیال آتش افروزی بر بغض و کینه از دستگاه عزاداری سیدالشهدا جمع می‌شود… رنج بار تر این که علاوه بر دشمنان آگاه و قسم خورده، پای بعضی دوستان نادان نیز به این ماجرای هیزم کشی و آتش افروزی باز شده است.در این که اگر خطایی رخ داده موضوع باید در مراجع رسمی قضایی رسیدگی شود هیچ شکی نیست اما تردیدها جایی رخ می نماید که بدون تشکیل دادگاه، بررسی کافی و روشن شدن حقایق، این ماجرا را بهانه هجمه به ارزش های عاشورایی و دستگاه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین می‌کنند”.

سایت “بهار نیوز” درباره این اطلاعیه نوشته: “چرا این خانه در اطلاعیه خود سعی وافر دارد با بازی با کلمات و احساسات پاک مذهبی مردم از یک عضو تشکیلات خود «به هر شکل ممکن» دفاع کند؟ چرا باید؛ دو‌ سوم جملات این اطلاعیه، مملو از هزینه کردن از قران کریم، عاشورا، محرم، صفر، امام امام حسین و اهل بیت است، واقعا به چه دلیل؟ مگر قرار است خطای احتمالی یا جرم هر فردی را به پای مقدسات نوشت که شما اینگونه بی‌رحمانه، مقدسات را هزینه افراد می‌کنید؟! شما تاکنون در این سال‌ها چرا از آن همه خطاهای همکارانتان که حتی توسط دادگاه‌های ذیصلاح کشور منجر به صدور احکام قضایی شده اطلاعیه ندادید؟! چرا هنگامی که از شنیع‌ترین الفاظ در جهت اهداف و مقاصد سیاسی علیه برخی مقامات، در مراسم مداحی توسط دوستانتان استفاده شد، سکوت کردید و حالا که کار به تیراندازی در خیابان‌ها رسیده به صرافت افتاده‌اید بیانیه بدهید تا شاید بتوانید اینگونه صورت مساله را پاک کنید؟ به جای ابراز انزجار و برائت، یا سکوت کردید و یا به مقام دفاع برخواستید… نتیجه‌اش هم شد وضعیت امروزتان”.

سایت “سلام نو” هم در تحلیل چرایی رضایت شاکی پرونده محمود کریمی نوشته: “محمود کریمی ودوستانش این روزها زحمات فراوانی برای گرفتن رضایت کشیده اند، زحماتی که حالت خوشبینانه آن می تواند، ارسال گل وشیرینی، پرداخت هزینه گلگیر سوراخ شده خودروی ۲۰۶ براثر اصابت گلوله و فرستادن واسطه ها وریش سفیدی می باشد که البته می توان حالت بدبینانه ای هم در نظر گرفت”.