بازی خطرناک در منطقه ممنوعه

نویسنده
حسین محمدی

» واکنش اصولگرایان به رفتار حامیان احمدی نژاد

حامیان احمدی‌نژاد در “جبهه پایداری” اقدام به انتشار جزوه‌ای علیه مهدوی‌کنی، رییس مجلس خبرگان و رهبر جبهه متحد اصول‌گرایان کرده‌اند؛ جزوه‌ای که برخی اصولگرایان، انتشار آن را “بازی خطرناک در منطقه ممنوعه” نامیده‌اند.

 همزمان مدارکی از سندسازی جعلی “جریان انحرافی” توسط برخی رسانه‌های نزدیک به محمدباقر قالیباف منتشر شده است. گفته می شود این روزها اسفندیار رحیم‌مشایی نیز حضور پررنگ‌تری در برخی برنامه‌های نهاد ریاست‌جمهوری دارد.

 

نبرد سندها و جزوه‌ها

جبهه پایداری، گروه حامی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس، اقدام به انتشار کتابچه‌ای درباره انتخابات مجلس نهم کرده است.

این جزوه با انتقاد از اصول‌گرایانی چون مهدوی‌کنی، قالیباف، باهنر، حدادعادل، زاکانی، توکلی و… با استفاده از برخی نقل قول‌های رهبر جمهوری‌اسلامی، این افراد را متهم کرده است که برخلاف نظرات وی عمل می‌کنند.

اصول‌گرایان اما به شدت نسبت به مطالب این جزوه واکنش نشان داده و آن را “بازی خطرناک در منطقه ممنوعه” نامیده‌اند.

در این جزوه آمده است که رهبر جمهوری اسلامی به اعضای جبهه پایداری گفته است “منشی که شما دارید جوهر نمایندگی است” و نتیجه گرفته است که “اکثریت عظیمی از مردم طرفدار مواضع جبهه پایداری هستند!”

پیش ازاین مهدوی‌کنی، هنگام تشکیل جبهه متحد اصول‌گرا، خبر از آن داده بود که تشکیل این گروه، با نظر مثبت و تاییدآمیز رهبر جمهوری اسلامی همراه است. روح‌الله حسینیان نیز چند بار گفته رهبر جمهوری اسلامی خواستار ائتلاف اصول‌گرایان در انتخابات آینده مجلس است.

این جزوه همچنین از مصباح یزدی با عنوان “پدر معنوی جبهه پایداری” یاد کرده و نوشته است: “ما برای آیت الله مهدوی کنی و یزدی احترام قائل هستیم ولی انتقاد هم به آنها داریم”.

در جزوه منتشر شده توسط جبهه پایداری، به نقل از حمید رسایی نوشته شده: “الان وقت وحدت نیست…. اگر ما وحدت می کردیم فشار اینها به نظام و آقا بیشتر می شد”. اعضای جبهه پایداری از این عدم وحدت با عنوان “استقامت در منطقه ممنوعه” یاد کرده‌اند.

این جزوه همچنین با اشاره به منتقدان جبهه پایداری، نوشته است: “عمده تخریب‌ها تا کنون از سوی رسانه های منتسب به قالیباف و یا چهره هایی چون زاکانی انجام شده است”.

اعضای جبهه پایداری تاکنون بارها از ائتلاف با دیگر اصول‌گرایان، خودداری کرده اند. آن‌ها معتقدند که “ساکتین فتنه” ـ قالیباف، لاریجانی ـ نباید دارای سهم ویژه در این جریان باشند.

استفاده مکرر این افراد از لفظ “ساکتین فتنه” باعث شده است که در روزهای گذشته، اصول‌گرایان نیز از آنان با عنوان “ساکتین قضیه خانه‌نشینی احمدی‌نژاد” یاد کنند.

اشاره آن‌ها به خانه‌نشینی یازده روزه احمدی‌نژاد در بهار گذشته و پس از اختلاف با رهبر جمهوری‌اسلامی بر سر عزل یا ابقای حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، است؛ مساله‌ای که حتی می‌رفت تا باعث سقوط احمدی‌نژاد شود.

اصول‌گرایان بر این عقیده‌اند که جبهه پایداری، از برخی اعضای «جریان انحرافی» و حامیان احمدی‌نژاد تشکیل شده است. جریان انحرافی نامی است که آن‌ها برخی اطرافیان احمدی‌نژاد ـ– نظیر مشایی، رحیمی و بقایی ـ– را به آن می‌خوانند.

از سوی دیگر، یک سایت نزدیک به محمد باقر قالیباف، اقدام به انتشار مدارکی کرده است که براساس آن برخی نزدیکان مشایی، اقدام به جعل نام و امضای مدیرعامل مجموعه برج میلاد کرده‌اند.

این سایت نوشته: “فلاکت عقیدتی و سیاسی این جریان به جایی رسیده است که نمی توان بر آن حد پایانی را قائل شد. پیشتر نیز رسانه های حقیر این فرقه انحرافی نامه هایی را منتشر کرده بودند که با بررسی های دقیق از سوی کارشناسان بی طرف بطلان آنها آشکار شد. در این شاهکار جدید اما کار از دروغ گویی گذشته و به جعلی روی آورده اند که از هر حیث قابل پیگیری قضایی است. این امر نشان می دهد که این فرقه منحرف می کوشد که با مشوش کردن فضا به پی ریزی فتنه گری هایی بپردازد که در آن اصلی ترین هدف برهم زدن آرامش ذهنی مردم و اعتماد آنان به مسئولین است. بنابراین مماشات های مصلحت جویانه را باید به کناری نهاد و برای دفع این فئه باغیه فکری کرد”.

 

پیشگیری از “جریان انحرافی” در مجلس

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه، در گفت‌وگویی با روزنامه تهران‌امروز، با اشاره به اینکه جریان انحرافی به دنبال ناامن کردن فضای انتخابات است، گفت: “جریان انحرافی از ماه‌ها قبل کار انتخاباتی کرده تا بتواند در مجلس نفوذ کند و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. بر همین اساس معتقدم شورای نگهبان ونهادهای نظارتی باید با دقت وظیفه نظارتی خود را انجام دهند و مراقب اوضاع باشند… فکر می‌کنم طراحی‌های آن‌ها از ماه‌ها قبل انجام شده است و اگر نهادهای نظارتی و شورای نگهبان مراقب نباشند چه بسا ممکن است به مجلس راه بیابند”.

 انتقادها به اطرافیان احمدی‌نژاد در حالی دوباره اوج گرفته که اسفندیار رحیم‌مشایی، بار دیگر بر حضور رسانه‌ای خود افزوده است. او که از برخی سمت‌هایش کناره‌گیری کرده بود، اکنون حضور پررنگ‌تری در نهاد ریاست‌جمهوری دارد.

وی در حاشیه یکی از مراسم‌ها در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره سکوت خود، گفته: “همین بهتر است. نامه می‌بینیم”.

مشایی همچنین در مقابل سئوال خبرنگار دیگری که از وی پرسیده بود “آیا کناره‌گیری شما از کمیسیون فرهنگی دولت و نمایندگی دولت در شورای نظارت بر صدا و سیما، انتخاباتی است؟” سکوت کرد و تنها دستی به سر و روی این خبرنگار کشید.

و سرانجام محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس هفتم، در یک سخنرانی از احمدی‌نژاد ومشایی با عنوان “لاله و لادن” یاد کرده و با آرزوی اینکه “خدا او [احمدی‌نژاد] را نجات دهد”، گفته است: “۱۱ روز خانه نشینی رئیس‌جمهور هم مانند چاقو زدن به شکم خود احمدی‌نژاد بود”.