هفت تیر کشی در حین خدمت

نویسنده
نازنین کامدار

» اخبار ضد و نقیض از وضعیت ضارب و مضروب

دو مقام دولتی دیروز بر سر یک پست دولتی نه چندان رده بالا  به درگیری مسلحانه پرداختند که در نهایت یکی از آنها پس از اصابت سه گلوله به بیمارستان منتقل شد و هم اکنون در کما به سر می برد.

روزنامه شرق در مورد جزئیات این درگیری نوشت: “یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران عصر روز شنبه در محل کار خود از سوی یکی از مدیرانش با اصابت سه گلوله مورد سوقصد قرار گرفت. وی که با اصابت نخستین گلوله در تلاش بوده از تیررس ضارب بگریزد ، با شلیک دو گلوله دیگر از سوی ضارب ، متوقف می شود”.
شفاف نیوز نیز در یک “خبر تکمیلی”، درباره علت این درگیری نوشت: “ضارب بلافاصله قصد خروج از محل و ترک ساختمان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران را داشته که با ممانعت حراست سازمان روبرو می شود و صادقی بلافاصله به بیمارستان منتقل می گردد. با وجود انکه یکی از گلوله ها به صورت وی برخورد کرده اما با تلاش تیم پزشکی ، وی از خطر مرگ حتمی نجات یافته است.“ 
شفاف نیوز درباره ضارب هم نوشت: “فرد ضارب از مدیران سازمان سابق بازرگانی بوده که با ادغام این سازمان در سازمان صنعت استان تهران و تشکیل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، نگران تغییر پست یا کنارگذاشته شدن‌اش از سوی صادقی بوده است”.

منابع اولیه انتشار این خبر از ذکر نام ضارب خودداری کرده بودند، اما پس از آنکه سایت سحام نیوز ، ضارب را معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران معرفی کرد، نام وی نیز علنی شد.

 

ضارب، فرامرز ابراهیمی نام دارد و هنوز مشخص نیست  پس از هفت تیر کشی چه سرنوشتی پیدا کرده است. اما ایسنا به نقل از فردی به نام “ریاضتی” که وی را مسئول روابط عمومی این سازمان معرفی کرده، نوشت: “از انگیزه آقای ابراهیمی که این اقدام را انجام داده است اطلاعی نداریم و هم‌اکنون ماجرا از سوی نیروی انتظامی در حال پیگیری است”.

روابط عمومی سازمانی که حادثه مسلحانه در آن روی داده، با وجود آنکه نام ضارب را از زبان یکی از کارکنان اش منتشر کرده، دیروز با انتشار اطلاعیه ای رسمی درباره این موضوع چنین خبر رسانی کرد: “روزشنبه 21 آبان 90 درمحل ساختمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران  یداله صادقی سرپرست سازمان در یک حادثه سوء قصد مصدوم شد. بر اساس این گزارش متعاقب وقوع حادثه، ضارب متواری و یداله صادقی جهت مداوا به بیمارستان منتقل گردید و حال عمومی وی رو به بهبود است.شایان ذکر است جزئیات حادثه توسط مراکز ذیربط در نیروی انتظامی و مراجع قضایی تحت بررسی است که اطلاعات تکمیلی و نتایج حاصله و بررسی های انجام شده توسط مراجع رسمی اطلاع رسانی خواهد شد”.

هفت تیر کشی مدیران “متعهد” حکومتی در حالی صورت گرفته که روزانه دهها سشخنرانی و مصاحبه و مقاله از سوی نهادهای تبلیغاتی درباره “خدمت به مردم و بی اعتنائی به پست و مقام” و … منتشر می شود.

در آخرین نمونه از این اظهارات، وزیر ارشاد دیروز ضمن یک سخنرانی گفت: “هر فردی در هر مسئولیت و موقعیتی باید خدمت به مردم و نظام اسلامی را سرلوحه کارهای خود قرار دهد، زیرا بطور قطع این امر مسیر رشد و تکامل او را هموار خواهد ساخت. اگر انجام کارها و فعالیت ها برای رضای خدا و خلق باشد، ارج و پاداش آن نیز نزد باری تعالی محفوظ است و خداوند بگونه ای ادامه مسیر را چیده و هدایت می کند که انسان ضمن پیمودن مسیر زندگی، همواره منشاء خیر و برکات برای جامعه باشد. اگر افراد طی دوران مسئولیت تمام توان و سعی خود برای حصول نتیجه مطلوب بکار ببندند، هیچگاه زمان ترک مسئولیت حسرت نخواهند خورد.”

او افزود: “تجربه طی دوران پس از انقلاب ثابت کرده هر جا جمعی از نیروهای متعهد، متدین، با انگیزه، انقلابی و متخصص دور هم با همدلی تلاش کرده اند، سرعت کارها و امور بیشتر و چند برابر شده است.  کارهای بنیادی و مبنایی صورت گرفته طی دوران پس از انقلاب، حاصل تلاش مضاعف همین افراد بوده که یقینا در منظر خداوند ارج و قرب آنها محفوظ است”.

دولت نیز بارها با انتشار جزوات و مجموعه های تبلیغاتی،  مدعی “تحقق بخشیدن به شعار شیفته خدمت نه تشنه قدرت” شده است.