حمایت از میرحسین موسوی

نویسنده
یاسمین منطقی

» موضع انتخاباتی جبهه مشارکت پس از انصراف خاتمی:

روز گذشته جبهه مشارکت در نخستین تصمیم انتخاباتی خود پس از انصراف محمد خاتمی، اعلام کرد که نظر مثبتی در مورد کاندیداتوری میرحسین موسوی دارد، و در عین حال برای اجماع میان دو کاندیدای اصلاح طلب نیز تلاش خواهد کرد.

 حسین کاشفی سخنگوی حزب مشارکت گفت که این حزب روز شنبه و در یک نشست 6 ساعته تصمیم نهایی خود درباره انتخابات آتی را با توجه به شرایط جدید اتخاذ کرده است.

 به گفته وی در نشست روز شنبه حزب مشارکت، و با حضور روسای مناطق، شورای مرکزی، و دفتر سیاسی این حزب برگزار شد، اعضای این حزب با اکثریت قاطع تصمیم گرفتند تا با تأکید بر شعار “تغییر سازنده” در انتخابات به فعالیت خود ادامه دهند.

 حزب مشارکت از احزاب اصلی حامی کانیداتوری محمد خاتمی در آنتخابات اتی ریاست جمهوری بود اما با انصراف رئیس جمهور سابق در آخرین روزهای سال 87 از کاندیداتوری، در عمل نامزد اختصاصی خود را از دست داد. محسن میر دامادی دبیر کل حزب مشارکت همان روز گفت: “خاتمی نامزد اصلی مشارکت بوده اما در شرایط جدید ‏باید برای تصمیم گیری در سال جدید جلساتی با مناطق و شورای مرکزی جبهه مشارکت‏‎ ‎تشکیل و در این مورد ‏تصمیم گیری کرد.”

 انصراف خاتمی به رغم واکنش منفی هوادارانش به ویژه در احزاب اصلاح طلب تصمیم گیری برای احزاب حامی خاتمی را با دشواری هایی مواجه کرده است.

 محمد خاتمی خود نیز در نامه انصرافش با نام بردن از میرحسین موسوی حمایت خود از وی را اعلام کرد با این حال خاتمی در همان نامه از حضور مهدی کروبی در انتخابات نیز یاد کرد و از هر دوی آنها خواست که برای رسیدن به ائتلاف و اجتماع و رسیدن به کاندیدای واحد تلاش کنند.

 سخنگوی حزب مشارکت روز شنبه 15 فروردین اظهار داشت که در تصمیم جدید این حزب “با توجه به انصراف آقای خاتمی و در شرایط به وجود آمده حال حاضر، ضمن اظهار نظر مثبت نسبت به نامزدی جناب آقای مهندس میر حسین موسوی، بر ادامه تلاش حزب در جهت پیگری مسأله به اجماع رسیدن کاندیداهای موجود منتسب به جریان اصلاحات بر اساس مکانیزم نظرسنجی تأکید شده است.”

 حسین کاشفی خوانساری تاکید کرد که شورای مرکزی حزب مشارکت بلرای رسیدن به اجماع و اجرای این مصوبه بلافاصله اقدامات لازم را صورت خواهد داد.

 برخی دیگر از احزاب اصلاح طلب نیز در حال رایزنی با میرحسین موسوی برای اعلام حمایت از وی هستند.از جمله سازمان مجاهدین انقلاب که پس از دیدار هفته اول فروردین اعضای آن با میرحسین موسوی برگزار کرده، از دیدار مجددی در روزهای آینده خبر داده است.

 عبدالله ناصری عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب به خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه “شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی احتمالا در آینده ای نزدیک با میرحسین موسوی دیدار دیگری خواهد داشت” خبر داد که کاندیدای مورد حمایت این سازمان طی روزهای آتی توسط سخنگوی این سازمان معرفی خواهد شد.

 هدایت آقایی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی نیز گفت که موضع انتخاباتی این حزب پس از برگزاری جلساتی با میرحسین موسوی و مهدی کروبی مشخص خواهد شد.

 هادی خامنه ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام نیز در نشستی خبری اعلام کرد که کاندیدای این حزب فقط میرحسین موسوی است.

 وی همچنین با اشاره به اینکه “در انتخابات گذشته هم همواره کاندیدای اصلاح‌طلبان قبل از اعلام کاندیداتوری خود از میرحسین برای حضور در این عرصه دعوت می کردند؛ اما او از حضور خودداری می‌کرد” گفت که “آنچه در وصف میرحسین گفته شد به هیچ وجه منافی خوبی سایر کاندیدا نیست و سایر کاندیداهای اصلاح طلب در نهایت روی مهندس موسوی به اجماع خواهند رسید.”

 همسر الهام: موسوی برانداز است

اعلام موضع اصلاح طلبان در مورد کاندیداتوری میرحسین موسوی در حالی صورت می گیرد که فاطمه رجبی در آخرین اظهار نظر خود نخست وزیر دوران جنگ را به شدت مورد حمله قرار داد و نوشت: “موسوی «پدر اصلاح‌طلبی برانداز» است. «تحکیم وحدت» یا همان «دسته وحشت‌آفرین و فاسدالعقیده» در حمایت او جان گرفت و پای‌گیر شد، و با امداد مالی و معنوی اعضای دولت وی، علیه ولایت‌فقیه، در سال‌های رهبری امام ترکتازی کرد. اشاره می‌کنم به تعدادی از موتورهای وارداتی که مشهور بود به این گروه وحشت‌زا اهدا شد تا با فروش آن هزینه ستیزه‌گری با اسلام‌ناب را فراهم آوردند.”

  همسر سخنگوی دولت با تاکید بر این که “موسوی در ۱۶‌سال گذشته سر راحت بر زمین گذارده و از همه برکات دولت‌های هاشمی و خاتمی برای کشور و ملت و نظام اسلامی، احساس آسودگی خیال کرده است” اظهار داشت: “امروز «موسوی» با شنیدن شعار آمریکا و اسرائیل مبنی بر این که «هرکس غیر از احمدی‌نژاد» و برای نجات «مرده اصلاح‌طلبی» خود را «سپربلا» کرده است. اما «نامه او به خاتمی» و «نامه خاتمی به او» افشاکننده باطن، غرض و مقصود وی گردید که این امداد الهی است… اینک وی «مأمور نجات» است. «نجات راست ناراست و چپ منحرف»، «نجات هاشمی و خاتمی». «نجات توسعه و اصلاحات» و نجات «دولت ائتلاف ملی» و «دولت وحدت ملی». اما چه بدفرجام که در بدترین امتحانات الهی وارد شد…”