شادی صدر آزاد شد

نویسنده

» با کفالت 50 میلیون تومانی

شادی صدر، وکیل و فعال مدنی روز گذشته با قرار کفالت 50 میلیون تومانی آزاد شد. 

 

 

این روزنامه نگار و فعال جنبش زنان 13 روز پیش هنگام رفتن به نماز جمعه تهران توسط ماموران لباس شخصی، بدون ارائه هیچ حکم یا کارتی، دستگیر و با ضرب و شتم شدید و در حالیکه مانتو و روسری او از تنش خارج شده بود، به بند 209 زندان اوین منتقل شد.

حسین نیلچیان، همسر شادی صدر به روز گفت که این فعال حقوق زنان سه روز در سلول انفرادی بوده و سپس به سلولی 3 نفره در بند 209 اوین منتقل شده است.

شادی صدر در سلول 3 نفره با دو نفری هم سلول بود که یکی از آنها از 6 ماه پیش و به اتهام همکاری با منافقین در این سلول به سر می برده است. نفر دوم نیز دختر جوانی بوده که او هم در نماز جمعه دو هفته پیش تهران بازداشت و همراه خانم صدر آزاد شده است.

به گفته حسین نیلچیان، اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تحریک برای اغتشاش و همچنین اتهام تمرد از دستور پلیس به شادی صدر تفهیم شده است اما این حقوقدان اتهامات را نپذیرفته است.

وی درباره اتهام تمرد از دستور پلیس به روز گفت: کسانی که شادی را بازداشت کردند پلیس نبودند و هیچ گونه حکم یا کارت شناسایی نشان نداده اند لذا همسر من نیز در مقابل آنان که به طرز وحشیانه ای اقدام به بازداشت او کرده بودند، مقاومت کرده است. ضمن اینکه اصلا ماشین پلیسی هم در کار نبوده و ما هنوز نمیدانیم منظور آقایان از تمرد از دستور پلیس چیست.

شادی صدر در حالی با قرار کفالت 50 میلیون تومانی آزاد شده است که در زندان به او قرار کفالت 50 میلیون ریالی ابلاغ شده بود.

پیش از این حسین نیلچیان به روز گفته بود که نسبت به ضرب و شتم و نوع بازداشت همسرش شکایت خواهد کرد.