ورود جن و جنگیر به عرصه انتخابات

نویسنده
فیروزه متین

» عباس غفاری آزاد شد

انتشار خبر آزادی “جن گیر دولت” یا‌‌ همان عباس غفاری آنهم در فاصله ۵۰ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری با انعکاس خبری گسترده رسانه‌های داخلی همراه بود به طوری که سایت بازتاب و روزنامه بهار به صورت گسترده‌ای خبر آزادی وی را منعکس کردند و البته از انتقال وی به “مکانی خاص” خبر دادند.

 

به نوشته سایت بازتاب، آزادی این رمال سیاسی در آستانه انتخابات، آنهم پس از آنکه او در ابتدا قرار بود اعدام شود اما پس از فشارهای دولتی به ۸ سال حبس متهم شد، بی‌ارتباط به تحرکات اسفندیار رحیم مشایی و محمود احمدی نژاد در آستانه انتخابات نیست.
در همین حال، خبر مربوط به آزادی وی و نیز وصف کارهای او چه در هنگام بازجویی ها و چه در دوران بازداشت در فضای سیاسی ایران با توجه زیادی همراه است. این توجه از آنروست که مسئله جن گیری و رمالی برای طیف های اصولگرا، دارای حجت ها و استنادات دینی بوده و به مسائل اعتقادی آنان نزدیک است. حال آنکه طیف های سیاسی دیگر ایران و البته بخش های مترقی
جامعه اخبار مربوط به “جن گیر سیاسی” را تمسخر و طنز نگاه می کنند.


روزنامه بهار که روز گذشته خبر آزادی عباس غفاری را در صفحه اول خود منتشر کرده درباره این فرد می نویسد:“جن‌گیر منتسب به دولت آزاد شد. آن هم در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم. این خبری بود که خبرگزاری اصولگرای آریا، روی خروجی خبرگزاری خود قرار داد و این آزادی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و انتقال “جن‌گیر” به مکانی خاص را معنا‌دار توصیف کرد. درست روزهایی که خط‌فاصله میان اصولگرایان با محمود احمدی‌نژاد پررنگ‌تر می‌شد گوشه و کنایه‌ها به استفاده از “جن‌گیر و رمال” در دولت محمود احمدی‌نژاد نیز از سوی اصولگرایان منتقد دهان‌به‌دهان می‌چرخد. از خبرهای در گوشی گرفته تا انتقادات صریح اصولگرایان، همه، سرانجام کار را به آن‌جا کشاند که اواسط اردیبهشت‌۹۰ بود که رسانه‌ها از دستگیری جن‌گیر منتسب به یکی از نزدیک‌ترین یاران محمود احمدی‌نژاد خبر دادند؛ خبری که تمام نگاه‌ها را به سمت اسفندیار رحیم‌مشایی برگرداند. یک‌ماه بعد دولت در واکنش به انتساب “جن‌گیر و رمال” به دولتش در کنفرانس مطبوعاتی و در پاسخ به سوالات درباره ارتباط دولت با “جن‌گیر و رمال” می‌گوید: “اون‌ها رو که دستگیر کردن، خیالشون راحت شد، ول کنید دیگه. بذارید دولت به کارش برسه. یعنی آن سفینه‌ای هم که فرستادیم بالا، کار جن‌ها بود؟”.


این روزنامه در گزارش خود افزوده است: “دولت می‌گوید هیچ ارتباطی با جن‌گیرها ندارد اما چندماه بعد (یعنی در تاریخ ۲۴مرداد۹۰) محسنی اژه‌ای در کسوت سخنگوی قوه‌قضاییه در کنفرانس مطبوعاتی خود با تایید خبر دستگیری دو جن‌گیر آن‌ها را “جن‌گیر دولتی” خواند و می‌گوید: “دو جن‌گیر دولتی” بازداشت شده‌اند و برای این افراد کیفرخواست و قرار مجرمیت صادر شده و
پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است. محمود احمدی‌نژاد اما می‌گوید “دولتش، دولت جن‌گیری و رمالی نیست.” البته سایت یکشنبه، از رسانه‌های هوادار محمود احمدی‌نژاد، با منحصردانستن ادعای ارتباط با اجنه به چند مورد خاص، خواستار توضیح قوه‌قضاییه در مورد بازداشت عباس غفاری شد. دولت در روزنامه ایران می‌گوید انتساب جن‌گیرها به دولت جنگ روانی علیه دولت است. روزنامه ایران پرونده‌ای بلندبالا برای تبرئه دولت از جن‌گیری تشکیل داده است. پرونده‌ای که در آن روزنامه ایران با تیتر جن‌گیرها و رمال‌ها را چه کسانی به دولت احمدی‌نژاد منتسب کردند به این نتیجه می‌رسد که: “بشقاب خالی امام‌زمان”، “صندلی خالی امام‌زمان”، “سجاده خالی امام‌زمان”، “آسفالت راه ظهور (اتوبان قم - جمکران)“، “هاله نور”، و…، همه این‌ها مقدماتی برای تخریب آقای احمدی‌نژاد بود که جرقه‌های اولیه آن در زمان مدیریت دکتر احمدی‌نژاد بر شهرداری تهران زده شد و حکایت از تهیه و تولید دنباله‌دارترین سریال سیاسی تاریخ انقلاب
اسلامی ایران دارد؛ سریالی که تهیه‌کنندگان و کارگردانان آن، جریان اقتدارگرا و دو سوژه اصلی آن آقایان احمدی‌نژاد و مشایی هستند”.
سایت بازتاب هم در گزارشی آزادی وی را بی ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری ندانسته و به بخشی از رفتارهای او در زندان و در زمان هم سلول بودن با عبدالله رمضانزاده، سخنگوی دولت اصلاحات پرداخته است.


بازتاب نوشته است: “عباس غفاری در زندان به سوئیت رمضانزاده متقل شد تا او بیشتر تحت فشار قرار بگیرد. او شب ها از خود صداهای هولناکی خارج می کرد که منجر به ناراحتی شدید رمضان زاده شده بود”.


آزادی عباس غفاری که ظاهرا تنها “جن گیر دولت” نبوده و افرادی به نام های علی یعقوب زاده و مهدی محققی نیز با او همراه بوده اند، در حالی روی داده که پیش از این قرار بود وی در یک اعتراف تلویزیونی به ارتباط خود با مشایی و البته آنچه که “توانایی های شیطانی” اش نامیده شده، اعتراف کند.


توانایی هایی که بازتاب آنها را چنین فهرست کرده است: “بازکردن درب سلول، طلسم کردن یک مدیر بلندپایه وزارت اطلاعات، طلسم کردن اعضای خانواده بازجوها، فشارعصبی وارد کردن بر بازجوها و…”.این توانایی ها، البته در زمان بازداشت او با آب و تاب بیشتری در رسانه های اصولگرا منتشر می شد به طوری که سایت “بی باک” که به وزارت اطلاعات نزدیک است در باره او نوشته بود: “شخص عباس غفاری و جریان حامی و مرتبط با او، یک جریان انحرافی و شدیدا خطرناک است که به زودی با حمایت مردم و تلاش جهادگونه نهادهای امنیتی ضمن دستگیری ریشه هایشان خشک خواهد شد و رهبران این جریان انحرافی انشاالله به زودی به سزای اعمال منحرفانه و
خائنانه نسبت به بزرگترین انقلاب تاریخ خواهند رسید”.


سایت عماریون هم که به جریان مصباح یزدی نزدیک است در زمان بازداشت وی نوشت: “نامبرده قبل از انقلاب به علت خط خوش کارمند دفاتر محضری بوده است، حال آن که سواد و معلومات چندانی نداشته است. پس از جعل اسناد از محضر اخراج شده و کم کم روی به حجامت و درمان با داروهای گیاهی می نماید؛ نامبرده ادعا کرده است که حتی در آن دوران(قبل از انقلاب اسلامی) آدم
کشته است. که با شلوغیهای ابتدای انقلاب سوابق این جنایت از بین رفته است. پس از پیروزی انقلاب و همزمان با فراگیری حجامت و طب سنتی؛ در محضر علما و فقها به صورت داوطلب آزاد رفت و آمد کرده و کمی از دروس حوزوی و فقهی را فرا گرفته است.


عباس غفاری ادعا دارد که حافظ کل قران و مفسر قرآن مجید وهم چنین حافظ کل نهج البلاغه و مفسر قرآن و نهج البلاغه می باشد؛ همچنین در جایی دیگر گفته است که حدود ۱۴ سال در نزد استادان بزرگی چون آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله جوادی آملی و دیگر بزرگان تلمذ نموده است، خود را متخصص در علم پزشکی و در سطوح بالای علمی معرفی کرده و ادعا دارد که مدرک دکترا در رشته الهیات گرفته است. در جایی دیگر مدعی شده که خط خوش و علم رمل را به

 

صورت مستقیم از حضرت علی فرا گرفته است. پس از مدتی یکی از دوستان ایشان با نام م… به شماره تلفن ۰۹۱۲۵۰۵۱… در استان خوزستان به مشکلی برخورده و از غفاری طلب کمک می کند، اما هیچ کدام از روشهای آقای دکتر غفاری عمل نمی کند تا اینکه غفاری متوجه می شود شخصی اثر کارهای او را خنثی می کند؛ عباس غفاری پس از آشنایی با آن فرد متوجه می شود که آن فرد شیطان پرست بوده و از راه های غیر شرعی و حرام و همچنین تولید گناه به حل
ظاهری مسائل دنیایی می رسد و این سر آغازی می شود بر راهی که غفاری را به اینجا رسانیده است”.
این سایت افزوده بود: “هم اکنون و پس از بازداشت نامبرده و افشای برخی مفاسدش نیز برخی سایت های نزدیک به جریان انحرافی با انتشار شایعاتی چون سکته بازجوی ” ع ـ غ “ سعی در ایجاد ترس و وحشت در برخی آسیب دیدگان کرده اند و هنوز هم برخی از افرادی که با ماهیت وی آشنایی دارند به صراحت می گویند ما از عواقب سخن گفتن درباره وی می ترسیم و حاضر نیستیم حرفی بزنیم. اما وصی سابق “ع ـ غ” که به کشوری دیگر رفته است حاضر به افشاگری علیه وی می شود و برخی از مستندات و دست خط وی را در اختیار سایت شفاف قرار می دهد. او همچنین اصرار دارد که بازجویان وی حتما موقع بازجویی قرآن پخش کنند تا این فرد شیطان صفت خلع سلاح شود “.


مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران هم در همان زمان در سخنانی اعلام کرد: “اعترافات عباس غفاری یکی از رمالان و جن‌گیرهای دستگیر شده به زودی پخش می‌شود اما باید توجه داشت که وی قبل از دولت فعلی نیز فعالیت داشته است و حتی در دوران دولت خاتمی در دفتر ریاست جمهوری دفتری داشته است و اکنون به روشنی می‌دانیم که وی از کجا فعالیت خود را آغاز کرده است”.


این اعترافات هرگز پخش نشد، اما افسانه سرایی درباره عباس غفاری همچنان در سایت های اصولگرا ادامه داشت تا حدی که سایت “بی باک” عباس غفاری را یک “ملعون” و “شیطانی که نجاست خود را می خورد” و “قرآن را زیرپا لگد مال می کند” و “شیطان پرست” معرفی کرد.