اثبات وجود حیات در مریخ

نویسنده

تازه ترین تصویر از فضا شگفت آور است: یک هرم در کره مریخ. سفینه “Rover Curiosity” هرمی شبیه اهرام ثلاثه مصر در کره مریخ پیدا کرده است. آیا این گنجینه پر رمز و راز مهر تأییدی بر وجود حیات روی سیاره سرخ خواهد بود؟

 

از دید معتقدان به حیات در کرات دیگر، این تصاویر جدید ارسال شده از فضا بستر مناسبی برای انجام تحقیقات جدید ایجاد کرده است. ازاین حیث، کره مریخ تنها نیست، چرا که در سیاره کوتوله “سرس” نیز سازه ای به شکل هرم یافت شده است.

 

به ویژه اینکه هرم تصویربرداری شده در مریخ دارای وجوهی کاملاً متناسب و به اندازه یک اتومبیل است. محققین براین باورند که شکل گیری این ساختار می تواند تصادفی باشد. توفان های شن می تواند عامل شکل گیری این هرم باشد.

 

با این حال معتقدان به حیات آسمانی می گویند که ساخت وجوه متناسب و درعین حال کامل این هرم تنها از عهده موجود زنده ای که دارای شعور است برمی آید.

 

دومین هرم در سیاره “سرس” قرار دارد

در همان روز هرمی بسیار بزرگ تر در سیاره کوتوله سرس یافت شد. ارتفاع این هرم در حدود ۵ کیلومتر ثبت شده است.

 

این سیاره مملو از دهانه های آتشفشان فعال است. نقاط سفید رنگی نیز در این سیاره قابل مشاهده است که گفته می شود احتمالاً نمک یا یخ باشند. تحقیقات بیشتری در این زمینه درحال انجام است.

 

به گفته ناسا، اسرار مربوط به نقاط سفید و هرم سرس در ماه اوت منتشر خواهد شد. سفینه تحقیقاتی “داون” آنچنان به سرس نزدیک است که حتی بلندی های با ارتفاع ۱۴۰ متری را نیز می تواند ثبت کند.

منبع: ان 24