نامه روشنفکران جهان برای آزادی زندانیان سیاسی

لیلا طیری
لیلا طیری

» آخرین اخبار زندانیان سیاسی و مطبوعاتی

وضعیت وخیم جسمانی حکیمه شکری در زندان و ممنوع الملاقات بودن این حامی مادران عزادار نگرانی های بسیاری را برانگیخته است. خانم شکری که از 14 آذر در بازداشت به سر می برد در تماس با خانواده از انتقال چندین باره به بهداری زندان اوین در پی وخامت وضع جسمانی اش خبر داده است.اعدام ناگهانی دو زندانی سیاسی در روز دوشنبه و عدم تحویل پیکرهای آنها به خانواده ها، تعویق دادگاه سه تن از مادران عزادار، محکومیت یک روزنامه نگار به 4 سال حبس و جریمه نقدی و نامه روشنفکران و نویسندگان جهان خطاب به رهبر جمهوری اسلامی از مهم ترین اخبار مربوط به زندانیان سیاسی و مطبوعاتی است.

132 تن از روشنفکران و نویسندگان جهان در نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی از آیت الله خامنه ای خواستند که برای آزادی فوری و بی قید و شرط دکتر ابراهیم یزدی و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در جمهوری اسلامی ایران که تنها به جرم اعتراض صلح آمیز بازداشت و زندانی شدند، اقدام کند.

 

وضعیت حکیمه شکری و تعویق دادگاه مادران

حکیمه شکری در تماس با خانواده از وضعیت وخیم جسمانی خود خبر داده است.

وب سایت مادران پارک لاله (مادران عزادار) از ممنوع الملاقات شدن این حامی مادران عزادار خبر داده و نوشته است: حکیمه شکری روز دوشنبه طی برقراری تماس تلفنی با خانواده‌اش از وضعیت بد جسمی‌اش سخن گفته و اعلام کرد که او را به دلیل وخامت اوضاع جسمی تا کنون چندین بار را به بهداری منتقل کرده‌اند.

خانم شکری در این تماس تلفنی همچنین گفته است که مسئولین زندان وی را تحت فشار قرار داده‌اند که به خانواده‌اش بگوید حال خوبی دارد.

حکیمه شکری روز 14 آذر در جریان مراسم تولد امیرارشد تاجمیر در بهشت زهرا بازداشت شد.

ایرج شکری، برادر خانم شکری پیش از این به “روز” گفته بود: “آقای حسینی، بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهر ری به ما گفت که اتهامات حکیمه جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی است. اما حکیمه هیچ یک از این اتهامات را نپذیرفته و زیر بار اعتراف دروغ نرفته و این باعث دلگرمی ما است. واقعیت هم این است که خواهر من هیچ کاری نکرده و هیچ گناهی ندارد. او تنها به مزار شهدا و به دیدن مادران عزادار و خانواده هایی که بچه هایشان را از دست داده اند رفته و هم خودش و هم ما این را به صراحت می گوییم. تنها گناه حکیمه دلجویی و همدردی از خانواده های شهدا است؛ گویی مملکت ما به سمتی رفته که باورهای سنتی ما یعنی دلجویی از خانواده ها و داغدیدگان جرم است”.

خانم شکری تاکنون تنها یکبار با خانواده خود ملاقات داشته؛ برادر او در این مورد به روز گفته بود: ملاقات کابینی بود و وضعیت عمومی اش از نظر ما اصلا خوب نبود هرچند که خودش می گفت حالش خوب است و جای نگرانی نیست اما مشخص بود که چندان حال مساعدی ندارد و متوجه شدیم که مقداری لرز دارد. خودش هم می گفت که شب قبل در جریان بازجویی حالش به هم خورده و او را به بیمارستان برده اند. این در حالی است که حکیمه پیش از بازداشت جز حساسیت چشمی، هیچ گونه ناراحتی و سابقه بیماری نداشت.

وب سایت مادران عزادار در این زمینه گزارش داده است که خانواده وی در حالی با او ملاقات کرده اند که آثار شکنجه بر روی صورت حکیمه کاملا مشخص بوده و دستهایش به شدت می لرزیده است و دو نفر پشت سر حکیمه قدم می زدند و یک نفر هم دقیقا کنار دست او نشسته بود و تمام صحبتها و حرکات آنها را زیر نظر داشت.

براساس این گزارش، خانواده خانم شکری روز پنج شنبه در مراجعه به زندان اوین موفق به ملاقات به او نشده اند و درپیگیری ها به آنها اعلام شده که حکیمه شکری جزو افراد ممنوع الملاقات است.

سایت مادران عزادار همچنین خبر از تعویق دادگاه سه تن از مادران داده و نوشته است: دادگاه مربوط به بررسی اتهامات وارده به مادران پارک لاله ایران که قراربود سوم بهمن ماه تشکیل شود، به تعویق افتاد.ژیلا کرم زاده، الهام احسنی، فاطمه رستگار نسب، و همین طور برادر خانم احسنی به نام نادر احسنی در روز 19 بهمن 1388 در منزل شخصی دستگیر و پس از تحمل 40 روز بازداشت، به قید وثیقه آزاد شده بودند.

نادر احسنی قبلا به یکسال حبس تعزیری محکوم شده و اکنون در حال گذران دوران محکومیت است.

 

اعدام می کنند، جنازه نمی دهند

جنازه های جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی، دو زندانی سیاسی که بامداد دوشنبه به طور ناگهانی و در بی خبری خانواده ها و وکلایشان اعدام شدند، به خانواده های آنها تحویل داده نشده است.

این دو زندانی سیاسی در حالی اعدام شدند که خانواده های آنها صبح روز دوشنبه قرار بود با آنها ملاقات کنند و هیچ خبری از اعدام آنها نداشتند.رودابه اکبری، همسر جعفر کاظمی در این زمینه به کمپین بین المللی حقوق بشر گفته است: همسرم را بدون اینکه به ما و وکیلش اعلام کنند اعدام کردند. ما برای ملاقات رفتیم کارت هم پر کردیم اما بعد به ما گفتند اعدامش کرده اند. گفتند به شما زنگ می زنیم اگر بخواهیم جنازه را تحویل بدهیم. بروید راحت باشید دیگر کار تمام شده است.

خانم اکبری افزوده است: چهار صبح اعدامش کردند؛ صبح زود این کار را انجام می دهند. هیچ مدرکی نداشتند و فقط به خاطر چند تا عکس و یا ویدیویی که از تجمعات بعد از انتخابات گرفتند وفرستادند. آیا این حکمش اعدام است؟ طبق خود قانون اساسی … خودشان کسی که تبلیغ علیه نظامی می کند حکمش شش تا یک سال زندان است. حالا ببینید اینها چه احکامی را صادر می کنند. ولی خدا بزرگ است و آن بالای سر است و تقاص من وبچه هایم را از اینها خواهد گرفت.

و اکنون با گذشت سه روز، هنوز جنازه های این دو زندانی سیاسی به خانواده های آنها تحویل داده نشده و خبرگزاری هرانا خبر داده است که: “خانواده جعفر کاظمی که برای تحویل جسد وی به زندان اوین و ارگان های مربوطه مراجعه کرده اند، با کارشکنی مسئولان در این زمینه مواجه شده اند”.

پیش از این از تحویل جنازه های علی صارمی و علی اکبر سیادت به خانواده هایشان نیز امتناع شده بود و ماموران امنیتی جنازه های آنها را خود دفن کردند.

شهلا صارمی، برادرزاده، علی صارمی به “روز” گفته بود: جنازه عمویم را ندادند خودشان بردند در روستایی نزدیک روستای ما در نزدیکی بروجرد دفن کردند و بعد به ما گفتند قبر در فلان جا است.

در 19 اردیبهشت نیز 5 زندانی سیاسی به طور مخفیانه اعدام شدند که تاکنون جنازه های آنها به خانواده هایشان تحویل داده نشده.فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان در شرایطی اعدام شدند که حکومت نه تنها از تحویل پیکرها خودداری کرد بلکه با بازداشت و احضار اعضای خانواده هایشان، آنها را تهدید کرد که حق برگزاری هیچ گونه مراسم ختمی را ندارند.

ملائکه علم هولی، عمه شیرین علم هولی نیز به روز گفته بود: با گذشت 8 ماه از اعدام، همچنان نمیدانیم جنازه ها چه سرنوشتی پیدا کرده اند.

 

محکومیت یک روزنامه نگار

سیامک قادری، روزنامه‌نگار، وبلاگ نویس و خبرنگار سابق ایرنا، به چهار سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش سایت امروز، سیامک قادری به اتهام اقدام تبلیغی علیه نظام، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و … به چهار سال زندان و جریمه نقدی محکوم شده است.

سیامک قادری در مرداد ماه سال ۱۳۸۹ بایورش نیروهای امنیتی به منزل مسکونیش بازداشت و روانه زندان شد. پیش از این ماموران امنیتی شرط آزادی وی را انتشار مقالاتی به نفع رهبری و حاکمیت بر روی وبلاگ خود (ایرنای ما) اعلام کرده بودند.

 

نامه روشنفکران جهان به خامنه ای

132 تن از روشنفکران جهان در نامه ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی، خواهان آزادی بی قید و شرط دکتر ابراهیم یزدی و دیگر زندانیان سیاسی ایران شدند.

این نامه که به امضای ریچارد فالک رسیده، توسط نوام چامسکی، یورگان هابرماس، رشید خالدی، اسپسیتو و کرنل وست نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

متن کامل این نامه و اسامی امضا کنندگان آن که در وب سایت میزان نیوز منتشر شده بدین شرح است:

مقام رهبری

آیت الله سید علی خامنه ای
ما بدین وسیله درخواست تجدید نظر برای آزادی فوری و بی قید و شرط دکتر ابراهیم یزدی و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در جمهوری اسلامی ایران که تنها جرم آنها اعتراض صلح آمیز در برابر سیاست های دولت شما بوده است را داریم. بازداشت و تجاوز به حقوق آنها نقض غیر قابل توجیه اصول و روابط پذیرفته شده بین المللی ازطرف حقوق بشر و قوانین بین المللی است و قطعا بی حرمتی به همه ادیانی است که بر اساس اصول عدالت، رعایت قوانین، و شفقت هستند. علاوه بر این، ادامه بازداشت این زندانیان عقیدتی نقض آشکار قانون اساسی وهمچنین تعهدات بین المللی ایران تحت اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است، که هر دو از طرف جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده اند.
ابراهیم یزدی، انسان والایی ست که بیش از ۶۰ سال زندگی خود را به اصلاحات دموکراتیک در ایران و ترویج احترام به حقوق بشر در سراسر جهان اسلام اختصاص داده است. دو دهه قبل از انقلاب، ابراهیم یزدی در تبعید، زندگی خود را وقف افشاگری در مورد حکومت ستمگر سلطنتی پهلوی کرده است. پس از انقلاب سال ۱۹۷۹ ایشان به عنوان وزیر امور خارجه ایران در کابینه نخست وزیری مهدی بازرگان با عزت و وفاداری فراوان خدمت کردند. در زمان خدمت، این دو رهبر سیاسی، مخالفت اصولی خود را با اعدام های خودسرانه و شتابزده مخالفان رژیم وقت ایران در آن زمان را مطرح کردند.و نهایتا پس از اشغال سفارت ایالات متحده در نوامبر ۱۹۷۹ استعفا خود را اعلام داشتند.
در حال حاضر ابراهیم یزدی دبیر کل حزب نهضت آزادی ایران است. ایشان و اعضای حزب نهضت ازادی ایران باور دارند که فعالیت های سیاسی شان بدون قید و شرط در چهارچوب قانون و منش های مسالمت آمیز بوده است. نهضت آزادی و دکتر یزدی در سال ۱۹۸۲ با ادامه جنگ با عراق پس ازخروج نیروهای عراقی از خاک ایران مخالفت خود را ابراز کرد. بعنوان یک فرد که معتقد به آشتی ملی ست او تمام وقت خود را صرف ایجاد شرایط گفتگو و احترام متقابل در میان گروه های مختلف ایران اعم از سیاسی و اجتماعی و دفاع از اصلاحات سیاسی اجتماعی و حقوق اقلیت ها کرده است. بیش از سی سال است که ابراهیم یزدی، مظهر اعتدال در داخل ایران بوده و پیوسته مخالفت خود را نسبت به اقدامات خشونت آمیز بعضی از دولتمردان که منجر به دشمنی در جامعه، و نقض کرامت انسانی میگردد را اعلام داشته است. او با شجاعت منتفد اقدامات غیر قانونی دولت و تمرکز قدرت اجرایی در دست عده ای محدود است.
دکتر یزدی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ سه بار در ایران دستگیر شد. دستگیری اخیر ایشان درتاریخ اول اکتبر ۲۰۱۰ درحالی صورت گرفت که او برای انجام مراسم نماز در متزل شخصی یکی از دوستان در شهر اصفهان شرکت کرده بود. نیروهای امنیتی با یورش وحشینانه به منزل، ایشان و جند نفر از مهمانان را به بهانه غیر قانونی بودن مراسم نماز بازداشت کردند. ابراهیم یزدی با داشتن ۸۰ سال سن در شرایط جسمانی وخیم و تاسف باری بسر میبرد. در واقع در سن ۸۰ سالگی، دکتر یزدی مسن ترین زندانی سیاسی در ایران وحتی در جهان است. دولت شما ایشان را به حبس های مکرر و طولانی و همینطور بازجویی های متعدد که باعث ناتوانی جسمانی شان شده، قرار داده است که این شرایط ناگوارقطعا منجربه نیاز ایشان برای عمل جراحی قلب باز شده اشت. ادامه این بازداشت قطعا به وخامت بیشتر سلامتی وی منجر خواهد شد.
احتراما از شما تقاضا داریم دستور آزادی ابراهیم یزدی و کلیه زندانیانی که اعتراضاتشان خشونت آمیزنبوده است از جمله نسرین ستوده، محمد نوری زاد، مصطفی تاجزاده، عبدالله مومنی، مجید توکلی، فرید طاهری، عماد بهاور، بهاره هدایت، جعفر پناهی، لیلا توسلی، مهدیه گلرو، محسن میردامادی، فیض الله عرب سرخی، عمادالدین باقی، منصور اسانلو، عیسی سحرخیز، مسعود باستانی، احمد زیدآبادی، هدی صابر، نازنین خسروانی، محسن صفایی فراهانی، ریحانه طباطبایی، ساجده کیانوش راد، محسن امین زاده، عبدالله رمضان زاده، فرزانه رستمی، محمودیان مهدی، بهمن احمدی امویی را صادر کنید.
ما از شما درخواست پایان دادن به نادیده گرفته شدن اصول حقوق بشر که در نهایت باعث از بین رفتن اعتماد بین دولت و ملت ایران و مسدود شدن گفتمان ملی و اصلاح از طریق اتکا به نهادها و سازمان های دمکراتیک در جامعه مدنی خواهد شد، را داریم. هر زمان که از فعالیت های عادی سیاسی شهروندان جلوگیری به عمل آید، روش های خشونت امیز اجتناب ناپذیرخواهد بود. رژیم قبلی شاهنشاهی ایران نمونه بارزی از انحطاط استبداد و عاقبت روند فعلی حاکم بر ایران است. در انقلاب ۱۹۷۹ علیرغم تمام مشکلات، با شجاعت تحسین برانگیز و فداکاری های بسیار، مردم ایران در نهایت موفق شدند که رژیم قدرتمند و سرکوبگر شاه را از پای در آورند. هدف اصلی انقلاب ایران تحقق بخشیدن به آرمان های الهام بخش خود استقلال، آزادی، و حکومت مبتنی بر قانون اساسی و حاکمیت مردمی بوده است. مجددا ما از شما درخواست آزادی تمامی زندانیان سیاسی عقیدتی در زندان ها و آغاز فصلی نوین در ارتباطات مردمی، برای به تحقق رساندن آرمان های انقلاب و به حقیقت رساندن بینش های جهانی انقلاب اسلامی را خواستاریم. مردم ایران سزاوار چیزی کمتر از این نمی باشند.
ریچارد فالک آلبرت جی
استاد بازنشسته قوانین بین المللی میلبنک، استاد دانشگاه پرینستون تحقیقات، مطالعات جهانی دانشگاه سانتا باربارا کالیفرنیا

 Douglas Allen
Professor of Philosophy, University of Maine
Alice Amsden
Barton L. Weller Professor of Development Economics, MIT

Abdullahi Ahmed An-Na’im (from Sudan)
Charles Howard Candler Professor of Law, Emory University School of Law
Kwame Anthony Appiah
Laurance S Rockefeller University Professor of Philosophy and the University Center for Human Values, Princeton University; President, PEN American Center; Chair, Board of Officers, American Philosophical Association
Sibylle Appuhn-Radtke
Professor for the History of Arts, University of Erlangen, Germany
Andrew Arato
Professor in Political and Social Theory, New School for Social Research
Stanley Aronowitz
Distinguished Professor of Sociology, CUNY Graduate Center
Talal Asad
Distinguished Professor of Anthropology, Graduate Center, City University of New York
Anthony Barnett
Founder, Open Democracy
Robert N. Bellah
Professor of Sociology, Emeritus, University of California, Berkeley
Ronald Beiner
Professor of Political Science, University of Toronto
Seyla Benhabib
Eugene Meyer Professor of Political Science and Philosophy Yale University
Richard J. Bernstein
Vera List Professor of Philosophy, New School for Social Research
Michael Bérubé
Paterno Family Professor in Literature, Director, Institute for the Arts and Humanities, The Pennsylvania State University
Michael Bordt
President of the Munich School of Philosophy, Germany
Rony Brauman
Professeur at Sciences Po (Paris), former president of MSF ( France)
Stephen Eric Bronner
Distinguished Professor of Political Science, Rutgers University
Rainer Brunner
Directeur de recherche, CNRS, Paris, France
Ian Buruma
Henry R. Luce Professor, at Bard College, New York
Charles E. Butterworth
Emeritus Professor, University of Maryland
Craig Calhoun
University Professor of the Social Sciences, Director, Institute for Public Knowledge, New York University
Craig Campbell
Director and Professor, Public Safety Management Program, St. Edward’s University
Richard Caplan

Professor of International Relations
Director, Centre for International Studies, Department of Politics and International Relations, University of Oxford
Jose Casanova
Professor of Sociology and Senior Fellow Berkley Center for Religion, Peace, and World Affairs, at Georgetown University
Peter Chelkowski
University Professor
Partha Chatterjee
Professor of anthropology, Columbia University, New York
Noam Chomsky
Institute Professor (retired), MIT, Cambridge MA, USA
Simon Critchley
Chair Department of philosophy, New School for Social Research, New York
Fred Dallmayr
Chair and Professor of Philosophy and Political Science, Senior Fellow of the Kroc Institute for International Peace Studies, University of Notre Dame
Joyce Davis,
President of the World Affairs Council of Harrisburg and an independent journalist and media consultant
Ariel Dorfman
Author, Distinguished Professor, Duke University
Shadia Drury
Professor of Philosophy, University of Regina
Martín Espada
Professor of English, University of Massachusetts-Amherst
John L. Esposito
University Professor and Founding Director, Prince Alwaleed Bin Talal Center for Christian-Muslim Understanding, George Town University
Roxanne L. Euben
Ralph Emerson and Alice Freeman Palmer Professor of Political Science, Wellesley College
Michel Feher
Writer
Patrick Franke
Professor of Islamic Studies, University of Bamberg, Germany
Edward Friedman
Professor, Department of Political Science, University of Wisconsin, Madison
Johan Galtung
Founder TRANSCEND, Professor of Peace Studies
Robert Gassmann
Prof. em. of Chinese Studies, University of Zurich, Switzerland
Todd Gitlin
Professor of Journalism and Sociology, Chair, Ph. D. Program in Communications, Columbia University
Jürgen Habermas
Philosopher and Social Thinker
Gerd Haeffner
Professor of Philosophy, Munich School of Philosophy, Germany
Michael Hainz
Institute of Societal Politics, Munich School of Philosophy, Germany
Thomas Harrison
Co-Director, Campaign for Peace and Democracy
W. D. Hart
Professor of Philosophy, University of Illinois at Chicago
Seamus Heaney

Professor, Previously Teaching at Harvard

Sonja Hegasy

Vice-Director of the Center of the Modern Orient, Berlin, Germany

David Held

Graham Wallas Professor of Political Science, LSE, United Kingdom

Dick Howard

Distinguished Professor of Philosophy, SUNY at Stony Brook

Elizabeth Shakman Hurd

Assistant Professor, Department of Political Science, Northwestern University

David B. Ingram

Professor of Philosophy, Loyola University Chicago

Mark Juergensmeyer

Director Orfalea Center for Global and International Studies University of California, Santa Barbara

M.H. Kaldor

Prof. of Global Governance, London School of Economics

Otto Kallscheuer

Political Philosopher, University of Sassari, Italy

John Keane

Professor of Politics at the University of Sydney and the Wissenschaftszentrum Berlin (WZB)

Thomas Keenan

Professor, Bard College

Rashid Khalidi

Edward Said Professor of Arab Studies Department of History, Columbia University

Anke von Kügelgen

Professor of Islamic Studies, University of Bern, Switzerland

Mirjam Künkler

Assistant Professor in Near Eastern Studies, Princeton University

Timur Kuran

Professor of Economics and Political Science and Gorter Family Professor of Islamic Studies, Duke University

Ernesto Laclau

Emeritus Professor at Essex University, UK

Joanne Landy

Co-Director, Campaign for Peace and Democracy

Robert D. Lee

Professor of Political Science, Colorado College

Jesse Lemisch

Professor Emeritus, History, John Jay Coll of Criminal Justice, CUNY

Zachary Lockman

Professor of Middle Eastern and Islamic Studies and of History, New York University

Claudio Lomnitz

Campbell Family Professor of Anthropology, Columbia University

Steven Lukes

Professor of Sociology at New York University

Cecelia Lynch

Professor of Political Science, and Director, Center for Global Peace and Conflict Studies, UC Irvine

Alan Macfarlane, F.B.A.

Professor of Anthropological Science, Emeritus, University of Cambridge

Mahmood Mamdani

Professor and Director, Makerere Institute of Social Research, Makerere University, Kampala, Uganda and Herbert Lehman Professor of Government, Columbia University, New York

Ulrika Mårtensson

Associate professor, Religious studies, The Norwegian University of Science and Technology

Brinkley Messick

Professor of Anthropology, Columbia University

Pankaj Mishra

Writer

Tariq Modood, MBE, AcSS

Professor of Sociology, Politics and Public Policy, Director, University Research Centre for the Study of Ethnicity and Citizenship and Founding Co-editor of Ethnicities (Sage), University of Bristol, UK

Ebrahim Moosa

Associate Professor of Islamic Studies, Department of Religion, Duke University

Rosalind Morris

Professor, Anthropology, Columbia University

Chantal Mouffe

Professor and Director of the Centre for the Study of Democracy, University of Westminster, London

Johannes Müller

Prof. Dr., Institute for Social and Development Studies (Institut für Gesellschaftspolitik) at the Munich School of Philosophy, Germany

Anne Norton

Professor of Political Science, University of Pennsylvania

Claus Offe

Dr. rer. pol. Dr. h. c. Claus Offe, Dipl.-Soz., Professor em. of Political Science

Hertie School of Governance, Berlin, Germany

Friederike Pannewick

Professor of Arab Studies, Center for Near and Middle Eastern Studies, Universität Marburg, Germany

Philip Pettit

L.S.Rockefeller University Professor of Politics and Human Values, Princeton University

Philip Pettit

Center for Advanced Study in Behavioral Sciences, Stanford University

Katha Pollitt

Writer

Noah Porter

Professor Emeritus of Philosophical Theology, Yale University, Senior Fellow, Institute for Advanced Studies in Culture, University of Virginia

Hilary Putnam

University Professor Emeritus, Harvard University

Joanne Rappaport

Professor, Department of Anthropology, Georgetown University

Joseph Raz

Thomas M. Macioce Professor of Law at Columbia Law School

Stefan Reichmuth

Professor of Islamic Studies, University of Bochum, Germany

David Rieff

Writer

Maurus Reinkowski

Professor of Islamic Studies and the History of the Islamic Peoples, University of Basel, Switzerland

Friedo Ricken

Professor em. of Philosophy at Munich School of Philosophy and University of Salzburg

William R. Roff

Professor Emeritus of History, Columbia University, New York

Hon. Professorial Fellow, Islamic & Middle Eastern Studies, University of Edinburgh

Jonathan Rosenbaum

Visiting Professor at Virginia Commonwealth University

Stephan Rosiny

German Institute of Global and Area Studies (GIGA), Institute of Middle East Studies, Hamburg, Germany

Sara Roy

Senior Research Scholar, Center for Middle Eastern Studies, Harvard University

Sharon Stanton Russell, BA, MA, MPA, PHD

Research Affiliate at Center for International Studies, Massachusetts Institute of Technology, and, in 1974-1975 Academic Year, Consultant for Manpower Policy, Planning and Evaluation of the Kavar Village Health Worker Project, from the Department of Community Medicine, Pahlavi University School of Medicine, Shiraz, Iran

Alfred Stepan

Wallace Sayre Professor of Government, Columbia University

Malise Ruthven, Ph.D.,

independent researcher and writer based in London UK

Joe Sacco

Cartoonist

Saskia Sassen

Robert S. Lynd Professor of Sociology, Department of Sociology, Columbia University

Reinhard Schulze

Professor of Islamic Studies, University of Bern, Switzerland

Christoph Schumann

Professor for Politics and Contemporary History of the Middle East, University of Erlangen, Germany

Jillian Schwedler

Associate Professor and Honors Program Director Department of Political Science, University of Massachusetts

Richard Sennett

School Professor of Sociology, emeritus, The London School of Economics

Martin Shaw

Professorial Fellow in International Relations and Human Rights, Roehampton University, London Research Professor of International Relations, Sussex University

Samer S. Shehata

Assistant Professor of Arab Politics, Center for Contemporary Arab Studies

Edmund A. Walsh School of Foreign Service, Georgetown University

David Schweickart

Professor of Philosophy, Loyola University Chicago

Tamara Sonn

Wm. R. Kenan Professor of Humanities, Department of Religious Studies, College of William & Mary

Gayatri Chakravorty Spivak,

University Professor in the Humanities, Columbia University

Christian Steineck

Professor of Japanese Studies, University of Zürich, Switzerland

Alfred Stepan

Wallace Sayre Professor of Government, Columbia University

Jeffrey Stout

Professor of Religion, Princeton University

Charles Taylor

Professor Emeritus of Philosophy at McGill University

Mary Ann Tetreault

Cox Distinguished Professor of International Affairs, Trinity University

Justin Tiwald

Assistant Professor of Philosophy, San Francisco State University

Chris Toensing

Executive Director, Middle East Research and Information Project

Michael J. Thompson

Professor, William Paterson University

Andreas Trampota

Munich School of Philosophy, Germany

Stephen Van Evera

Ford International professor of Political Science, MIT

Johannes Wallacher

Professor for Social Sciences, Economics and Ethics, Munich School of Philosophy, Germany

Michael Walzer

Professor (emeritus) of Social Science at the Institute for Advanced Study, Princeton, co-editor of Dissent magazine

Wolfram Weisse

Director of the Academy of World Religions, University of Hamburg, Germany

Cornell West

Professor of Sociology, Princeton University

Stefan Wild

Professor em. of Semitic Languages and Islamic Studies, University of Bonn, Germany

Nicholas Wolterstorff

Noah Porter Professor Emeritus of Philosophical Theology, Yale University; and Senior Fellow, Institute for Advanced Studies in Culture, University of Virginia

Reinhard Zintl

Professor of Political Studies, University of Bamberg, Germany

Michael Zirinsky

Professor of History, Boise State University

Slavoj Zizek

Co-Director, International Institute for Humanities, Birkbeck School of Law, University of London

Sami Zubaida

Emeritus Professor of Politics and Sociology, Birkbeck, University of London