آقای احمدی نژاد! با هم می رویم اوین

نویسنده
نازنین کامدار

» حمله مجدد حدادیان و ارضی به رئیس دولت

از هفته گذشته که محمود احمدی نژاد با انتشار نامه ای درباره حق رئیس دولت در بازدید از زندان اوین، اختلافات موجود در سطح سران حکومت را علنی تر کرد، منتقدان اصولگرایش هم حمله به وی را اشکارتر کرده و شدت بخشیده اند.

با این حال روزنامه کیهان که به اعتقاد آگاهان سیاسی، بازتاب دهنده دیدگاه های آیت الله خامنه ای است در یادداشت روز یکشنبه خود به قلم حسین شریعتمداری،با وجودی که محمود احمدی نژاد را به “طلحه و زبیر” تشبیه کرد، خواستار ادامه مدارا با وی تا پایان دوره ریاست جمهوری اش شد.هر چند اینبار توصیه های پشت پرده یا مطبوعاتی درباره تحمل محمود احمدی نژاد، چندان مورد اعتنای طیف هایی از عوامل حکومت از جمله مداحان نزدیک به بیت آیت الله خامنه ای قرار نگرفته، و آنها طی روزهای گذشته احمدی نژاد و مشایی را بار دیگر مورد حملات تندی قرار داده اند.

در همین راستا منصور ارضی سه روز پیش در یک مراسم روضه خوانی، اسفندیار رحیم مشایی را کافر و یهودی دانست و سعید حدادیان هم دیروز جمله طعنه آمیزی را که این روزها درباره بازدید احمدی نژاد از زندان اوین در محافل سیاسی پیچیده است رسانه ای کرد و به وی وعده داد که تا چند ماه دیگر زندان اوین را خواهد دید.

این دو مداح مشهور و حکومتی در حالی به طور همزمان موج تازه ای از حمله به احمدی نژاد و مشایی را آغاز کرده اند که پرونده شکایت نهاد ریاست جمهوری و شخص مشایی از آنها در مرحله صدور حکم قرار دارد.

 منصور ارضی در واکنش به نامه جنجالی احمدی نژاد گفته بود: “به جای این حرف ها برو جلوی گرانی را بگیر! پول و طلا و دیگر مسائل مادی که کثافات دنیوی هستند با نقشه ای که دست خود دولت و ایادیشونه اینجور مردم رو گرفتار کرده است و ثروتمندان بی غیرت و بی درد هم به این شرایط دامن می زنند. ولی از این طرف دقت کنید که ما هم شکر گزار نبوده ایم”.

اوسپس بار دیگر به انتقاد از مشایی پرداخته و آنطور که جهان نیوز گزارش داده در مراسم روضه خوانی هیاتی مذهبی در بازار تهران گفته است: “هیاتی، تا آخر حرفش یکی است. اینکه من گفتم این آقا(مشایی) کافر و یهودی است، واقعیت دارد. ما ترسی از گفته‌مان نداریم و حرفمان هم عوض نشده است. حقیقت این است که ما باید پای حرف‌هایمان و سینه‌زدنمان بمانیم.من در حضور یک وکیل قانون را بررسی کردم. در قانون آمده است که هر کس به انبیا و اولیا سهوا اهانت کند، حکمش ۵ سال زندان با شلاق است. اما این آقا صاف صاف راه می‌رود. حالا که یک سگ امام حسین به آن‌ها توپیده است، به هم ریختند. این افراد یواش یواش خودشان را نشان می‌دهند و فسادی که درون این‌هاست خودش را نشان داده است”.

سعید حدادیان، دیگر مداح نزدیک به بیت آیت الله خامنه ای هم که پرونده اش با شکایت مشایی به مرحله صدور حکم رسیده، آنطور که روزنامه قدس نوشته، در واکنش به درخواست احمدی نژاد برای بازدید از زندان اوین گفته است: “شما که اینقدر اصرار داری زندان اوین بروی، صبر کن دادگاه ما تمام شود با هم برویم”.

این جمله حدادیان، چند روزیست که در محافل سیاسی دهان به دهان به عنوان “جوک” می چرخد تا حدی که سایت بازتاب هم در یادداشتی با عنوان “عجله نکنید! اوین را به زودی خواهید دید”، نوشت: “جناب احمدی‌نژاد مطمئن باشند بزودی و با پایان اعتبار خط قرمز تعیین شده به آرزوی خود خواهند رسید و زندان اوین را که طی سال‌های گذشته منزل دوم منتقدین احمدی‌نژاد بوده است، زیارت خواهند کرد”.

این دو مداح در حالی موج تازه ای از حمله به دولت، احمدی نژاد و مشایی را آغاز کرده اند که آخرین جلسه دادگاه آنان با حضور وکیل مشایی در اول آبان برگزار شد و هم اکنون در انتظار صدور حکم است.

خبرگزاری دولت در گزارش درباره دادگاه این دو مداح نوشت: “دادگاه رسیدگی به اتهامات دو مداح تهرانی که در پی شکایت رییس جمهوری و رییس دفتر وی در قوه قضاییه مطرح شده روز دوشنبه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. در این جلسه دادگاه که به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد، وکلای متهمان و وکلای رییس جمهوری و رییس دفتر وی حضور داشتند.در ابتدای این جلسه، کیفرخواست توسط نماینده دادستان قرائت شد و پس از آن وکلای مداحان به دفاع از موکلان خود پرداختند”.

این خبرگزاری به نقل از وکیل مشایی نوشت: “با برگزاری این جلسه ختم دادرسی اعلام شده و منتظر صدور رای دادگاه هستیم. وکلای متهمان دفاعی در رد اتهام موکلان خود نداشتند. آن ها تلاش کردند به نحوی عنصر معنوی جرم را توجیه کنند و گرنه در اصل وقوع جرم با وجود مدارک مستند و متقن تردیدی نبود. افکار عمومی انتظار عدالت را از محاکم قضایی دارند”.

گفتنی است، شکایت از منصور ارضی به اتهام تهدید به قتل بر اساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی و شکایت از سعید حدادیان بر اساس ماده ۶۰۸ همین قانون و به اتهام توهین به مقامات دولتی صورت گرفته است.