شعرای گمنام امام زمان

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

خبرگزاری رجانیوز اعلام کرد: “ جمعی از شعرا، فرهیختگان و اهالی فرهنگ، هنر و ادب عصر امروز در فضایی صمیمی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند. به گزارش رجانیوز، پس از این گفتگوی صمیمانه حاضران نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه کردند و روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند. در ادامه این مراسم، تعدادی از شاعران جوان و پیشکسوت در حضور رهبر انقلاب اسلامی، سروده های خود را قرائت خواهند کرد.”

خبرگزاری فارس نیز اعلام کرد: “ جمعی از شعرا، فرهیختگان و اهالی فرهنگ، هنر و ادب عصر امروز در فضایی صمیمی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند. به گزارش فارس، پس از این گفتگوی صمیمانه حاضران نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه کردند و روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند. در ادامه این مراسم، تعدادی از شاعران جوان و پیشکسوت در حضور رهبر انقلاب اسلامی، سروده های خود را قرائت خواهند کرد.”

جهان نیوز هم اعلام کرد: “ جمعی از شعرا، فرهیختگان و اهالی فرهنگ، هنر و ادب عصر امروز در فضایی صمیمی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند. به گزارش جهان نیوز، پس از این گفتگوی صمیمانه حاضران نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه کردند و روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند. در ادامه این مراسم، تعدادی از شاعران جوان و پیشکسوت در حضور رهبر انقلاب اسلامی، سروده های خود را قرائت خواهند کرد.”

خبرگزاری های ایرنا، ایسنا، ایلنا، ایسکا، و کلیه خبرگزاری های دیگر دولتی هم عین همین خبر را بدون یک کلمه کم یا زیاد، منتشر کردند. همزمان با اعلام همین خبر، علاء الدین بروجردی اعلام کرد لیست هفتاد و دو نفره اسامی شهدای اعتراضات انتخاباتی که توسط علیرضا بهشتی منتشر شده است، چون مشخصات کافی ندارد، مورد قبول نیست.” آگاهان از خبرهای فوق چنین نتیجه گرفتند:

اول، شعرا، فرهیختگان و اهالی فرهنگ و هنر که به دیدار رهبر رفته اند، چرا هیچکدام اسم ندارند؟ و اگر اسم دارند، چرا اسم شان نوشته نشده است؟ اگر فردا کسی می خواست اسم ده تا شاعر و فرهیخته ببرد، حتما باید از اسامی شاعران ضدانقلابی را ببرد؟

دوم، این دیدار نشان می دهد که هنوز تعدادی شاعر و فرهیخته و اهل فرهنگ هستند که نه تنها زندانی و تحت تعقیب نیستند، بلکه هم نماز می خوانند، هم افطار می خورند هم شعر می خوانند. همین که این همه کار می کنند، دیگر مهم نیست، اسم داشته باشند یا نه.

سوم، معلوم نیست چرا همه عکس هایی که از دیدار فرهیختگان و شاعران و اهل فرهنگ با رهبری منتشر می شود، از پشت سر شاعران است؟ این همه شاعر و فرهیخته مگر جلو ندارند که فقط عکس از پشت سرشان چاپ می شود؟

چهارم، ظاهرا خبر مذکور توسط یکی از شاعرانی که در حال وضو گرفتن بود، منتشر شده است، چون معلوم است که این همه شاعر، عصر با رهبر دیدار کردند، بعد هم با او نماز خواندند، و شب هم قرار است شعرشان را بخوانند. حالا چه عجله ای بود؟ لااقل می گذاشتند شعرشان را هم می خواندند، بعد خبر را منتشر می کردند.

پنجم، چرا وقتی اسم هفتاد نفر که عکس و فیلم و محل دفن شان هم موجود و معلوم است، منتشر می شود، مجلس مشخصات تا هفت نسل قبل شان را لازم دارد، اما وقتی خبری به این مهمی منتشر می شود که شاعری حاضر شده به دیدن رهبری برود، و مطمئنا شهامت او از کسی که از جانش می گذرد و بشهادت می رسد، بیشتر است، پخش می شود، هیچ کس سووال نمی کند این شاعران گمنام امام زمان چه کسانی هستند؟

ششم، این رهبر عزیز و معظم و فرهیخته، چرا هر وقت خبر تجاوز و قتل و زندان و شکنجه پخش می شود، با دانشجویان و استادان و شاعران و فرهیختگان ملاقات می کند، و هر وقت نویسندگان و فیلمسازان و هنرمندان اطلاعیه می دهند یا روزنامه منتشر می کنند، با قضات و نظامیان ملاقات می کند؟