جان اسانلو در خطر است

نویسنده

» همسر رییس سندیکای اتوبوس رانی در مصاحبه با روز:

همسر منصوراسانلو، فعال کارگری که هم اکنون محکومیت پنج ساله خود را در زندان می گذراند، در گفت وگو با روز گفت که وی در زندان اوین مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته و علی رغم اعتراض به مسوولین زندان، آنها هنوز هیچ واکنشی نشان نداده اند. پروانه اسانلو افزود که پزشکی قانونی برای سومین بار رسما عدم توانایی جسمانی همسرش برای تحمل کیفر را مورد تاکید قرار داده ولی مسوولین توجهی به این حکم ندارند.

وی ادامه داد: در تماسی که دیشب با وی داشتم گفت که آنقدر زندانی به محل ما آورده اند که نمی توان نفس کشید. شب گذشته شخصی به نام حاتم به تحریک برخی تلاش کرده او را مورد حمله وضرب وشتم قرار دهد. وقتی صبح اول وقت منصور با ما تماس گرفت خیلی نگران بود و گفت حتما با وکلایش صحبت کنیم. باور کنید از صبح امروز دست و پای من از نگرانی می لرزد. به هرحال عزیز ما آنجاست و زندان مسوول جانش است. امروز من با آقای سلیمانی مسوول زندان اوین تماس گرفته ام با این حال نمی دانم کی و چگونه پیگیری خواهند کرد.

وی افزود: در دادگاه تجدید نظر ۵ سال زندان برای همسرم بریده اند. طبق محاسبات ما نزدیک به سه است که وی زندان است. بدون یک روز مرخصی. با اینکه بارها برای او مرخصی درخواست کرده ایم. آنها با بی تفاوتی مطلق به درخواست ما نگاه می کنند.

پروانه اسانلو با اشاره به وضعیت همسرش در زندان خاطرنشان کرد: آقای اسانلو سعی می کند که در بدترین شرایط هم خودش را حفظ کند. اما با توجه به شرایط ناامنی که به وجود آمده سلامت و امنیت وی درخطر است و همین موضوع نگران کننده است.

وی ادامه داد: وکلای وی مرتب پیگیر هستند و تلاش می کنند با توجه به اینکه وی بیش از نیمی محکومیت خود را سپری کرده است بتواند از مرخصی و آزادی مشروط استفاده کند. امیدوارم مسوولان قضایی هر چه زودتر توجه کنند و وی را آزاد نمایند. درخواست من از مسوولان آزادی بدون قید وشرط همسرم است تا بتواند در کنار خانواده خود باشد. حداقل با توجه به اینکه نیمی از زندانی خود را گذرانده،  بتواند از آزادی مشروط استفاده کند.