باهنر: قرار گرفتن در لیست تحریم انگلیس٬ افتخار است

نویسنده

محمدرضا باهنر٬ نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به صحبت‌های محمدصالح جوکار در باره تحریم‌های اخیر انگلیس علیه نمایندگان جمهوری اسلامی در صحن مجلس٬ این مساله را «افتخاری» برای تحریم‌ شدگان دانست. نام دو تن از نمایندگان جمهوری اسلامی در لیست تحریم وزارت خارجه انگلیس به عنوان «ناقض حقوق بشر» ذکر شده است.

محمدصالح جوکار٬ نماینده مردم یزد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  در حالی‌که کشور انگلیس را «سلطه‌‌گر» و «سلطه‌جو»‌ خواند٬ از مجلس شورای اسلامی خواست که جمهوری اسلامی نیز «لیستی از جنایت‌کاران انگلیس» را تهیه و آن‌ها را تحریم کند:‌ «این نکته مهم است که دولت فضول انگلیس به دنبال حل مسایل اجتماعی نیست و این دولت در قد و قواره این نیست که ادعای برتری نسبت به کشورهای دیگر داشته باشد و بخواهد در امور داخلی دیگران دخالت کند لذا از وزارت امور خارجه می‌خواهم سریعا نسبت به این اقدام سخیف موضع‌گیری و محکوم کند و مجلس نیز لیستی از جنایتکاران انگلیس هم مورد تحریم قرار دهد».

جوکار ضمن اشاره به قرار گرفتن نام دو تن از نمایندگان ایران به عنوان «ناقض حقوق بشر» در لیست تحریم وزارت خارجه انگلیس گفت: «امروز در اقدامی وزارت امور خارجه استعمار پیر انگلیس لیستی از مسوولان نظام را به عنوان ناقض حقوق بشر منتشر کرده که نام دو تن از نمایندگان هم در آن لیست آمده است. جای سوال است که هنوز استعمار پیر هوای دوران گذشته را به سر دارد و به دنبال برتری‌جویی است و فراموش کرده که در اقداماتی ددمنشانه و غیربشری خود علیه ملت ایران سالیان سال حقوق ملت را پایمال کرده است؟».


گزارش کامل در ایسنا