ژنرال السیسی ایران

هوشنگ اسدی
هوشنگ اسدی

فریاد نا امیدی نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس طنین می اندازد:

”… و قلبش هنوز می زند. با توقف قلب آن قلب همه ایرانیان نخواهد زد و شاهد مرگ و میر هزاران نوزاد، بچه، پیرمرد و پیرزن خواهیم بود و عاملان آنها در روز محشر الهی مجازات خواهند شد و میلیون‌ها مردم آذری‌ زبان به سراسر ایران کوچ خواهند کرد که این امر فاجعه است.”

کسی این فریادرا نمی شنود: “دولت اقدام عملیاتی قابل مشاهد‌ه‌ای برای نجات دریاچه ارومیه انجام نمی‌دهد” و “رهبرفرزانه” بازفرمان افزایش نسل صادر می کند و وزیر امنیتی که این هفته مشاور حسن روحانی می شود، دست می برد تا شیر وخورشید پرچم ایران را بنام امام و پیامبرو اسلام مصادره کند.

هفته سوم اردیبهشت ماه جلالی است به سال ۱۳۹۳. آیت الهل خامنه ای که خود این سال را سال “فرهنگ واقتصاد” نامیده، بعلت “مشغله” زیاد “وقت ندارد” از نمایشگاه کتاب دیدن کند و فرمان افزایش نسل می دهد. دربرنامه های گفته و نگفته قرار است جمعیت ایران به ۲۰۰میلیون نفر برسد و”نسل انقلابی” فرهنگ جمهوری اسلامی را بر ایران حاکم کند.

یکی از نوکران رهبر درتلویزیون خواستار آغاز عملیات تولید می شود واز همان شب: “از همین امشب عملیات ۵ فرزندی ۸ فرزندی ۱۲ فرزند یا ۱۴ فرزندی را کلید بزنید! از همین امشب تصمیم بگیرید حداقل ۵ فرزند به عشق خمسه طیبه، یا۸ فرزند به نام حضرت رضا، یا ۱۲ فرزند به نام ۱۲ امام یا ۱۴فرزند به نام ۱۴ معصوم، تولید کنید. از ۵ تا کمتر قبول نداریم.”

کسی نیست از”مقام معظم رهبری” بپرسد: “آیا با افزایش جمعیت، ازطریق «عملیات تولیدی» امکانات شغلی، بهداشتی، آموزشی، تفریحی و… نیز به همین میزان افزایش خواهد یافت؟”

آیت الله حسین وحید خراسانی، حرفی می زند که گفته می شود متوجه مرجعیت سید علی خامنه‌ای است: “کار به جایی رسیده که بعضی ها یک جفتک می اندازند آیت الله می شوند، یک جفتک دیگر می اندازند آیت الله العظمی می شوند، حالا هم جفتک انداخته می خواهند مرجع تقلید شوند.”

دکتر ایرج فاضل، رئیس جامع جراحان ایران، خبر از سرنوشت نخبگان نسلی می دهد که دردامان این قبیل مراجع بالیده اند: “جراحان زیر خط فقر زندگی می کنند.”

 اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی به اطلاع همگان می رساند که مامورین هنوزبعداز سی وچند سال بامشت و لگد در حال ارشاد “آدم های بی فرهنگ” اند که محصول جمهوری اسلامی اند.

احمد جنتی برای “آدم های با فرهنگ” که در انتخابات سال ۸۸ شرکت کردند و وقتی رایشان را دزدیدند، فقط یک پرسش مطرح کردند: “رای من کو؟”، خط و نشان می کشد: “خیلی‌ از رئوس فتنه هنوز آزاد راه می روند. باید مراقب اینها بود که کجا رفته وچه شبکه‌هایی تاسیس می‌کنند”.

 شاید نسلی که “همشاگردی خدا” دنبالشان است همان هاباشند که تسخیربام های تهران با رقص و آوازکار آنهاست و موضوع گزارش لوپوئن قرار می گیرند.

پسر احمد جنتی – که علی باشد و وزیر ارشاد دولت روحانی، از جانب عضو دیگر کابینه ریشخند می شود.رضا اکرمی-از اعضای جامعه روحانیت مبارز- رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری و مشاوروزارت کشور ٬ سخنان علی جنتی درباره قبول نداشتن سانسور را “شعار و شوخی” توصیف می کند.

و ظاهرا هم بلافاصله برای اثبات حرفش روزنامه قانون را فقط و فقط به جرم انتشار خبریک دستگیری، توقیف می کنند.

علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، با انتقاد از محمود واعظی، گفته بود وزیری که “پایش لب گور” است، می‌خواهد فیس‌بوک رفع فیلتر شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت حسن روحانی، توپ را توی زمین” شورایعالی فضای مجازی” می اندازد که بنابر تصمیم رئیس جمهور باید درباره شبکه‌های اجتماعی تصمیم گیری کند. معلوم نیست این شورا می تواند تا وقتی جمعیت ایران به ۲۰۰ میلیون  نفر می رسد، به دلواپسی “فیس بوکی” پایان بدهد یا نه.

هرچه هست، فعلا “توافق ژنو” مورد بحث بسیجیان فعلا دانشجوست که درهمایش “دلواپسیم” در محل سفارت سابق آمریکا در تهران جمعشان کرده اند تا از‌اسماعیل کوثری بشنوند: “تا ۱۵ روز پیش یک دلار هم نتوانسته‌ایم از پول‌های بلوکه‌شده نفتی را برداشت کنیم”.

جوابشان را محمدجواد ظریف می دهد: “سیاست خارجی عرصه وحدت ملی و نه دعواهای سیاسی است، ما ملتی دلاوریم نه دلواپس.”

 مصطفی تاج زاده هم که در سلول انفرادی بر اخبار اشراف دارد، دست روی اصل ماجرا می گذاردو به حسن روحانی پیام می دهد: “به دنبال خاستگاه و جناح تندروهای بی اخلاق نگردید، زیرا سرنخ تمام اقدامات غیرقانونی از نصب بیلبوردهای خلاف سیاست های دولت تا فیلم ها و اس ام اس ها و همه تخریب هایی که فارس و تسنیم و جوان و شبکه های هزارنام اقتدارگراها می کنند، همه به یک اتاق فکر در سپاه برمی گردد. همان اتاق فکر ستاد مهندسی انتخابات که اکنون دارند خودشان را آماده می کنند که مملکت را در دست بگیرند و فکر می کنند «ژنرال السیسی» ایران هستند.”

ودرست درهمین موقع عبدالفتاح السیسی، فرمانده پیشین ارتش مصر که برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آن کشور از ارتش خارج شده است، با لباس شخصی در میان نظامیان پیدایش می شود و می گوید اگر به این مقام برسد، اخوان‌المسلمین “به پایان می‌رسد” و دیگر بازگشتی برای آنها وجود نخواهد داشت.

فرماندهان سپاه هم انگار که “ژنرال السیسی ایران” بر تخت قدرت جلوس کرده و فاتحه انقلاب وآزادی و اخوان المسلمین وطنی را خوانده است، شمشیر هارا دوباره بیرون می کشند وازشرکت در سوریه و غرق کردن ناوهای آمریکا، سخن می گویند.

می ماند دو مساله بی اهمیت.پرونده هسته ای که فقط گشایش پنج گره اصلی اش باقی مانده است. و “شیب ملایم” افزایش قیمت ها که درمورد افزایش کرایه تاکسی ها ۲۵ درصد بیشتر نیست. این یکی را هم محمود نبویان٬ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، به اشاره ای از طریق “عزم ملی و مدیریت جهادی مومنان و استمداد آن‌ها از خدای متعال” حل می کند.

اردیبهشت هم دیگر دارد پاکشان می رود.ابراهیم یونسی-وزیر اطلاعات دولت خاتمی- که حالا مشایی روحانی شده است، فرمایشی می فرماید شیرین: “عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است، اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم.”

عبداله شهبازی-ـ محقق تاریخ-ـ از زبان تاریخ جواب لازم را می دهد و خورشید “معرف صورت یک دختر گرجی” از کار در می آید.

 

خانم ها!آقایان!

 فقط دریاچه ارومیه درسی سی یو نیست.ایران درخطراست. زنده ماندن دریاچه را آرزو می کنیم وبه شهادت تاریخی دیر سال، باور داریم که ایران را نمی توان کشت.این دریا دادور است که یکی از صدها آهنگ وطنم را به گوش جهان می خواند.

این سرود برای اولین بار با اجرای ارکستر ملل، به رهبری پیمان سلطانی، در ایران اجرا شد. سیاوش بیضایی با افزودن یک مقدمه، بخش میان و بخش پایانی آن را تکمیل کرد. شعر سروده بیژن ترقی است.