سعید قاسمی: حزب‌اللهی‌ها گفتند حاجی نتراش

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» تکلیف ریش مشخص شد

سعید قاسمی از تئوریسین های جریان حزب الله در یادداشتی که آن را در اختیار سایت رجانیوز قرار داده، گفته به خاطر درخواست “بچه های حزب الله” وعده تراشیدن ریش خود را عملی نمی کند. او پیش از این وعده داده بود که اگر فائزه هاشمی نصف روز به زندان برود، ریش هایش را می تراشد.

این وعده عضو ارشد انصار حزب الله انعکاس وسیعی در رسانه ها و فضای مجازی داشت. با وجود این و علیرغم آنکه فائزه هاشمی هم اکنون بیشتر از نصف روز است که در زندان به سر می برد، سعید قاسمی گفته که ریشش را نمی تراشد.

او در این یادداشت، زندانی کردن فائزه هاشمی را “اقدام انقلابی اما بسیار دیرهنگام” قوه قضائیه توصیف کرده و افزوده که آنقدر از این اقدام خوشحال شده که تصمیم گرفته “طی مراسمی رسمی در یکی از دانشگاه های تهران” وعده خود را محقق کند.

وی گفته: “دیروز نقل محافل بچه‌های حزب‌الله این بود؛ حاجی! نتراش! حاجی دیگر بتراش!! و برخی دوستان که حاجی! حیف ریش‌های تو که برای دخترک ساندویچ خور به عاریت رود؟!”

رسانه های وابسته به جناح حاکم اصولگرا و نزدیک به محافل نظامی –ـ امنیتی، از سعید قاسمی به عنوان یکی از سرداران و فرماندهان ارشد جنگ هشت ساله با عراق نام می برند اما اشاره ای به مسئولیت و واحدی که او فرماندهی آن را بر عهده داشت، نمی کنند.

برخی رسانه ها هم می گویند که او از اعضای قوای محمد رسول الله بود که در سال های ابتدایی روی کار آمدن جمهوری اسلامی به فرماندهی احمد متوسلیان برای مقابله با ارتش اسرائیل به جنوب لبنان اعزام شد اما همگی آنها کشته یا ناپدید شدند.

در بعضی گزارش ها از سعید قاسمی به عنوان یکی از مسئولان گشت های مشهور به “القارعه” در دهه ۶۰ نام می‌برند که وظیفه برخورد به اصطلاح منکراتی با دختران و پسران جوان در خیابان‌ها را بر عهده داشتند.

سعید قاسمی در ابتدای دهه ۷۰ به روی صحنه سیاسی و اجتماعی ایران می آید؛ با نقش آفرینی در تأسیس و تشکل “انصار حزب الله”. گروهی که برای طرفداران حکومت، نماد اسلام خواهی بنیادگرایانه مدافع ولایت فقیه و رهبر جمهوری اسلامی است و برای منتقدان و مخالفان و جوانان، نماد چوب و چماق و میله گرد و گاهی هم سلاح گرم.

حسین الله کرم، عبدالحسین محتشم، حمید استاد، کیانوش مظفری، حجت الاسلام پروازی و تعدادی دیگر، سعید قاسمی را در راه اندازی انصار حزب الله یاری کردند.

 

محبوب بچه حزب اللهی‌ها

او در سال های اخیر به یکی از سخنرانان اصلی و دائمی برنامه های نهادها و محافلی مانند بسیج، به ویژه بسیج دانشجویی و انصار حزب الله، تبدیل شده که از محبوبیت زیادی بین بدنه اجتماعی طرفدار رهبر جمهوری اسلامی برخوردار است.

قاسمی به سخنرانی های تند و تیز انتقادی علیه هر شخصیت سیاسی یا مقام حکومتی که به نوعی با آیت الله خامنه ای دارای اختلاف باشد مشهور است که بسیاری از این سخنرانی ها آمیخته با فحاشی و اهانت است.

در آخرین نمونه از این اظهارات، وی با حمله به علی اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی بیت رهبری را جزو “مرفهین بی درد، ساکتین فتنه و خواص بی بصیرت” نامید که به علت “انزوای شدید در حال دق کردن است.”

او گفت: “ناطق‌نوری همان کسی است که به خاتمی گفت دست میرحسین را بگیر و ببر به سراسر ایران و بگو «من کنت مولا فهذا میرحسین مولا» تو بگو در فتنه ۸۸ چگونه بودی و برای چه کسی شمشیر زدی؟”

قاسمی با بیان اینکه “اینکه ایشان در دفتر مقام معظم رهبری مسئولیت دارند برای ما کفایت نمی کند” افزود که “انتصاب اشخاص به حضرت آقا و ولی فقیه مسئولیت و تکلیف اشخاص را مضاعف می نماید.”

این فرمانده انصار حزب الله با انتقاد از ناطق نوری به علت “توهین به شهدا و خون دل دادن به جانبازان، ایثارگران و رزمندگان” گفت که “این افراد اگر همینگونه ادامه دهند با واکنش حزب الله و مردم مواجه خواهند شد.”

این سخنان تند سعید قاسمی علیه ناطق نوری در واکنش به اظهارات اخیر رئیس دفتر بازرسی بیت رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت که گفته بود مدعیان دیدار با امام زمان در جبهه ها، کسانی بودند که “بیماری روانی” داشتند و افراد “کم ظرفیتی” بودند که دچار “افسردگی٬ توهم و تخیل” شده بودند.

ناطق نوری که از اصلی ترین اصولگرایان مخالف دولت محمود احمدی نژاد است، گفته بود زمانی که وزیر کشور بوده در اطراف ایلام با رزمنده‌ای برخورد کرده که گمان می‌کرده پرنده‌ای در آوازش “وای حسین کشته شد” می‌گوید و این رزمنده با آواز این پرنده سینه‌زنی می‌کرده است.

 

تکلیف محاسن شما؟

پس از آنکه فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی به علت مصاحبه با “روزآنلاین” که در آن گفته بود “اداره مملکت دست رجاله ها و اراذل و اوباش” است، از سوی قوه قضائیه به شش ماه زندان محکوم شد، سعید قاسمی طی یک سخنرانی در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه مشهد گفت که اگر دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نصف روز به زندان بیفتد، ریشش را می تراشد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه که خود را مخاطب این انتقاد قاسمی دانسته بود، روز ۱۵ شهریور سال ۱۳۹۰ گفت: “شنیده‌ام یکی از دوستان بیان داشته است که اگر نیم‌روز فلانی را به زندان بیندازند، ریشش را خواهد تراشید. من به آن عزیز می‌گویم که مطمئن باشید چند وقت دیگر که محاسنتان بلندتر می‌شود قطعا باید همه آن‌ها را بتراشید.”

سعید قاسمی پس از زندانی شدن فائزه هاشمی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس که تلفنی از او پرسیده بود با این اوصاف تکلیف محاسن شما چه می شود؟ گفته بود: “سلام برسانید، خدا نگهدار”

او در یادداشت خود در رجانیوز هم خطاب به رئیس قوه قضائیه گفته: “نسل من در سایه سار زعامت و ولایت آقا روح‌الله (ره) قد کشید و بالید و در محضر وی و نیز چریک‌های خانه بدوش عدالت و مرغان آمین‌گوی شهادت سپاهیان وی، آموخت که برای اقامه عدل و سربلندی و اعتلای کلمه‌الله و اسلام و مذهب حقه ولایت اهل بیت علیهم‌السلام و نیز جمهوری اسلامی و سرافرازی شما مسئولان، ریش که هیچ، خون خویش در طبق اخلاص ‌گذارد.‌‌”