ازهمه جا - گزیده فیس بوک

نویسنده

گزیده ی فیس بوک به انتخاب هنر روز

چشم زخم شاهزاده ی ادبیات ایران…

 

یک – ژیلا بنی یعقوب :

 

نازنین خسروانی برای گذراندن شش سال حکم زندان قطعی امروز به زندان اوین رفت… نازنین بی ادعا و بی هیاهو که حتی کسی نمی دانست شش سال حکم زندان تعزیزی دارد، نازنین عزیز ما که نمی خواست قهرمان باشد، اما راه قهرمان نبودن را مثل برخی ها در کوتاه آمدن ندید… مقامات قضایی از نازنین چندین بار درخواست کرده بودند تقاضای عفو بنویسد تا به زندان بازگردانده نشود….او کوتاه نیامد و به زندان رفت…او اما نمی خواست قهرمان باشد به همین دلیل بی هیاهو به زندان بازگشت. امروز صبح خودش را به اوین معرفی کرد

 

دو - حمایت از آریا آرام نژاد :

نهاد بین المللی “فری‌ میوز” که مهم‌ ترین نهاد پیگیر وضعیت هنرمندان حوزه‌ی موسیقی در سراسر جهان است، به مناسبت روز جهانی آزادی موسیقی با راه انداختن کمپینی خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آریا آرام‌نژاد، خواننده و ترانه‌ سرای ایرانی شد.

 

سه – حسین نوش آذر   :

شازده کوچولو ادبیات ایران؛ کودکی غلامحسین ساعدی

و چشم ‌زخمی که به بازوی شازده ادبیات ما بسته‌اند، خودش یک رمان عجیب است

 

چهار – مدرسه ی فمینیستی:

تابلو نقاشی ماندانا زندیان  به مناسبت  8 مارس روز جهانی زن


پنج –میلاد روشنی پایان:

او مجبور است میل را به وقفه بیاندازد، تا با بازنمایی خود به عنوان یک باکره‌ی یخی ، تصویری خنثی و کانون زدایی شده را ارائه کند تا مبادا خشم جنسی اربابان مان را برانگیزد. او ناچار است تا هم چنان در باتلاق یک معصومیت ازلی فرو برود.


شش – جلوه های هنر:

زنی با بازوان گره کرده ….تابلو اثر پابلو پیکاسو نقاش اسپانیائی، در سال ۱۹۰۱ کشیده شده، دوره ای که به آن «دورهٔ آبی» کارهای پیکاسو گفته میشود و یکی از گرانترین نقاشی های جهان است.

 

هفت – احمد پورنجاتی:

آن قدر فراز و نشیب دیده ام در این پنجاه سال، که دیگر “ هیچ ” رخدادی ، چپ و راست زدنی، بالا و پایین رفتنی، همچون آونگ تاب خوردنی، مرا شگفت زده نمی کند.

تنها یک بار شاخ در آوردم ، در عمرم : روزی که به من گفتند: “ خفه شدی”!