صدور قرار تعقیب قضایی برای فائزه هاشمی

نویسنده
نازنین کامدار

فائزه هاشمی به  بهانه گفت و گویش با روز آنلاین و اراذل و اوباش نامیدن عوامل هتاکی به خود و خانواده اش، مورد تعقیب قضایی قرار گرفت و محسنی اژه ای، با اعلام این خبر، از پیگیری پرونده جدید وی خبر داد.

به نوشته ایسنا، محسنی اژه ای وزیر برکنار شده اطلاعات دولت نهم و سخنگوی فعلی قوه قضاییه دیروز در یک کنفرانس خبری گفته است:” دادستان تهران در مورد صحبت‌های اخیر فائزه هاشمی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های غربی اقدام کرده است. مصاحبه خانم فائزه هاشمی را من هم دیدم و بعضی مطالب آن الحق‌ و الانصاف قابل تعقیب است. در این مورد با دادستان تهران تماس گرفتم و ایشان هم گفتند که موضوع را دیده‌اند و اقدام خواهند کرد”.

این سخنان با استقبال رسانه های رسمی  و دولتی مواجه شد و  از جمله رجانیوز ارگان نزدیک به احمدی نژاد در مطلب اصلی سایت خود با تیتر “هتاکی های فائزه هاشمی برایش گران تمام می‌شود”، نوشت: “سخنان اخیر فائزه هاشمی رفسنجانی و هتاکی وی نسبت به مسئولان اجرایی کشور که در روزهای اخیر با واکنش افکار عمومی و برخی نشریات روبرو شده بود، سبب شده تا یک پرونده جدید و مجزا برای وی در دادستانی تهران گشوده شود”.

رجانیوز افزوده است:” چند روز پیش سایت ضدانقلاب “روز آن‎لاین” که توسط برخی همکاران سابق نشریات اصلاح‌طلب که اکنون به خارج از کشور پناهنده شده‌اند، مدیریت می‌شود، در گفت‌وگویی که از فائزه هاشمی رفسنجانی منتشر کرد، نوشته که فائزه هاشمی مسئولان اجرایی کشور را عده‌ای اراذل و اوباش و لات و رجّاله خوانده است.فائزه هاشمی که گویا به بهانه توهین‌های یک فرد به وی، در این گفت‌وگو شرکت کرده بود، خود گوی سبقت را از نامبرده ربود”.

این سایت ادامه داد: “پیش از این هم دادستان تهران از تشکیل پرونده برای فائزه و برادرش مهدی به دلیل همراهی و هدایت جریان آشوب 88 خبر داده بود. فائزه هاشمی همچنین چند ماه پیش در جریان آشوب‌های پراکنده آخرسال 89 بازداشت و پس از چند ساعت آزاد شد. وی درحالی مدعی شده بود که برای خرید لباس به میدان هفت تیر رفته که قبلا هم علت حضور خود در میان اغتشاشگران در خیابان آزادی را خرید ساندویچ عنوان کرده بود”.

در مقابل اما سایت الف، ارگان نزدیک به احمد توکلی در یادداشتی با عنوان “صبر ایت الله هاشمی رفسنجانی وقرارگرفتن هتاکان به وی درسراشیبی سقوط وخیانت!” به دفاع از هاشمی رفسنجانی پرداخته و به اصولگرایان توصیه کرده است وارد بازی طیف مشایی-احمدی نژاد جهت تخریب بیشتر وی نشوند.

الف می نویسد: “زمانیکه آیت الله هاشمی رفسنجانی نامه ای به رهبرفرزانه نوشتند، وبا هوشمندی ودرایت انقلابی، خطرات پیش رونده جریانات انحرافی را یاد آورشدند، متاسفانه درعالم اصول گرایی، طیفی ازدوستان بجای نقددرست وتحلیلی مدبرانه، حاشیه های غیرمنصفانه درست کردند، وبا تحت فشارقراردادن شخصیتهای دلسوز نظام اسلامی، فضا را به سمتی پیش بردند که سر آخر، جریانی سربرآورد که اول درقالب طرح مکاتب سکولار وبعد طراحی اسلام ایرانی، تلاش نمودند جبهه درونی را متورم تر نمایند.نتیجه این بی تدبیریها وفرصت طلبیها وجناح بازیهای افراطی، بدان منجرشد که درنهایت برخی جریانات حتی دربرابر ولایت جبهه گیری نمودند ومتاسفانه، به طریقی تلاش می شود که جنگ قدرت بین ارکان نظام اسلامی را علنی نمایند”.

گفتنی اینکه سعید تاجیک، فرد هتاک به فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت در مصاحبه با روز نیز به هتاکی های خود ادامه و علاوه بر آن تنی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی را نیز مورد حمله قرار داده بود.