گودزیلای ترامادول

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

تصور بعضی چیزها عجیب است. نه که نمی شود کرد، منتهی وقتی مغز آدم منطقی رفتار کند چنین تصوراتی راحت نیست. مثلا اعلام شده که سالانه ۱۲۰۰ تریلی سیگار قاچاق وارد ایران می‌شود. یعنی هر هشت ساعت یک تریلی سیگار قاچاق وارد ایران می‌شود. آخه لامصب! قاچاق می‌شود یک کیلو، دو کیلو، یعنی چه ۱۲۰۰ تریلی قاچاق. مشکل این است که کل زندگی مردم قاچاق است.

مشکل بامزه تر این است که پشت این قاچاق قاچاقچی های معروف نیستند و اعدام هم ندارند بلکه حق کشف هم معکوس تعلق می گیرد یعنی حق کشف به کسانی داده می شود که قاچاق را انجام می دهند. می پرسید این ها کی هستند، خیلی هوش نمی خواهد. سردسته شان سردار جعفری و بازجو حسین شریعتمداری. اگر قصد تکذیب به سرتان زد به روزنامه شریف کیهان رجوع کنید و ببنید هر گاه دخانیات وارد صحنه می شود که کارخانه تولید دخانیات درست کند که هم تقلبی و مسموم نباشد و هم مالیات و سهمش به بودجه برسد، کیهان یادش می افتد که محیط زیست چیز خوبی است و خبرنگارش از گلپایگان می نویسد بی انصاف ها چرا فکر محیط زیست نیستید. یعنی واقعا حمار فکر می کند مردم ایران مانند خودش هستند.

یا مثلا اعلام می شود ۲۰۰ میلیون لیتر مشروبات الکلی در ایران مصرف می شود. آن هم مشروبات الکلی که بطور کلی غیرقانونی است. مثل این می ماند که شما بگوئید سپید رود از این به بعد غیرقانونی است. یا مثلا گفته می شود سالانه پانصد تن تریاک در کشور مصرف می شود. یعنی روزانه یک و نیم تن تریاک مصرف می شود. تازه آقای علیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفته که “قرص ترامادول ابزاری جهت تحقق اهداف جنگ نرم دشمن است.” تازه ترامادول خودش قرار بوده داروی ترک تریاک باشد، حالا دارندسعی می کنند با کوکائین ترامادول را ترک کنند و بعد با تریاک کوکائین را ترک کنند، بعد هم قرار است با الکل تریاک را ترک کنند.

آقای قالیباف اعلام کرده که در تهران دوسوم مردم ماهواره دارند. ماهواره هم که غیرقانونی است. یعنی چطوری می شود که دو سوم مردم غیرقانونی رفتار می کنند. اصلا این چه قانونی است که آنها که غیرقانونی رفتار می کنند تعدادشان از آنها که قانونی رفتار می کنند بیشتر است؟ لامصب کشور که نیست، شهر لی لی پوتی هاست. چرا همه چیز گنده و وحشتناک است؟

 

مدیریت جهانی

یکی از تصورات غلطی که در بعضی از مردم وجود دارد، این است که تصور می کنند برخی اتفاقات چون خوب نیست، ناممکن است. مثلا اگر همین امروز مسلمانان بلژیک که پنج درصد جمعیت این کشور هستند و فعلا دارند این کشور را روی سرشان می گذارند، همین فردا صبح بریزند با چاقو و قمه توی خیابان ها و سر ده تا پلیس را ببرند و در این کشور حکومت اسلامی اعلام کنند و یک ماه هم بتوانند قدرت را حفظ کنند، به نظرتان چه اتفاقی می افتد؟ غیر ممکن است؟ از نظر من که غیرممکن نیست.

یا مثلا فرض کنید در آمریکا رئیس جمهوری سرکار بیاید که پنج درصد مردمش تریاک و هروئین و کوکائین و کراک بکشند، رشد اقتصادی آمریکا هم منفی ۶ بشود، تورم در این کشور بشود ۳۵ درصد، پلیس هم همه ایرانی‌ها و چینی‌ها و مکزیکی‌های مهاجر را جمع کند در یک اردوگاه و اجازه ندهد که از آنجا بیرون بروند و به مهاجرین اجازه کار و تحصیل دانشگاهی ندهد، بعد هم اف بی‌آی حمله کند به کوی دانشگاه و دانشجویان مخالف را کتک بزند و بیاندازد زندان. بعد هم استادان و دانشجویان مخالف را زندانی کند. جمهوریخواهان هم فعالیت حزب دموکرات را غیر قانونی کنند. هیلاری کلیینتون و بیل کلینتون را هم در خانه‌شان حصر کنند. بعد هم اعلام کنند که مورمون‌ها حق تحصیل و ازدواج و کار ندارند. به نظرتان چنین چیزهایی بعید است؟ از نظر من که بعید نیست. البته خیلی سخت است، ولی بعید نیست. آقای محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری گفته که: “نظام اسلامی توانایی اداره جهان را هم دارد.”

به نظر من جمهوری اسلامی نه تنها توانایی اداره جهان را دارد، بلکه می‌تواند تمام منظومه شمسی را هم اداره کند. فرض کنید یک دولتی مثل دولت احمدی‌نژاد دارید، که ماهی ۱۵۰ میلیارد دلار درآمد دارد و این درآمد پنج برابر درآمد سه سال قبل است. رئیس جمهور با این ۱۵۰ میلیارد دلار کاری می‌کند که تورم بشود ۳۵ درصد، قدرت خرید مردم به یک سوم برسد، مخالفان را می‌برد کهریزک و به نوشیدنی مه‌مان می‌کند، رشد اقتصادی می‌شود منفی شش درصد و مجلس هم نه تنها به او حرفی نمی‌زند، بلکه همه ائمه جمعه از او دفاع می‌کنند و هر کسی هم با او مخالفت کند، زندانی می‌شود. اگر قرار باشد جمهوری اسلامی دنیا را همانطوری اداره کند که ایران را اداره می‌کند، این کار سختی نیست. اتفاقا خیلی هم ساده است. خیلی ساده است.

 

هر کسی کار خودش بار خودش آتیش به انبار خودش

هفته قبل رهبری اعلام کرد من از‌‌ همان اول هم مخالف مذاکرات بودم، و بعد با لحن خیلی شیرینی گفت “مذاکره کنند، تا هر وقت دوست دارند مذاکره کنند.” و ملت هم که نشسته بودند در بیت آقا، همه‌شان خیلی بامزه خندیدند، دو ساعت بعدش هم جان کری اعلام کرد ما داریم به پیشرفت‌های محسوسی می‌رسیم و عراقچی هم اعلام کرد حصول توافق امکانپذیر است. از طرف دیگر ائمه جمعه مشهد، اصفهان، تهران، شیراز، تبریز، و ده‌ها شهر کوچک و بزرگ که اصلا نمی‌دانند انار هسته دارد یا نه، چه رسد به انرژی که به نظرشان آب سنگین‌اش محترم‌تر است اعلام کردند که ما با توافق هسته‌ای که به زیان کشور باشد مخالفیم و از نظر ما هم توافق با دشمن ممکن نیست. درست دو ساعت و ده دقیقه بعد از مخالفت همه ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، وکلا، قضات، نمایندگان رهبری در سپاه و نمایندگان سپاه در رهبری، جان کری و جواد ظریف با همدیگر هشت ساعت گفتگو کردند و اعلام کردند که مذاکرات هسته‌ای پیشرفت داشته است. در شهرهای علی آباد کتول، پشتکوه، قاف، مرزنجوش، قلاف آباد و گل تپه، اجتماعات بزرگ حامیان انصار ولایت به مناسبت انقلاب عظیم نه دی اجتماع کرده و علیه خیانت هیات مذاکرات هسته‌ای سخنرانی کردند و خواستار استقامت نمایندگان ایران برسر مواضع هسته‌ای شدند و گفتند عدول از مواضع هسته‌ای رهبری را در حکم خیانت با اعمال شاقه می‌دانند، در همین حال وزیر خارجه آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا از پیشرفت‌های محسوس در زمینه هسته‌ای اعلام رضایت کردند و وزیر خارجه آلمان گفت هرگز تا به امروز این همه توافق وجود نداشته است.

از این به بعد: یک هفته بعد رهبر جمهوری اسلامی اعلام خواهد کرد که من با مذاکرات مخالفتی ندارم، ولی آن را خیانت می‌دانم، در همین حال جان کری و جواد ظریف اعلام می‌کنند که متن پیش نویس توافقنامه به امضای طرفین رسیده است. یک روز بعد در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای به امضای ۲۱۳ نفر از نمایندگان علیه توافق هسته‌ای منتشر می‌شود. و دو روز بعد مجلس شورای اسلامی توافقنامه میان ایران و آمریکا را با ۲۴۲ رای تصویب خواهد کرد. شش ماه بعد سفارت آمریکا در تهران افتتاح می شود و رهبری جمهوری اسلامی در دیدار با انجمن مداحان چشم قرمز اعلام خواهد کرد که ما در هیچ حالتی حاضر به عقب نشینی در مقابل آمریکا نیستیم. سفارت ایران در آمریکا نیز در واشنگتن همراه با جشن آتش زدن پرچم این کشور افتتاح خواهد شد.

 

شروع شد

طرف رفت رستوران غذا بخورد، گارسون گفت چی می خوای؟ گفت تا شروع نشده برام دوغ بیار. دوغ آورد و خورد و گارسون گفت: پیش غذا چی می خورید؟ گفت: تا شروع نشده برام کشک بادمجون بیار با میرزاقاسمی. گارسون پیش غذا آورد و خورد و گفت: برای غذا چی بیارم؟ گفت: تا شروع نشده چلوکباب سلطانی بیار و با سماق و کره و زرده تخم مرغ و پیاز و سنگک. گارسون همه را آورد و خورد و بعدش گفت: برای دسر چی بیارم؟ گفت: تا شروع نشده چای و نبات زعفرانی. چای نبات و زعفرانی را هم خورد و گارسون آمد و گفت: من برم صورتحساب تون رو بیارم، طرف عصبانی شد و نگاهی به گارسون کرد و گفت: دههه، شروع شد باز هم.
حالا حکایت ماست. تا همین دیروز که عملیات پاریس اتفاق افتاد، آقایان به فکر صورتحساب نیافتاده بودند و احمد خاتمی که خودش صد تا شارلی ابدو می زند زمین، عملیات را محکوم کرد و نقدی که خودش سی تا عملیات تروریستی سامان می دهد اعلام کرد که این عملیات جنایت بوده و کار اروپاست. عبدالنبی نمازی هم گفته که این کار موساد است. اما کم کم مثل اینکه دارند صورتحساب را هم صادر می کنند.

نشریه یا لثارات بدون نام بردن از ماجرای پاریس نوشته “دشمن هتاک نبی روانه گور شد.“جوادی آملی هم گفته که “کشیدن کاریکاتورهای پیامبر جاهلیت مدرن است.”

البته از همه بامزه تر اظهارات علم الهدی بود که گفته “عملیات پاریس ساخته خود دولت ملحد فرانسه است.“حالا این پاپانوئل چطوری به این نتیجه رسیده، چند دلیل را برای اثبات نظرش عنوان کرده: چطوری می شود که تروریست ها کارت شناسایی همراه شان داشته باشند؟ بعد هم دلیل آورده که چون تروریست ها خیلی باهوش بودند برای چی با خودشان کارت شناسائی آوردند؟ و نتیجه می گیرد که به همین دلیل، چون این اقدام احمقانه است، پس توسط یک سازمان پیچیده اطلاعاتی صورت گرفته.

دلیل دوم اینکه یک زن در ترکیه این عملیات را اداره می کرده و به گفته پلیس ترکیه این زن در تمام مدت عملیات در ترکیه بوده و همین هم ثابت می کند که حمله تروریستی توسط دولت فرانسه بوده. چون وقتی که حمله تروریستی از طرف مسلمان ها باشد، معمولا یک زن در انگلیس عملیات را کنترل می کند و نه ترکیه. در حالی که وقتی زنی از ترکیه عملیات را کنترل کند، حتما خود دولت فرانسه این کار را کرده است.

 

هشت ساعت مذاکره و مقصد شوم دشمن

آیت الله علم الهدی گفته است که آمریکا در مذاکره با ایران مقاصد شومی دارد. لابد شما هم مثل من دوست دارید بدانید دلیل آقای علم الهدی برای این مقاصد شوم چیست. ایشان گفته که “مذاکره هشت ساعته وزیر خارجه آمریکا و ایران نشان دهنده مقصد شوم دشمن است.” چرا؟ طبیعی است. وقتی کسی مقصد شومی نداشته باشد، حداکثر دو یا سه ساعت یا پنج ساعت یا حداکثر هفت ساعت مذاکره می کند. حتی ممکن است که مذاکره ده ساعت یا پانزده ساعت باشد و اصلا هم مقاصد شومی نداشته باشد، در حالی که تا به حال دیده نشده که آمریکا با کشوری هشت ساعت مذاکره کند و اهداف شومی نداشته باشد. متوجه که می شوید که چطوری شد؟ هشت مهم است. یادتان باشد. به امید هشت تن.