'به سفارت اسپانیا در کابل حمله شد'

نویسنده

گزارش‌ها از کابل حاکی از وقوع انفجاری شدید در منطقه شیرپور در مرکز این شهر است. این حادثه حوالی ساعت ۶ شام به وقت محلی روی داده است.

وزارت خارجه اسپانیا گفته است که به سفارت خانه آنها در کابل حمله شده است. گزارش شده که پس از این انفجار صدای تیراندازی در منطقه شنیده می‌شود.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله (کشور) افغانستان در حساب رسمی خود در توییتر نوشته است که این حادثه ناشی از انفجار یک خودرو بوده است. سخنگوی وزارت داخله گفته است که نیروهای پلیس به محل رویداد رفته‌اند.

ژنرال ایوب سالنگی، معاون امنیتی وزارت داخله افغانستان به خبرنگاران در محل حادثه گفته است که در این حمله از یک خودرو بمب‌گذاری‌شده نوع کرولا (تویوتا) استفاده شده است.

آقای سالنگی گفته که بلافاصله پس از انفجار این خودرو، چراغ‌های این منطقه خاموش شده و نیروهای ویژه عملیات در شب، جستجوی محل و خانه‌های اطراف را آغاز کردند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به رهبری ملا اختر منصور، در صفحه توییتر خود مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و نوشته که تعدادی از مهاجمان انتحاری وابسته به این گروه به یک مهمانخانه خارجی در شیرپور حمله کرده‌اند.

بی بی سی