زیرساخت هسته ای ایران نابود شده

نویسنده

» گزارش جروزالم پست از افشاگری ویکی لیکس

بر اساس ایمیل هایی که ویکی لیکس از وب سایت استراتفور به دست آورده است، ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل با ستایش از انفجار ماه نوامبر در یک پادگان نظامی ایران، گفته است زیرساخت هسته ای ایران نابود شده است. در اینجا برخی از یک سلسله ایمیل ها در این زمینه، که به ترتیب تاریخ تنظیم شده اند، آورده شده است:

بنیامین پرزلر می نویسد: از منبع پرسیده شده که در مورد اخبار منتشر شده در زمینه آمادگی اسرائیل برای حمله نظامی به ایران چه فکر می کند.

پاسخ: من فکر می کنم این یک انحراف است. اسرائیلی ها در واقع هفته ها پیش زیر ساخت هسته ای ایران را بر روی زمین نابود کردند. تبلیغات «ایران را بمباران کنیم» توسط رهبران اروپایی و به منظور منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات داخلی و مسائل مالی اروپا صورت گرفت. این برای آمریکا هم مفید است زیرا در گزارش، از پاکستان، روسیه و کره شمالی هم نام برده شده. نتیجه این تبلیغات حملات گسترده علیه غزه و حزب الهه در لبنان و سوریه خواهد بود.

کریس فارن هام می نویسد: چطور؟ اسرائیل زیرساخت های هسته ای ایران را نابود کرده است، بعد اروپا تبلیغ می کند که مردم مشکلات کشور خود را فراموش کنند؟! اسرائیل چه زمانی زیرساخت های هسته ای را نابود کرد؟ چرا پس فشار اصلی از طرف اسرائیل و آمریکا وارد می شود؟ آیا واقعا کسی در اروپا با این تبلیغات از مسائل داخلی که سال هاست در حال تجربه آن هستند منحرف می شود؟ من متوجه این موضوع نمی شوم.

کریس فارن هام به آلفا: من فکر می کنم مطالبی که فرد می گوید باید جدی گرفته شود.

از منبع زیر پرسیده شده که مساله نابود شدن زیر ساخت ها تات چه حد جدی است.

پاسخ منبع: کماندوهای اسرائیلی با همکاری نیروهای کرد، چند مرکز زیر زمینی دفاعی و تحقیقاتی هسته ای را در ایران منهدم کردند.

بر خلاف اظهارات رسانه ها و افکار عمومی، تبلیغ کننده حمله وسیع اسرائیل به سوریه در واقع محور هند – روسیه – ترکیه - عربستان سعودی است. محور آمریکا – آلمان – فرانسه - چین مخالف چنین حمله ای است. دلیل آن هم واضح است. اگر جنگی میان ایران و اسرائیل درگیرد، برنده آن روسیه و عربستان سعودی هستند که از افزایش قمیت نفت سود خواهند برد. بر عکس، چین و اروپا از چنین جنگی و بحران نفتی متعاقب آن ضرر خواهند کرد.

بر اساس نقشه های اسرائیل، حمله اسرائیل به ایران 48 ساعت بطول خواهد انجامید ولی چنان مخرب خواهد بود که ایران توان تلافی را نخواهد داشت و دولت آن سقوط خواهد کرد. بعید است حماس و حزب الله تمایل داشته باشند در این درگیری وارد شوند.

در رسانه ها بسیاری هستند که اسرائیل را تشویق می کنند به ایران حمله کند. حتی اگر اسرائیل توان حمله کامل نظامی ازهوا، زمین و دریا را هم داشته باشد، چنین کاری در حالی که کماندوها بخشی از زیرساخت هسته ای را نابود کرده اند بی معنی خواهد بود. با چنین حمله همه جانبه نظامی بیشتر اهداف سیاسی و نفتی دنبال می شود، نه اهداف هسته ای.

مشکل بتوان تصور کرد اسرائیل آغاز کننده یک حمله باشد، مگر آنکه به عنوان شریک کشور دیگری در این کار عمل کند. با گزارش اخیر آژانس، اسرائیل مجوز دارد که به نمایندگان ایران در غزه و لبنان حمله کند. من فکر می کنم بیشتر باید در انتظار چنین حملات جانبی باشیم تا حمله مستقیم به ایران. عملیات چریکی در پشت جبهه…

منبع: جروزالم پست – 27 فوریه 2012