بورس تحصیلی ندا آقا سلطان

نویسنده

» دانشگاه اکسفورد در رشته فلسفه ایجاد کرد

به نوشته سایت رسمی دانشگاه آکسفور به لطف دو هدیه سخاوتمندانه ای که به این دانشگاه داده شده، توانسته است یک بورس تحصیلی در رشته فلسفه به یاد ندا آقا سلطان ایجاد کند.

کویینز سایت رسمی  دانشگاه اکسفورد خبر داده ندای آقاسلطان دانشجوی 27 ساله رشته فلسفه است که در روز 20 ژوئن در جریان اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری  در تهران کشته شد.

پروفسور پل مدن درباره این بورس تحصیلی می گوید: “در دانشگاه آکسفورد شدت رقابت برای ورود به دانشگاه ،    روز به روز کمتر می شود. این هدایا که باعث شد ما بتوانیم بورس تحصیلی ندا آقا سلطان را اهدا کنیم و بواسطه آن بتوانیم نخبگان جوان را جذب کنیم”.

این بورس شامل مخارج تحصیلی می شود. رقابت برای همه دانشجویان پذیرفته شده در مقطع فوق لیسانس علوم انسانی، یا فوق لیسانس رشته فلسفه می توانند کاندیدای این بورس بشوند، اما ارجخیت به دانشجویان ایرانی داده شده است.

اولین برنده این بورس، آرین شاه ویسی نام دارد که بتازگی برای تحصیل در رشته فلسفه فیزیک وارد دانشگاه شده است. آرین می نویسد: “این افتخار بزرگی برای من است که اولین کسی هستم که برنده بورس تدا آقا سلطان می شوم، این موضوع برای من خیلی اهمیت دارد زیرا او هم یک دختر ایرانی بود که در رشته فلسفه تحصیل می کرد.”

وی می افزاید: “ضمن گرفتن این بوس عمیقا به خانواده ندا آقا سلطان تسلیت می گویم و امیدوارم در تحصیلاتم در آکسفورد موفق شوم و بتوانم لایق نام دختر شجاع و نخبه آنان باشم.”