روحانی، دیکتاتور زن ستیز

نویسنده

» گزارش ال تیمپو از حمله نامزد ریاست جمهوری کلمبیا به روحانی

اینگرید بتانکور، نامزد سابق ریاست جمهوری کلمبیا، در رابطه با حکومت تهران گفت که حسن روحانی “ماهیت دیکتاتوری و زن ستیزی حکومت را پنهان می کند”.

او طی کنفرانسی که در پاریس برگزار می شد، از حقوق زنان ایرانی دفاع کرد و درخصوص حسن روحانی گفت که او “بزرگ ترین دروغ”ی است که تهران به واسطه آن ماهیت “دیکتاتوری و زن ستیزی” خود را پنهان کرده.

این سناتور فرانسوی-کلمبیایی در حاشیه کنفرانسی که ازسوی انجمن های ایرانی قبل از روز جهانی زن [هشتم مارس] برگزار شده بود به خبرگزاری اسپانیا گفت: “روحانی بزرگ ترین دروغ ایران به جهان است. یک چهره آرام و مهربان برای مخفی ساختن ماهیت واقعی یک حکومت خودکامه و زن ستیز.”

بتانکور که به مدت شش سال و نیم در یکی از اردوگاه های “نیروهای انقلابی مسلح کلمبیا” [فارک] زندانی بود و در سال ۲۰۰۸ آزاد شد، خاطرنشان ساخت که آنچه بیش از همه او را نگران می کند، بی تفاوتی کشورهای غربی و همچنین قوانین اسلامی است که تفسیر خاص خود را در قبال زنان دارند.

او با اظهار تأسف گفت: “بسیاری از زنان در ایران براین باورند که قوانین شریعت که ازسوی بنیادگرایی اسلامی مورد تفسیر قرار گرفته درست و عادلانه است. این به واقع به مانند یک شستشوی مغزی و سندرم استکهلم می باشد.”

او به بی تفاوتی کشورهای اروپایی، ازجمله فرانسه، بریتانیا و اسپانیا اشاره کرد که برای زنان مسلمانی که در داخل مرزهایشان زندگی می کنند شرایطی را ایجاد کرده اند تا از بخشی از حقوق اساسی شان محروم باشند.

به گفته او، “دولتمردان چشمان خود را می بندند”، درحالی که “شاخص اصلی دموکراسی در یک کشور رعایت حقوق زنان در آن کشور است”.

در این کنفرانس همچنین نماینده حزب مردمی اسپانیا و رییس کمیسیون تساوی نمایندگان اسپانیا نیز حضور داشتند تا حمایت خود را از “جنبش اجتماعی” زنان ایرانی نشان دهند.

از دیگر شرکت کنندگان این کنفرانس می توان به میشل آلیوت-ماری، وزیر سابق فرانسوی؛ کیم کمپ بل، نخست وزیر سابق کانادا؛ اود دوتوئن، مؤسس اجتماع زنان در اقتصاد؛ و همچنین چند تن از نمایندگان ایتالیا، مصر و اردن اشاره کرد.

منبع: ال تیمپو، اول مارس