آگهی استخدام فوری هشت «جلاد» در عربستان!

نویسنده

عربستان سعودی برای هشت اعدام پیش رو، کارمند جدید استخدام می کند تا بتواند از عهده تعداد فزاینده اعدام ها که معمولا به شیوه گردن زدن در ملا عام اجرا می شود، بر بیاید.
این شغل که “اجرای احکام قضائی” نام دارد، تبحر خاصی نمی خواهد اما فرد استخدام شده باید احکام قطع کردن سایر اعضا را نیز اجرا کند.
گروه های حقوق بشری می گویند که عربستان در زمینه اعدام در جایگاه… پنجم جهان ایستاده است. عفو بین الملل می گوید که عربستان در سال ۲۰۱۴ بعد از چین و ایران در مقام سوم بود و بعد از عربستان، عراق و آمریکا قرار داشتند.
مردی که روز شنبه گردن زده شد، هشتاد و پنجمین فردی بود که در سال جاری گردن زده می شد. تعداد اعدامی ها در سال ۲۰۱۴، ۸۸ نفر بود. عفو بین الملل اما می گوید که تعداد اعدامی های سال گذشته ۹۰ نفر بوده است.
دیده بان حقوق بشر می گوید که اکثر این افراد به دلیل قتل اعدام شده اند اما ۳۸ نفر از آنان جرم شان قاچاق مواد مخدر بوده است. نیمی از این افراد عربستانی و سایر اعدامی ها از پاکستان، یمن، سوریه، اردن، هند، اندونزی، برمه، چاد، اریتره، فیلیپین و سودان بودند.
مقامات سعودی علت افزایش اعدام ها را نمی گویند اما دیپلمات ها چنین بیان کرده اند که تعداد قضات زیاد تر شده به همین دلیل پرونده های بیشتری به جریان افتاده اند.
تحلیلگران سیاسی معتقدند که این پاسخ شدیدی به اغتشاشات منطقه است.
یک فرم ثبت نام پی دی اف برای شغل جلادی، از روز دوشنبه در وبسایت ها قرار گرفت که شغل را در رده “مامور اجرای احکام دینی” قرار دارد و یکی از مشاغلی است که حقوق آن پایین است.

منبع: رویترز