سپاه در پی محاکمه لایه های اصلی کودتا

نویسنده
نادر کرمی

» فرماندهان نظامی همچنان خبرسازند

یک روز پس از آنکه فرمانده کل سپاه و رییس اداره سیاسی این نیروی نظامی نامزدهای اصلاح طلب را به قتل تعدادی از شهروندان و نیز جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه متهم ساخت و نسبت به “خطر سقوط نظام” هشدار داد، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز وارد معرکه شد و با طرح اتهاماتی جدید گفت: “کارگزاران انقلاب مخملی، اشغال کشور توسط غربی‌ها و کشورهای دشمن را دنبال می‌کردند”. در اظهاراتی همزمان، سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح  گفت که “لایه های اصلی” اصلی کودتای نرم دست‌نخورده باقی مانده‌اند و باید با آنها برخورد شود.

 

جلوگیری از حکومت معاویه

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دریادار “مرتضی صفاری” که در جمع کارکنان پایگاه دریایی امام علی (ع) نیروی دریایی سپاه سخن می‌گفت، افزود: “انقلاب مخملی، حذف بسیاری از ارکان نظام، چون ولایت فقیه و شورای نگهبان را در سر می‌پروراند”.

وی افزود: “ ایستادن عده‌ای در مقابل این حقیقت در واقع ایستادن در مقابل رای اراده خداوند است”.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه، پروژه انقلاب مخملی را “سناریوی از پیش تعیین شده آمریکا” خواند و با یادآوری واقعه حکومت معاویه در دوران امام علی به دخالت سپاه پاسداران و نیرویی که وی آن را “حزب الله” نامید اشاره کرد و گفت: “اگر حزب الله مقاومت نمی‌کرد و سپاه پاسداران در مقابله با اغتشاشگران وارد عمل نمی‌شد، چنین تاریخ تلخی دوباره تکرار می‌شد”.

 

فرصت برای محاکمه کم است

از سوی دیگر “سردار جزایری” معاون ستادکل نیروهای مسلح  در اظهاراتی تلویحا خواستار بازداشت و محاکمه میرحسین موسوی و مهدی کروبی نامزدهای معترض به نتایج انتخابات شد، چرا که به گفته او “افکار عمومی بی‌صبرانه در انتظار مشاهده‌ نحوه برخورد دستگاه‌های ذی‌ربط و از جمله قوه‌ قضاییه با خائنان به انقلاب و نظام، در راه‌اندازی کودتای نرم و ایجاد آشوب و بلوا، در تهران هستند”.

جزایری، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین افزود: “ما در شرایطی نیستیم که برای محاکمه‌ اغتشاش‌گران زمان زیادی را از دست بدهیم. امنیت ملی کشور اقتضا می‌کند در اسرع وقت آشوب‌گران به سزای اعمال خائنانه خود برسند”.

وی هرگونه سهل‌انگاری و نپرداختن به آنچه رئوس سازمان کودتا خواند را جفا به انقلاب بزرگ اسلامی ایران دانست و اظهارکرد: “این همان چیزی است که به نظر می‌رسد روح حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار نظام اسلامی نسبت به آن آزرده خاطر خواهد شد”.

پاسدار سیدمسعود جزایری تاکید کرد که “لایه‌های اصلی کودتای نرم تا حدی هنوز دست‌نخورده باقی مانده‌اند” و افزود: “نمی‌توان خوش‌بین بود که مجددا دچار چنین تهدیدها و بحران‌هایی نشویم؛ لذا باید قبل از آن که جریان‌های مزبور به تجدید قوا و سازمان بپردازند، نهادهای اطلاعاتی و قضایی به رسالت و وظیفه‌ تاریخی، شرعی و قانونی خود عمل کنند”.

وی همچنین طرح تشکیل جبهه سیاسی میرحسین موسوی را رد کرد و گفت: “کسانی که آوازه‌ خیانتشان فراگیر شده است، داعیه حزب و گروه نباید داشته باشند”.

جزایری هم‌چنین تشکیلات جدید موسوی را تلویحا نام نوعی “فرار به جلو” دانست و گفت: “نباید اجازه‌ فرار به جلو به بحران‌آفرینان اصلی داد. این افراد با کمک خارجی‌ها در حال زمینه‌سازی هستند تا بحران را نهادینه کنند و مکان و زمان را برای عملیات‌های بعدی در اختیار بگیرند؛ گروه‌سازی‌هایی که اخیرا صحبت‌هایی از آن به میان می‌آید در همین راستاست و خود پرده دیگری از طرح کودتا هستند”.

 

صبر رهبری به بلندای دماوند است

در عین حال علی فضلی فرمانده سپاه سیدالشهدا که به گفته رحیم صفوی فرمانده پیشین سپاه پاسداران مسئول تامین امنیت تهران است روز یکشنبه با اشاره به اعتراضات بعد از انتخابات گفته بود: “گروهی با ساماندهی سازمان رای در زمان انتخابات تلاش کردند جو کشور را متشنج کنند”.

فرمانده سپاه سیدالشهدا با بیان اینکه استقامت و صبوری رهبر معظم انقلاب اسلامی به بلندای کوه دماوند است، افزود: “قله های بزرگ جهان در برابر اراده رهبر معظم انقلاب اسلامی ناچیز است”.

وی همچنین تاکید کرده بود: “در خطبه‌های نماز جمعه 29 خرداد ماه برای همگان روشن شد که رهبر معظم انقلاب تا چه اندازه در برابر اغتشاش گران با گذشت و صبوری رفتار کردند”.