سرهای تراشیده زن‌های بازیگرجهان

نویسنده
بهاره خسروی

» حکایت

زنان بازیگر سینمای جهان، در تراشیدن موی سرهم آزادند. وقتی نقش طلب کند ونه برای گریز از قانون شرع موهای خودراپریشان می کنند، می بافند، پنهان می کنند و می تراشند.

تا کنون پنج بازیگر زن مطرح سینمای جهان در فیلم های سینمایی با موی تراشیده ایفای نقش کرده اند:

 

دمی مور؛ تفنگدار

در یک سکانس کلیدی از فیلم “جی.آی.جین” - ۱۹۹۷ - شخصیت مور یک ماشین برقی را به سمت سرش برده و موهایش را می‌زند، برای این‌که نشان دهد به اندازه کافی برای حضور در میان تفنگداران آمریکایی، صلاحیت دارد. متاسفانه این فیلم چیزی به کارنامه مور اضافه نکرد، در گیشه شکست خورد و جایزه بدترین بازیگر زن را برای دمی مور به ارمغان آورد.

 

سیگورنی ویور : سر تراشیده ۴میلیون دلاری

 پیش از دمی مور، سیگورنی ویور بود که طبق گزارش‌ها ۴ میلیون دلار دریافت کرده بود تا اجازه دهد موهای سرش برای ایفای نقش در فیلم “بیگانه‌ها 3” تراشیده شود. ویور در مجموعه چهار بخشی بیگانه‌ها بازی کرد و در سال ۲۰۰۹ در آواتار، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ نیز به ایفای نقش پرداخت.

 

ناتالی پورتن ؛ ک مثل کین‌خواهی

این بازیگر موهای قهوهای زیبای خود را در سال ۲۰۰۵ و برای حضور در فیلم “ک مثل کین‌خواهی” کوتاه کرد. کاری که به شغل پورتمن لطمه‌ای نزد: پورتمن جایزه اسکار را برای ایفاش نقشش در قوی سیاه به دست آورد.

 

آن هاتاوی ؛ فانتینِ بینوایان

این بازیگر اخیرا از لخت شدن کامل در فیلم بینوایان خودداری کرده، در آخرین فیلمش نقش فانتین را بازی می‌کند. مادری که برای حمایت از فرزندش موهای خود را می‌تراشد. هاتاوی به ام.تی‌.گفت: “من این کار را برای بازی در فیلم انجام دادم، پس مساله ارتباطی به من و امنیتم نداشت. از دیدن قیافه جدید خودم شگفت‌زده شدم. الان موهای کوتاه را هم دوست دارم”.

 

کیت بلانشت ؛ حس آزادی در “بهشت”

کیت بلانشت، برنده جایزه اسکار، در سال ۲۰۰۲ و برای بازی در فیلم “بهشت” موهای خود را کوتاه کرده بود. او هفته پیش به یک روزنامه استرالیایی گفت که این کار را مجددا انجام خواهد داد. او گفت: “تراشیدن موهایم، نوعی از آزادی را به من می‌دهد. در دوران مدرسه این کار بیشتر برای شورش و نافرمانی بود، اما من چند سال پیش موهایم را کوتاه کردم و حالا فکر می‌کنم که دوباره این کار را انجام بدهم”. بلانشت در آخرین فیلم وودی آلن حضور دارد.