اعتراض به حکم میلاد اسدی

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» مجید توکلی در اعتصاب غذای خشک

مجیدتوکلی، دانشجوی دربند دانشگاه پلی تکنیک، در پی انتقال به سلول انفرادی، اعتصاب غذای خشک خود را آغاز کرده است. انتقال وی به سلول انفرادی در پی آن صورت گرفت که هنگام حضور دادستان تهران در زندان اوین، توکلی به سخنان وی اعتراض کرد.  مادر این فعال دانشجویی از وضعیت وی ابراز نگرانی کرده و مردم را به کمک طلبیده است.

دادستان تهران در این دیدار ابتدا به زندانیان وعده مرخصی نامحدود داده و سپس از آن ها سئوالاتی درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین نظرشان درباره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، پرسیده بود. توکلی در پاسخ،  ضمن پافشاری بر مواضع قبلی خود، به سخنان دادستان تهران اعتراض کرد.بعد از آن بود که وی به سلول انفرادی منتقل شد.

مادر وی در این مورد به سایت جرس گفته است: “پسر من یک دانشجوی معمولی است که ظاهرا نه هیچ سیاستمداری دلش می خواهد صدای بیمار پسرم را به گوش آقای دادستان برساند و نه خود دستگاه قضایی صدای یک مادر را می شنود که ماه ها چشم انتظاری کشیدم و کلمه ای به رسانه ها نگفتم، اما دیگر چاره نمی بینم که از مردم مدد بخواهم تا به داد ما برسند.”

 

دانشگاه گیلان: بازداشت یک فعال دانشجویی

سیامک میرزایی فعال دانشجویی و دانشجوی تولیدات دامی دانشگاه رشت توسط ماموران امنیتی این شهر بازداشت و به اداره اطلاعات اردبیل منتقل شده است.

ماموران امنیتی روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۸۹ با مراجعه به منزل پدری این فعال دانشجویی در پارس آباد مغان اقدام به تفتیش منزل کرده و کلیه کتابها و وسایل شخصی وی را با خود برده اند.

خانوده وی از ۶ روز پیش تا کنون تماسی با فرزندشان نداشتند و از سرنوشت وی بی خبر بودند پس از مراجعه ماموران امنیتی به منزل شان از بازداشت فرزند خود مطلع شدند.

مسئولین امنیتی و قضایی روز شنبه ۱ خرداد ۸۹ به خانواده میرزایی گفته اند که این فعال دانشجویی در رشت دستگیر و هم اکنون در بازداشت اداره اطلاعات اردبیل به سر می برد و چندین بار جهت بازپرسی به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل برده شده است. مسئولین قضایی و امنیتی از بیان علت بازداشت و اتهام میرزایی امتناع کرده اند اما بر اساس حکم تفتیش منزل که در دست ماموران بوده اتهام این فعال دانشجویی قومیت گرایی عنوان شده است.

 

دانشگاه آزاد تهران مرکز: چهار سال و نیم حبس برای یک دانشجو

سینا گلچین، از دانشجویان دانشگاه ازاد تهران مرکز، به چهار سال ونیم حبس محکوم شد.

حکم اولیه این دانشجو ۸ سال حبس تعزیری بود که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی صادر شده بود.این دانشجوی ۲۰ ساله که پیش از بازداشت فعالیت سیاسی نداشته، در دادگاه های نمایشی نیز حضور داشته است.

علی رغم درخواست های مکرر خانواده وی برای اخذ مرخصی این دانشجوی زندانی تنها یک بار به مدت ۱۰ روز به مرخصی آمد. در مدت مرخصی بازجویان وی با تماس های مکرر و ایجاد مزاحمت برای وی و خانواده اش از او خواستند به مصاحبه های اجباری دیگری تن دهد. حتی یک بار بازجویان با هجوم و ورود به منزل شخصی این دانشجو به تهدید حضوری وی پرداختند. خودداری سینا گلچین از مصاحبه اجباری در نهایت موجب شد که پس از ۱۰ روز به زندان باز گردانده شود. وی هم اکنون دربند ۳۵۰ زندان اوین است.

 

دانشگاه خواجه نصیر: بیانیه علیه حکم میلاد اسدی

دانشجویان دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی تهران با انتشار بیانیه ای به صدور حکم 7سال حبس برای میلاد اسدی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و دانشجوی این دانشگاه اعتراض کردند.

این دانشجویان در بیانیه خود آورده اند: “آنچه در طول یک سال بر معترضین ومخالفین حکومتی گذشت بسیارسخت وتکان دهنده بود. بازداشت ها، شکنجه ها، تبعیدها و تهمت ها که هرروز از تریبون های رسمی نظام از مردم کوچه و خیابان تا فعالین سیاسی و اجتماعی را گریبانگیر بود.توهمی از توطئه یا یک نوع ترس ازفروپاشی و اضمحلال –که همواره با گوشت و خون دیکتاتوران عجین شده- تنها نتیجه اش به خاک وخون کشیدن جان مردمان کوچه و خیابان و سرکوب و به خفقان کشیدن کوچکترین صداهای اعتراض و انتقاد آن هم به بدترین شیوه ها و غیر انسانی ترین روشهاست. کوچکترین صحنه های این وقایع کافی بود تا قلب هر انسانی را به درد مردم ضجر کشیده و بغض در گلومانده، به تپش درآورد و روح آدمی را از این همه ظلم و بی عدالتی به ستوه کشاند.”

این دانشجویان در بیانیه خود با اشاره به فشار بر دانشجویان این دانشگاه آورده اند: “دانشگاه خواجه نصیرهمچون دیگر دانشگاههای کشور از این روال مستثنی نبود ودر طول این اعتراضات یکساله 13 بازداشتی، چندین احضاربه کمیته پیگیری وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب و جمعا 11 سال زندانی برای دانشجویان بازداشتی- میلاد اسدی، سهیل محمدی و علی پرویز- را متحمل شد.”

در این بیانیه بااشاره به اتفاقات رخ داده در سیستم قضایی آمده است: “بی شک در سیستم حکومتی اینچنینی که احکام اعدام هر چند مدت یکبار به راحتی اجرا می شوند و علیرغم همه اعتراضات داخلی و بین المللی زندانی بی آنکه بداند چه سرنوشتی در انتظارش است به پای چوبه اعدام برده می شود، مطمئنا عرصه خبررسانی وانتشار اخبار و وقایع، وحشت زا ترین نقطه برای برای تهدید امنیت خاطریست که درسایه قدرت میان تهی وپوشالی شان کسب کرده اند، و برآیند این تزویرها فیلترینگ سایت های خبررسانی و بازداشت خبرنگاران و توقیف نشریات مخالف است. بدی وسیله دانشجویان دانشگاه خواجه نصیربه همراه تمامی آحاد روشن فکری اقدامات سرکوبگرانه نظام برای حذف منتقدین و فعالین سیاسی و دانشجویی را محکوم میکنند واعلام میدارند که تا تحقق خواسته های برحق و انسانی خود که در راس آن آزادی تمامی زندانیان سیاسی علی الخصوص دانشجویان زندانی است ساکت نمی نشینند و این قبیل اعمال نخ نما شده ی حکومت را تنها راهی برای اضمحلال و افول ساختار درونی نظام تلقی می کند.”

 

دانشگاه آزاد دزفول: بازداشت

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد دزفول به نام بنیامین آل طیب از تاریخ 29 اردی بهشت ماه توسط اداره اطلاعات اهواز دستگیر شده است.گفته می شود این دانشجوی 19 ساله تاکنون فعالیت سیاسی نداشته و اتهامی نیز از سوی ماموران امنیتی در حین بازداشت برای وی عنوان نشده است.

 

دانشگاه قزوین: زندان 6 ماهه

حمید پیروزفام، دانشجوی دانشگاه آزاد قزوین، در دادگاه تجدیدنظر به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال دانشجویی که در روز عاشورا بازداشت شده بود، در دادگاه بدوی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. پرونده وی پس از بررسی در شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر، مورد بررسی قرار گرفت و این دادگاه حکم این فعال دانشجویی را از یک سال، به شش ماه حبس تعزیری کاهش داد.